کد خبر : 848
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 شهریور 1393 - 17:02
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای حضور مدیران اوقاف و خادمین امامزادگان قم در آیین خطبه خوانی حرم حضرت معصومه(س) بسته هستند

حضور مدیران اوقاف و خادمین امامزادگان قم در آیین خطبه خوانی حرم حضرت معصومه(س)

دوشنبه ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۳ شمسی و همزمان به پنجم ذیقعده روز بزرگداشت امامزادگان در دهه کرامت،مدیران و کارکنان اداره اوقاف قم به همراه خادمین امامزادگان این شهر مقدس در صبحگاه و مراسم خطبه خوانی حرم مطهر حضرت معصومه (س) حضور یافتند. این مراسم که با حضور جمعی از خادمین آستان مقدسه قم در صحن

دوشنبه ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۳ شمسی و همزمان به پنجم ذیقعده روز بزرگداشت امامزادگان در دهه کرامت،مدیران و کارکنان اداره اوقاف قم به همراه خادمین امامزادگان این شهر مقدس در صبحگاه و مراسم خطبه خوانی حرم مطهر حضرت معصومه (س) حضور یافتند.84dfd5e6c6388fa137975911510886691d3132d3
این مراسم که با حضور جمعی از خادمین آستان مقدسه قم در صحن امام رضا(ع) ایوان آیینه حرم مطهر با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و سپس حجت الاسلام اسدالهی مسئول محافل حرم مطهر به ایراد سخن پرداخت.
حجت الاسلام اسدالهی در بخش نخست سخنانش با اشاره به سخنان مشرکین نسبت به ابتر بودن پیامبر (ص) بیان کرد: ابوسفیان و کسانی که وقتی به محضر پیامبر(ص) می رسیدند می گفتند تو دیگر لقب ابوالقاسم و ابو ابراهیم را دیگر نداری چون هم قاسم و هم ابراهیم تو از دنیا رفت و از تو فقط یک دختر باقی ماند تو ابتری، اینان باید امروز از خاک برخیزند امروز ببینند که ایا آنها ابتر هستند یا پیامبر اسلام(ص).
وی در ادامه گفت: زائرین ده میلیونی فقط در کربلا ،زائرین میلیونی در حرم امام رضا(ع)، زائرین میلیونی در تمام امامزاداگان و عتبات مقدسه آیا پیامبر(ص) ما ابتر است یا تو که فرزندت معاویه و عمر عاص بود کدام ابتر است؟
حجت الاسلام اسدالهی در بخش دیگر سخنانش خطاب به وهابیت و دشمنان شیعه در خصوص تاسیس بارگاه وگنبد برای امامزادگان اظهار کرد: خطاب به خوارج و وهابی ها و القاعده و طالبان و النصره و این تیپ افراد که مخالف شیعه هستند عرض می کنیم مقصود ما از تاسیس بارگاه و احترام به امام ها و امامزادگان دقیقا به دستور خود خدا است که قرآن فرمود مودت ذی القربی پیامبر(ص) را باید داشته باشید ، باید احترام پیامبر و تعظیم شعائر را نمایید واین دستور پیامبر است که سفارش به عترتش کرد که فرمود مَنْ زَارَنِی أَوْ زَارَ أَحَداً مِنْ ذُرِّیتِی زُرْتُهُ یوْمَ الْقِیامَهِ فَأَنْقَذْتُهُ مِنْ أَهْوَالِهَا؛ کسی که مرا و یا یکی از فرزندانم را زیارت کند، روز قیامت او را زیارت می کنم و از سختیهای قیامت نجاتش می دهم.
وی در ادامه به وهابیون گفت: وهابی تو بدان که زیارت و عرض ادب و توسل  به امامان و امامزادگان عین دستور خدا و سنت پیامبر است و شما هم درک نمی کنید و تعصبات کور به شما اجازه این درک را نمی دهد .
مسئول محافل حرم با اشاره به رابطه عشق و محبت ما به امامان تصریح کرد: وهابی تو نمی دانی که رابطه ما با این امامان و امامزادگان رابطه عاشقانه است توی وهابی به گنبد طلا ایراد می گیری؟ تو به ایوان آیینه و طلا ایراد می گیری و تو غافل هستی این ها نشانه ی عشق و محبت ما  است. تو ای وهابی اگر عکس کسی را که دوست داری آیا آن را در قاب  طلایی و خاتم قرار نمی دهی؟و به ما ایراد می گیری.
وی سپس درباره احترام به امامان و امامزادگان گفت:عزیزترین افراد برای ما در این دنیا همین امامان و امامزادگان هستند ما این ها را از هر چیزی عزیزتر می داریم بنا براین هر احترامی که از ما ساخته باشد دریغ نمی کنیم آنچه تا اکنون به ذهنمان رسیده این است گنبد را طلا کنیم اگر چیز دیگری هم برای تجلیل و احترام از ما ساخته باشه آن را هم انجام خواهیم داد و افتخار می کنیم  چون رابطه یک رابطه مرید و مراد است.
حجت الاسلام اسدالهی خطاب به شیعیان و مردم قم اظهار کرد:حرفی هم با مردم شیعه و قم دارم آنچه لازم بوده ائمه ما راجع به قم و حرمت قم و این حرم اهل بیت(ع) فرمودند وحجت بر ما تمام است، پس اگر به در بهشت آمده اید سه تا از درهای بهشت از قم است.مردم قم ،زائرین قم ،مجاورین در قم باید آن قدر معرفت دینی داشته باشند که اگر به در بهشت آمدند دست فروشهای در بهشت آنها را فریب ندهند شما باید وارد بهشت بشوید حواستان جمع باشد مبادا به کاری مشغول شوید که از ورود به بهشت بازتان دارد شما آمده اید وارد بهشت بشوید.باید قدر بدانیم و وارد بهشت بشویم اگر بهشتی نشدید بدانید تقصیر و قصور از شما است.
وی در پایان خطاب به خادمین و زائرین حرم مطهر بیان کرد: آنهایی که لباس خدمت پوشیده اند خطابم است به طور عموم همه کسانی که لباس خدمت به نظام جمهوری اسلامی پوشیده اند عرض می کنم این حرم ،حرم اهل بیت (ع) است ما داخل حرم آمده ایم بدانید این حرم صاحب دارد بدانید این مکتب صاحب دارد و ما در محضر او هستیم مبادا در حرم پشت به صاحب حرم کنیم مبادا به صاحب اصلی پشت بکنیم و غافل باشیم مشغول خوردن چیزهایی بشویم که آلوده به غیبت، دروغ،تهمت، تبعیض، اخلاق بد است در محضر ولی یمان صاحبمان صاحب حرم و صاحب دین و مکتب برازنده ما نیست.
سپس توسط یکی از مداحان خطبه خوانی شروع شد و در ادامه حاضرین در این مراسم معنوی به زیارت حضرت معصومه (س) رفتند و در پایان مهمان سفره صبحانه آستان مقدسه قم شدند.
یاد آور می شود در این مراسم با شکوه حجت الاسلام عزیزی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان قم،حجت الاسلام فاطمیان سرپرست اداره اوقاف شهرستان قم،حجت الاسلام جمشید پور مسئول فرهنگی اوقاف شهرستان قم،مدیران مراکز فرهنگی امامزادگان قم،جمعی از خادمین خواهر و برادر آستان مطهر حضرت موسی مبرقع(ع) و دیگر امامزادگان و کارمندان اداره کل اوقاف استان قم حضور داشتند.

تهیه خبر از :امیرمحسن سلطان احمدی

انتشار این خبرم در:

پایگاه خبری امامزادگان /بقاع نیوز

ایکنا

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید