کد خبر : 31401
تاریخ انتشار : شنبه 15 بهمن 1401 - 0:53
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سخنی با جاماندگان اعتکاف ایام البیض رجب بسته هستند

سخنی با جاماندگان اعتکاف ایام البیض رجب

سخنی با جاماندگان اعتکاف ایام البیض رجب
در این ایام نباید خود را از این فیض معنوی اعتکاف ایام البیض رجب محروم کرد، که این فرصت‌های ناب معنوی به سرعت عبور می‌کنند و نباید بی‌بهره از آن‌ها گذر کرد.

سخنی با جاماندگان اعتکاف ایام البیض رجب «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»/ سخنی با جاماندگان اعتکاف ایام البیض رجب

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست‌نوشته‌های امیرمحسن سلطان احمدی: مسافرین رجبیه وارد ایام البیض این ماه شدند. اکنون اگر اشتغالات کاری و خانوادگی باعث شده امشب از غافله معتکفین در مساجد جا بمانید، اما دلیل نمی‌شود خود را از این غافله دور بدانید، و چون در این غافله نیستید نباید خود را از آن‌ محروم کنید، که این فرصت‌های ناب معنوی به سرعت عبور می‌کنند و نباید بی‌بهره از آن‌ها گذر کرد.

اعتکاف؛ انقطاع از غیر خدا و خلوت با خدا

از طرفی ارزش معنوی ایام اعتکاف در اصل انقطاع از امور دنیوی و غیر خدا و خلوت با خالق خویش است که می‌توان حداقل در این سه روز یک عُزلت و خلوت با خدای خویش داشت و نگذاشت این فرصت زمانی از دست برود. پس تا می‌توانید از اشتغالات غیر الهی خود را دور کنید و به خلوت با خدا و راز و نیاز با او خود را نزدیک کنید.

هر چند خوب بود از قبل با یک برنامه‌ریزی خود را به این جمع عزلت‌نشین خانه‌های خدا می‌رسانید، اما حالا که نرسیدید، به آن‌ها نزدیک شوید و از این فیض محروم نشوید، همچنین حرمت این ایام را هم حفظ کنید و اعمال ایام البیض را حتما انجام دهید که مهمترین آن روزه است.

عملی برای برآورده شدن حاجات مهم در ایام البیض رجب

لذا روز سیزدهم رجب مصادف با ولادت امیرالمؤمنین علیه السلام اولین روز از ایام البیض و آغاز اعتکاف است، که برای روزه این روز و روز چهاردهم و پانزدهم، ثواب بسیاری وارد شده است و اگر کسی بخواهد عمل اُم داود را بجا آورد، باید این سه روز را روزه بگیرد، حتی کسانی که معتکف نیستند.

ضمناً عمل اُم داود از مهم‌ترین اعمال روز نیمه رجب است و برای برآمدن حاجات و برطرف شدن سختی‌ها و دفع ستم ستمکاران بسیار مؤثر است، که اگر حاجت مهمی مد نظر دارید این فرصت را از دست ندهید.

غیر معتکغین هم می‌توانند با روزه این سه روز حتی در مراسمات عمومی معتکفین نیز در مساجد شرکت کنند و در روز سوم نیز برای انجام اعمال اُم داود در جمع معتکفین این اعمال را انجام دهند، پس به هیچ وجه این ایام البیض را با غفلت از دست ندهید.

مهمترین دعا و مراقبه در این ایام

در این ایام از مهمترین مراقبات مراقبه زبان و پرهیز از اتلاف وقت و فرصت سوزی است و از مهمترین دعاها و توسلات هم توسل و استغاثه به محضر قطب عالم امکان امام زمان (عج) است، که دعا برای فرج آن حضرت از توصیه اساتید و بزرگان در این ایام است، و بعد از آن سالکین الی الله برای پیشرفت سیر و سلوکی خود با توسل به حضرت دعا کنند و توفیق درک لیالی قدر را نیز از خداوند متعال درخواست نمایند.

به قلم: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید