کد خبر : 796
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 - 20:02
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توصیه عبادی برای آخرین روز سال/سال خود را ختم به خیر کنید بسته هستند

توصیه عبادی برای آخرین روز سال/سال خود را ختم به خیر کنید

برای آخرین روز سال نمازی توصیه شده است که با خواندن همراه با خلوص و توبه و استغفار سال خود را ختم به خیر خواهید کرد.

برای آخرین روز سال نمازی توصیه شده است که با خواندن همراه با خلوص و توبه و استغفار سال خود را ختم به خیر خواهید کرد.


توصیه عبادی برای آخرین روز سال/سال خود را ختم به خیر کنید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دست نوشته های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی (سلطان احمدی دات آی آر): گذر عمر ما را به ایستگاه آخرین روز از ماه ذی‌الحجه که آخرین روز از سال قمری است و یک سال از عمرمان گذشت و هرگز این لحظات و حتی یک ثانیه هم از این سال دیگر برنخواهد گشت و آنچه کاشتیم فردای قیامت برداشت خواهیم کرد. اما وای بر کسانی که در این لحظات و ثانیه هایی این سال که گذشت، در غفلت و غرق در گناه بودند و عمل صالحی در پرونده آنها ثبت نشد و یا آن را به بطالت یا گناه سپری نمودند.

اینک در این ایستگاه آخرین روز سال قمری کمی توقف کنید و یک حسابرسی بر اعمال و رفتارمان در این سالی که گذشت نمایید و اگر خطایی شده به فکر جبران آن باشید و خدا را هم شکر کنید که عمری دوباره و فرصتی تازه جهت کسب توشه ای معنوی و پر بار به ما داد.

نماز آخرین روز سال / نمازی که باعث می‌شود سال را با خیر به پایان ببریم

از این رو برای آخرین روز سال نمازی توصیه شده است که هر کس آن را با خلوص نیت بخواند، ان شاءالله خداوند آن سال را به خیر بر او به پایان می رساند.

کیفیت خواندن نماز آخرین روز سال

درباره کیفیت خواندن این نماز در آخرین روز سال سیّد بن طاووس در کتاب شریف اقبال‌الاعمال آورده است:

در آخرین روز ماه ذی‌الحجه دو رکعت نماز بجا آورید، و در هر رکعت سوره «حمد» یک مرتبه و سوره «توحید»  و «آیت الکرسی» ده مرتبه بخواند.

و بعد از نماز با دقت به معنی این دعا را بگوید:

اللَّهُمَّ مَا عَمِلْتُ فِی هَذِهِ السَّنَهِ مِنْ عَمَلٍ نَهَیْتَنِی عَنْهُ وَ لَمْ تَرْضَهُ وَ نَسِیتُهُ وَ لَمْ تَنْسَهُ وَ دَعَوْتَنِی إِلَى التَّوْبَهِ بَعْدَ اجْتِرَائِی عَلَیْکَ اللَّهُمَّ فَإِنِّی أَسْتَغْفِرُکَ مِنْهُ فَاغْفِرْ لِی وَ مَا عَمِلْتُ مِنْ عَمَلٍ یُقَرِّبُنِی إِلَیْکَ فَاقْبَلْهُ مِنِّی وَ لا تَقْطَعْ رَجَائِی مِنْکَ یَا کَرِیمُ.

ترجمه و معنی دعا: خدایا آنچه در این سال انجام دادم،از عملى که مرا از آن نهى کردى،و به آن راضى نبودم،و من آن را فراموش کردم،ولى تو فراموشش ننمودى،و پس از گستاخى‏ ام بر تو،مرا به توبه دعوت کردى،خدایا من از تو آمرزش مى‏ خواهم،پس مرا بیامرز،و آنچه‏ انجام دادم از عملى که به تو نزدیکم کند،از من قبول کن،و امیدم را از خودت قطع مکن اى کریم.

ناله شیطان بعد از خواندن این نماز

وقتى چنین کردى شیطان مى گوید: واى بر من! هرچه در مدّت این سال زحمت کشیدم (و او را وسوسه کردم) با این عمل، همه را از بین برد و سالش را به خیر پایان داد.

آیت الله مکارم شیرازی در کتاب مفاتیح نوین بعد از بیان این نماز در آخرین روز سال قمری، بیان کردند که مناسب است همین عمل، در پایان سال شمسى (روز آخر اسفندماه) نیز به قصد استحباب مطلق انجام شود.

ان شاءالله فرصت های باقی مانده عمرمان در کسب اعمال صالح و شایسته سپری شود و خواندن این نماز نصیب همه گردد، حقیر نیز از شما التماس دعا دارم.

پدیدآورنده:

به‌قلم: امیرمحسن سلطان احمدی

ww.soltanahmadi.ir

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید