کد خبر : 31330
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1401 - 10:21
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مادران با وضو نوزاد را شیر بدهند/ محرومیت از اسرار با گناه بسته هستند

مادران با وضو نوزاد را شیر بدهند/ محرومیت از اسرار با گناه

مادران با وضو نوزاد را شیر بدهند/ محرومیت از اسرار با گناه
حجت الاسلام شریعت پناه گفت: در این جلسه نکاتی درباره اهمیت با وضو بودن مادران در هنگام شیر دادن به نوزاد بیان کردند و در ادامه نکته ای درباره خواسته هایمان از امام گفتند.

علت زیاد شیر خوردن نوزاد | خبرگزاری صدا و سیما

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی: جلسه هفتگی جمعه های حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر شریعت‌پناه، شامگاه جمعه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۱ شمسی در مسجد حضرت عباس (ع) برگزار شد؛ که توفیق حضور در این جلسه و بهره از محضرشان را داشتم.

ایشان در این جلسه نکاتی درباره اهمیت با وضو بودن مادران در هنگام شیر دادن به نوزاد بیان کردند و در ادامه نکته ای درباره خواسته هایمان از امام گفتند.

در ادامه گزیده یادداشت‌هایم از بیانات ایشان تقدیم شما معارف جویان عزیز می‌گردد تا از این طریق شما نیز بهره‌مند از این جلسه و مجلس شوید.

سیر تا پیاز شیردادن به نوزاد/ کم بودن شیر مادر در روز‌های اول نگران کننده است؟

مادران با وضو نوزاد خود را شیر بدهند

مادران سعی کنند حتما نوزادهای خود را با وضو شیر بدهند. در همین زمان هم مادرانی هستند که بچه‌های خود را شیر می‌دهند.

یکی از بستگان شهید بهشتی که از هم محلی‌های خودمان است، نقل کرد که فلان روز منزل آقای بهشتی رفتیم و مادر شهید بهشتی جریانی را برای ما نقل کرد و گفت: یک روز دیدم هر کاری میکنم بچه گرسنه است ولی شیر نمی‌خورد! اما یک دفعه یادم آمد که وضو ندارم و رفتم وضو گرفتم و آمدم دیدم شروع به شیر خوردن کرد.

مقابل نامحرم بچه را شیر ندهید

اینکه امام فرمود از دامن مادر مرد به معراج می‌رود به این دلیل است. حالا برخی مادرها می‌خواهند بچه خود را شیر بدهند در مقابل نامحرم بچه را شیر می‌دهند! بدانید که نامحرم است و نباید اینکار را کرد و باید در پنهان به بچه شیر بدهید. شما می‌خواهید یاری برای امام زمان عج تربیت کنید، باید در موقع شیر دادن با وضو باشید و نامحرم هم شما را نبیند و موقع شیر دادن هم ذکر بگویید.

حفظ کردن اشعار در هنگام شیرخوردن

یکی از بزرگان فرموده بود من اشعار محتشم را از مادرم که شیرم می‌داد حفظ کردم! یعنی وقتی مادرم مرا شیر می‌داد برای اینکه من مشغول خوردن باشم مادرم اشعار محتشم را می‌خواند و من این اشعار را شنیدم و حفظ شدم. نمی‌دانید چه خبر است فکر نکنید این بچه شیرخوار است و نمی‌تواند حرف بزند و دو سه سال دیگر حرف می‌زند!

نوزادی که حرف زد!

مرحوم آقای توکلی بیش از ۲۰ سال اینجا رفت و آمد داشت و از بهترین شاگردان مرحوم شیخ رجبعلی خیاط بود، ایشان می‌گفت: من بیش از چند بار مطلبی می‌خواستم و به جواب نمیرسیدم تا اینکه به من گفتند به تهران می‌روی و به فلان خیابان و فلان کوچه آنجا بچه‌ای به دنیا آمده است، آنجا می‌روی و بچه در آغوش پدرش است و به آغوش تو می‌آید و آنچه می‌خواهی بدانی را آن بچه به تو خواهد گفت!

وی می‌گوید آمدم و درب خانه را که زدم گفتم برای شما بچه‌ای به دنیا آمده و می‌خواهم او را ببینم و بابا بچه چند روزه را آورد و به بغل من آمد و دهانش را در گوش من گذاشت و آنچه می‌خواستم را به من گفت.

گناه نکردن از ترس جهنم به معنای داشتن ذات پاک نیست - ایسنا

محروم شدن از اسرار الهی با گناه

بدانید اسراری در این عالم الهی است اما ما گناه می‌کنیم و متوجه نمی‌شویم! تا با گناه سر و کله می‌زنید از این اسرار نامحرم هستید و نمی‌فهمید.

بدانید در این دنیا هر کس ایمانش بیشتر باشد کار و بارش بهتر می‌شود. ما خیلی عقب هستیم گناه ما را عقب انداخته است، رفقا بیایید تغییر کنید و گناه را ترک کنید. گناه لشکر یزید است که امام حسین علیه السلام را کشت، گناه همان است که فرق علی علیه السلام را شکافت و خانه او را آتش زد و امام عصر عج را غایب کرد، پس گناه نکنید.

چرا امام زمان برای رفع مشکلات مردم، ظهورهای جزئی ندارند؟ - خبرگزاری حوزه

در زیارت و تشرف دنبال نان و پنیر نباشید!

ما مشهد می‌رویم اما آنجا هم به جای زیارت در بازار دنبال خرید کیف و کفش هستیم، همه‌اش بازار بودید و از امام هم پول و کفش و موتور خواستید! پس کی خود امام را از امام خواستید؟!

آن شخص ۳۰ سال طول کشید تا در جمکران خدمت امام زمان عج رسید و وقتی رسید خیلی نالید و حضرت فرمود: اگر قبلا مرا می‌خواستی شاید نان و پنیر می‌خواستی اما الان فرق می‌کند.

یاران حضرت در دوران غیبت

خیال نکنید الان حضرت بیکار است حضرت در این کشورهای مختلف وکیل دارند و در خود ایران هم دوستانی مخصوص دارند که کارهای مردم را انجام دهند و اینها از حضرت کمک می‌خواهند و حضرت اینها را یاری می‌کنند و بعضی جاها هم خود حضرت یاری می‌کنند. اطراف امام زمان عج بنا برنقلی که مرحوم کفعمی آورده چهار نفر اوتاد، چهل نفر ابدال و ۷۰ نفر نجبا و ۳۶۰ نفر صالحین هستند.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی مروج

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید