کد خبر : 5000
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 فروردین 1400 - 15:19
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سال ۱۴۰۰ را سال مهدوی برای انس بیشتر با امام زمان(عج) قرار دهید بسته هستند

سال ۱۴۰۰ را سال مهدوی برای انس بیشتر با امام زمان(عج) قرار دهید

سال ۱۴۰۰ را سال مهدوی برای انس بیشتر با امام زمان(عج) قرار دهید

ابتدا و انتهای سال جدید ۱۴۰۰ شمسی مقارن یافته با ولادت منجی عالم بشریت امام زمان(عج) است و چه خوب است امسال را سال مهدوی برای انس و شناخت بیشتر امام زمان(عج) قرار دهید.

ابتدا و انتهای سال جدید ۱۴۰۰ شمسی مقارن یافته با ولادت منجی عالم بشریت امام زمان(عج) است و چه خوب است امسال را سال مهدوی برای انس و شناخت بیشتر امام زمان(عج) قرار دهید.


سال 1400 را سال مهدوی و انس بیشتر با امام زمان(عج) قرار دهیدبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی (سلطان‌احمدی دات آی آر): با آمدن بهار یک تحول عظیم و دگرگونی در طبیعت ایجاد می‌شود و طبیعت خفته دوباره بیدار و شکوفا می‌شود و طبیعت جشن بهار و شکوفایی خود را در این فصل زیبا می‌گیرد و همه جا سر سبز و زنده می‌شود.

جهان در انتظار بهار جان‌ها

اما جان و روح انسان‌ها نیز نیازمند یک بهار و دگرگونی اینچنینی است که با آمدن و ظهور بهار جان‌ها امام منتظران حضرت مهدی موعود (عج) در جهان تحول و دگرگونی اساسی صورت می‌گیرد.

و جالب اینکه یکی از القاب زیبا و نورانی امام زمان (عج) بهار و نوروز است. چنانچه در برخی روایات و ادعیه چنین آمده است: «السَّلَامُ عَلَى رَبِیعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَهِ الْأَیَّام» یعنی سلام بر بهار انسانیت و سر سبزی روزها. (بحارالانوار، ج۹۹، ص۱۰۱).

بهار ۱۴۰۰ یک ویژگی خاصی دارد و آن اینکه ابتدای و انتهای این سال مقارن با نیمه شعبان و ولادت پر خیر و برکت بهار جان‌ها وجود مقدس قطب عالم امکان امام زمان (عج) است. که مقام معظم رهبری نیز در پیام نوروزی خود فرمودند: «امسال عید ما مقارن است با اعیاد مبارک شعبانیّه که امیدواریم این [تقارن]، برکات فراوانی را ان‌شاءالله از لحاظ مادّی و معنوی برای سال نو ما داشته باشد. و [سال] ۱۴۰۰ متبرّک است به اینکه دو نیمه‌ی شعبان در آن هست و مردم دو بار در این سال ولادت ولی‌الله‌الاعظم (ارواحنا فداه) را جشن خواهند گرفت.»(گزیده‌ای از پیام نوروزی معظم‌له در آغاز سال ۱۴۰۰ شمسی).

سال ۱۴۰۰ شمسی سال مهدوی برای انس و شناخت بیشتر مهدویت

چه خوب است این مقارن مبارک حلول سال جدید با نیمه شعبان را به فال نیک گرفته و امسال را هر کس برای خود سال مهدوی نام گذاری کنید، هر چند همه لحظات و حتی ثانیه‌های عمرمان باید مهدوی باشد، اما این همزمانی مبارک و مهدوی آن هم دو نیمه شعبان در یک سال شمسی بهانه‌ای برای انس و معرفت شناسی بیشتر با صاحب و مولایمان امام زمان (عج) است.

از این رو شایسته است که عشاق مهدوی ضمن معرفت شناسی بیشتر نسبت به شناخت و اطاعت امام زمان(عج)، سعی کنند هر روزِ خود را در این سال جدید ۱۴۰۰ شمسی با دعا جهت سلامتی و فرج امام زمان (عج) آغاز کنند و دعاهای مهدوی از جمله دعای فرج، دعای سلامتی، دعای عهد و زیارت آل یاسین و … را در برنامه هر روز خود در این سال جدید قرار دهند و بر خواندن آن در این یکسال مداومت داشته باشند.

و همچنین هر روز بعد از نماز صبح سلامی به والده مکرمه امام زمان (عج) خانم حضرت نرجس‌خاتون (س) داده و برای ایشان نیز فاتحه‌ای قرائت نمایید، تا به بهانه یاد مادر، مورد توجه بیشتر آقا امام عصر (عج) قرار گیرد.

و نکته دیگر اینکه بیایید در این دوازده ماه در سال ۱۴۰۰ با کوشش و تلاش ۱۲ رذیله اخلاقی و صفت بد خود را در این ۱۲ ماه با جدیت ترک و اصلاح کنید و قلب امام زمان (عج) را نیز با این عمل خوشحال کنید.

ان‌شاءالله با مداومت، در پایان سال مورد توجه و عنایت امام عصر (عج) قرار گیرید و بابی مهدوی بعد از یکسال بر روی شما باز شود که با ورود به قرن جدید جامعه‌ای سراسر مهدوی و منتظر شکل بگیرد و زمینه ظهور و فرج مولایمان نیز فراهم شود.

باشد که جامعه نیز دست در دست هم داده و در این سال مهدوی هر کس در حد و توان خود برای انس و شناخت بیشتر مهدویت در خود، خانواده، جامعه و … تلاش کند.

خوشا دمی که بهاران قرارمان باشد
ظهور مهدی زهرا بهارمان باشد

پدیدآورنده:

به‌قلم: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید