کد خبر : 682
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 اسفند 1392 - 6:42

یادی از مرحوم حاج جلال سلطان احمدی و همسرش در آخرین پنجشنبه سال

آخرین پنجشنبه سال رسید… همسفر در راه ماند… زندگی سخت است … لیکن … در سفر باید بود … یک سال شمسی دیگر به پایان رسید و امسال پایان بخشش نیز با روز پنجشنبه است، پنجشنبه آخر سال برای ما ایرانیان به نوعی عید اموات می باشد و قبل از شروع سال جدید به دیدار

__4_____15_20120218_1898485
آخرین پنجشنبه سال رسید…

همسفر در راه ماند…

زندگی سخت است …

لیکن … در سفر باید بود …

یک سال شمسی دیگر به پایان رسید و امسال پایان بخشش نیز با روز پنجشنبه است، پنجشنبه آخر سال برای ما ایرانیان به نوعی عید اموات می باشد و قبل از شروع سال جدید به دیدار اموات و گذشتگانمان می رویم.

شاید بعضی ها اینقدر مشغله کاری و فکری داشته باشند که حتی در طول سال یکبار هم به بهشت زهرا نرفته اند و امواتشان چشم به راه بوده اند، اما پنجشنبه آخر سال بهانه خوبی برای زیارت اهل قبور خصوصا اموات خودمان است.

امروز ۲۹اسفند۱۳۹۲پنجشنبه آخر سال است ، دلم می ماند که از نبودن آنهایی که دوستشان دارم پدر و مادر عزیزم دلگیر شوم و یا خوشحال باشم از بی تابی بهاری که می خواهد بار دیگر همه رستنی های سبز رنگش را به من هدیه کند! مبهوت و سرگردان می مانم بوی بهار دلم را به آن خانه بزرگ و قدیمی که جنب تربیت بدنی بود می برد و آن روزها بهارش زیبا و شاد بود پدر و مادرم بودند و همه اقوام به منزلمان می آمدند و چه صفا و صمیمیتی حاکم بود.
 
اما چه زود بزرگ شدم و با هر بزرگ شدنم آن دو مهربان با صفا پدر و مادر عزیزتر از جانم پیرتر شدن و تا اینکه به ایستگاه آخر این دنیا رسیدند و مرا تنها گذاشتند و رفتند و این روزها با بوی بهاران سخت دل تنگشان شده ام و خانواده عزیزم که به تک تکشان افتخار می کنم و این فاصله ها چقدر مرا از آنها نیز دور کرده است.
 
امروز از راهی دور   حمد و سوره  هایی را به نیت آن عزیزانم  بر زبان می رانم و هدیه روح منورشان می نمایم هرچند قلبم  پر است از  حسرت هایی که برای نبودنشان این سال ها کشیده ام اما  به حرمت حکمت خداوند به خود می گویم راضیم به رضای تو هستم.

یادش بخیر آن عید نوروزهایی که بر دست و صورت ماه پدر و مادرم بوسه زدم و یاد آن آخرین بوسه می افتم که برعکس همیشه این بار آن صورت نرم و گرم و لطیفشان ، سرد و یخ کفن پوش بود و امروز  بیشتر یاد این شعر سهراب می افتم  شاید بشود شعر سهراب را جوری دیگر بخوانیم: به سراغ من اگر می آیید نرم و آهسته بیایید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من، به سراغ من اگر می آیید قل هو والله احد را بر زبان جاری کنید، به سراغ من اگر می آیید با گلابی سنگ مزارم را تر کنید به سراغ من اگر می آیید …

آری امروز از راهی دور در آخرین پنجشنبه سال ۱۳۹۲ شمسی یادی می کنم از آنانی که مدیونشان هستم آن عزیزانی که مرا در آغوش دین و تشیع پرورش دادند و چون پروانه دورم گشتند و اما امروز زیر خاک هستند  به یاد پدر و مادر عزیزم مرحوم حاج جلال سلطان احمدی و حاجیه سلطنت تهرانی که تا ابد مدیونشان هستم شما نیز صلوات و فاتحه ای نثار کنید، ان شاءالله اموات همه مومنین خصوصاشما دوستان عزیزم مشمول رحمت و آمرزش الهی قرار گیرد و خدا وند عاقبت ما را نیز ختم به خیر بگرداند و عاقبت بخیر شویم.

گردش زمان شتابان و سریع ما را با خود می برد و این زندگی میهمانی و جشن آمدن ها و رفتن هایمان است. واقعیتی که بی شک روح و دلمان را می آزارد، کاش دلمان خوش باشد از یادگاری های بزرگی که در دنیا باقی می گذاریم و کوله بار پری که با خود به آخرت می بریم.

ان شاء الله عاقبت بخیری نصیبمان گردد.

امیرمحسن سلطان احمدی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
مولائی جمعه , ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸

سلام استاد بزرگوار ؛ خدا قوّت
تصویر خاطره انگیزی از پدر و مادرهای قدیمی را به تصویر گذاشتید
خداوند روح هر دو عزیز را قرین رحمت و شادی کند
و بهترین جایگاه را در بهشت به آنها عطا فرماید … ان شاالله

گمنام شنبه , ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲

یا مهدی عج
سلام خدا قوت
ممنون به من سر زدید
خداوند رحمتشون کنه وبه شما عمری با عزت وطولانی نصیب بفرماید انشال……

حامد جمعه , ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۷:۳۴

سلام
ان شا الله خدا بیامرزدشون.
التماس دعا…

بصيرت جمعه , ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۵:۲۹

شادی روح همه پدران و مادران که الان در بین ما نیستن
اللهم صل علی محمد و آل محمد

چادرخاکی پنجشنبه , ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴

روحشون شادویادشون گرامی

نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید