کد خبر : 540
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 دی 1392 - 6:32
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای چهل روز از غروب عطشان کربلا گذشت… بسته هستند

چهل روز از غروب عطشان کربلا گذشت…

در غروب عطش‏‌آلود ایستگاه دهم، وقتی برق شقاوت خنجری آبگون بر حنجره آخرین شهید نشست، در آن ایستگاه غم‌بار روز دهم وقتی صدای شکستن استخوان در گوش پیچید و آن‏گاه که خیمه‏‌ها در رقص شعله‏‌ها گم شدند، جلادان همه چیز را تمام شده انگاشتند. سیاه رویان ایستگاه دهم به جشن و سرور ایستادند و نوازندگان

در غروب عطش‏‌آلود ایستگاه دهم، وقتی برق شقاوت خنجری آبگون بر حنجره آخرین شهید نشست، در آن ایستگاه غم‌بار روز دهم وقتی صدای شکستن استخوان در گوش پیچید و آن‏گاه که خیمه‏‌ها در رقص شعله‏‌ها گم شدند، جلادان همه چیز را تمام شده انگاشتند.

سیاه رویان ایستگاه دهم به جشن و سرور ایستادند و نوازندگان شیطان، دست‌افشان و پایکوبان، در کوچه‌های آراسته، به انتظار کاروانی نشستند که با هفتاد و دو داغ، با هفتاد و دو پرچم سبز، با هفتاد و دو فانوس نور با شکسته‌ترین دل و تاو‌ل‌زده‌ ترین پا، به ضیافت تمسخر و طعنه و خاکستر و خنده می‏‌آمد.

ولی، چهل روز گذشت. حقیقت، عریا‌ن‏‌تر و زلال‏‌تر از همیشه، از افق خون سر برآورد. کربلا به بلوغ خویش رسید و جوشش خون شهیدان، خاشاک ستم را به بازی گرفت. خونی که آن روز در غریبانه‏‌ترین غروب، در گمنام‏‌ترین زمین و در عطشناک‏‌ترین لحظه بر خاک چکه کرد، در آوندهای زمین جاری شد و رگ‏‌های خاک را به جنبش و جوشش و رویش خواند. چهل روز است که یزیدیان، جز رسوایی ندیده‌اند و جز پتک استخوان‏‌کوب، فریادی نشنیده‏‌اند.

آری! اینجا ایستگاه اربعین است. کاروان به مقصد می‏‌رسد. تیر عشق کارگر افتاده و قلب سیاهی چاک خورده است. اربعین است. هنگامه کمال خون، باروری عشق و ایثار، فصل روییدن. هنگام میثاق است و دوباره پیمان بستن.

به راستی کدامین‏ سر، سودای همراهی این سر بریده را دارد و کدامین همت، ذوالجناح بی‏‌سوار را زین خواهد کرد. اربعین است؛ عشق با تمام قامت بر قله گودال ایستاده و دو دستی که در ساحل علقمه کاشته شد، بلند و استوار چونان نخل‏‌های بارور سر برآورده است. به راستی، کدامین یاور، به همنوایی و همراهی برمی‏‌خیزد؟

و اینک چهل روز از غروب عطشان در دشت نینوا و شهادت برترین بندگان خدا در روی زمین گذشت .اربعین حسینی بر عزاداران حسینی تسلیت باد.

به قلم:امیرمحسن سلطان احمدی

انتشار این مطلبم در:

خبرگزاری بین المللی قرآن / ایکنا

گلستان بلاگ

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید