کد خبر : 895
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آذر 1393 - 21:52
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای زیارت اربعین سید الشهدا(ع) نشانه مومن بسته هستند

زیارت اربعین سید الشهدا(ع) نشانه مومن

دوباره اربعین اومد از راه ، با خروش ناله و اشک و آه شده تسبیح لب عشاقت ، لک لبیک اباعبدالله یا مولا ، یه عمره دارم ، میون قلبم ، از عشقت توشه یا مولا ، میام هر ساله ، برای بیعت ، سوی شش گوشه دل ذکرت را گوید با سوز و آه

اربعین حسینی

دوباره اربعین اومد از راه ، با خروش ناله و اشک و آه
شده تسبیح لب عشاقت ، لک لبیک اباعبدالله
یا مولا ، یه عمره دارم ، میون قلبم ، از عشقت توشه
یا مولا ، میام هر ساله ، برای بیعت ، سوی شش گوشه
دل ذکرت را گوید با سوز و آه ، یا ثارالله ثارالله ثارالله
یا ثارالله ثارالله ثارالله

از آن روز پر حادثه، خون و شمشیر،عاشورای خونین،چهل روز گذشت.عاشورایی که با خون سالار شهیدان دشت کربلا و یارانش اسلام ماندگار  و خون بر شمشیر پیروز شد که با خون عاشوراییان بنی امیه نابود گردید.

 به ایستگاه چهلم رسیدیم، و چهل روز بعد از روز حادثه با کاروان اسرا همراه بودیم،همراه سر و نیزه، همراه لب‌های خونین و قرآن خوان بر سر نیزه، همراه سیلی و صورت گلگون کودک غمگین،همراه دست های بسته سید الساجدین(ع)، همراه با خرابه نشینان شام،همراه با وداع رقیه(س) و اینک چهل روز از این همراهی با حسینیان گذشت.

دارد سفره جمع می شود حال آیا پیرو و عمل کننده حسینی هستیم؟ آیا با رفتارمان راه عاشورا را ادامه می دهیم؟ یا برعکس با رفتار و اعمالمان در سپاه شمر قرار می گیریم؟ آیا باز عمری دوباره نصیبمان می شود و به محرم و عاشورای سال آینده می رسیم؟ آیا باز هم در کاروان حسینیان باقی خواهیم ماند؟ ان شا الله به حق امام حسین(ع) خداوند مزد عزاداری هایمان را عنایت و همه ما را عاقبت بخیر نماید که بدون کمک ارباب عاشوراییان هیچ و پوچیم، و همین توفیق عزاداری و درک این ایام نیز از عنایات سالار شهیدان(ع) بوده است.

در ایستگاه چهلم، یکی از مهمترین علامت ها و نشانه های مومن را امام حسن عسکری(ع) زیارت ارباب در روز اربعین روایت نموده اند و می فرمایند: علامات المومن خمس: صلاه احدی و خمسین و زیاره الاربعین والتختم فی الیمین و تعفیر الجبین والجهر ببسم الله الرحمن الرحیم.علامات مومن پنج چیز است: ۵۱ رکعت نمازگذاردن در هر شب و روز (۱۷ رکعت نماز واجب و ۳۴ رکعت نافله) و زیارت اربعین و انگشتر در دست راست کردن و بر خاک سجده نمودن و بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم.

آرى زیارت اربعین سیدالشهداء علیه‏ السلام  یکی از نشانه هایی است که مؤمن خالص را از دیگران تمیز مى‏دهد و دوستان اهل بیت‏ علیهم‏ السلام را از غیر آنان جدا مى‌کند و مؤمن واقعى کسى است که نگذارد آثار نهضت‏ حسین ‏علیه‏ السلام فراموش شود و در قدردانى و شرکت در هدف آن حضرت کوتاهى نورزد.

حسین علیه السلام خون قلبش را به آستان الهی هدیه داد تا بندگان را از ظلمت جهل و نادانی و حیرت گمراهی رهایی بخشد، شیعه همیشه و در تمامى روزها سوگوار حضرت سیدالشهداء علیه ‏السلام است و از آن جمله روز اربعین آن حضرت، در زیارت و اقامه ماتم و عزادارى کوتاهى نمی کند و شکوه و عرض ارادت شیعه در راهپیمایی پیاده روی نجف به کربلا در اربعین مهر تاییدی بر این ارادت می باشد.

به قلم:امیرمحسن سلطان احمدی

انتشار این مطلبم در:

پایگاه وبلاگ نویسان حرف تو

گلستان بلاگ

 

حاج میثم مطیعی و حاج امیر عباسی

ردیف

موضوع

پخش اجرا

حجم
(KB)

زمان
۱ روضه رسیدن جابر به کربلا ( روضه)   ۱۹,۴۶۵ ۰:۲۰۴۰
۲ خبر میاد جابر آمد (،زمینه ، برادر وحید نادری)   ۹,۰۹۰ ۰:۰۹:۳۶
۳ به صحرای بلا با اشک دیده ( نوحه ، حاج امیر عباسی)   ۶,۷۸۶ ۰:۰۷:۰۹
۴ کاروان باز آمد از شام بلا ( نوحه ، حاج امیر عباسی)   ۶,۴۰۵ ۰:۰۶:۴۴
۵ چون علوی میمیریم ، مرتضوی میمیریم  (،شور ، برادر وحید نادری)   ۶,۱۰۵ ۰:۰۶:۲۵
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید