کد خبر : 4992
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399 - 21:55
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای زنی که آیت‌الله بهجت به تشییع و خاکسپاری او رفت! بسته هستند

زنی که آیت‌الله بهجت به تشییع و خاکسپاری او رفت!

زنی که آیت‌الله بهجت به تشییع و خاکسپاری او رفت!

مرحوم آیت الله بهجت(ره) در طول عمرشان به تشییع و خاکسپاری دو زن تشریف بردند، که این دو زن یکی خواهرشان و دیگری همسایه ایشان بودند.

حجت الاسلام حسینی قمی طی سخنانی در حسینیه مرحوم آیت الله حق شناس(ره) نقل نمودند که مرحوم آیت‌الله بهجت(ره) در طول عمرشان به تشییع و خاکسپاری دو زن تشریف بردند، که این دو زن یکی خواهرشان و دیگری همسایه ایشان بودند.


زنی که آیت الله بهجت به تشییع و خاکسپاری او رفت!به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی (سلطان‌احمدی دات آی آر): صبح امروز شنبه ۹ اسفندماه ۱۳۹۹ حجت‌الاسلام حسینی قمی در مراسم عزاداری سالروز وفات حضرت زینب(س) در حسینیه مرحوم آیت‌الله حق شناس درباره تبیین جایگاه و نقش زنان در جامعه اسلامی به ماجرای حضور آیت‌الله بهجت در مراسم تشییع و خاکسپاری یکی از همسایگان خود اشاره نمود که در ادامه می آید:

پیرمردی همسایه مرحوم آیت‌الله بهجت(رضوان الله علیه) بود، با او مصاحبه کردند که آیا خاطراتی از این دوران همسایگی دارید؟ و او گفته بود: خاطرات زیادی از ایشان دارم.

زمانی همسرم از دنیا رفت و بستگان از الیگودرز برای عرض تسلیت و تشییع جنازه آمدند و خانه خیلی شلوغ شد و سر و صدا و همچنین رفت و آمد بود.

دیدم در خانه را می زنند و در را باز کردم و دیدم آیت الله بهجت است! گفتم آقا ببخشید که منزل ما شلوغ شد و این سر و صدا مزاحم مطالعه و عبادت شما شده است.

اما ایشان فرمودند نه! من شنیدم خانم شما از دنیا رفته اند و یک مقدار پولی آورده ام که شما برای مراسم دستتان باز باشد و بعد بدانم زمان تشییع جنازه چه موقع است؟!

حضور آیت الله بهجت در مراسم تشیییع و خاکسپاری زن همسایه

گفتیم آقا ما از شما توقع نداریم و شما برایش دعا کنید، اما ایشان اصرار کردند که زمان تشییع جنازه چه موقع است؟! و فرمودند اصلا برای خودم می خواهم و با شما کاری ندارم. گفتیم که زمان تشییع فردا است و ایشان فردا برای تشییع جنازه تشریف آوردند و تا قبرستان هم برای خاکسپاری آمدند! هر چند گفتیم آقا تا قبرستان دیگر لازم نیست اما ایشان اصرار کردند که حتما بیایند.

من شنیدم مرحوم آیت الله بهجت در طول عمرشان فقط در دو تشییع جنازه تا خاکسپاری تشریف برده بودند، که یکی در خاکسپاری مرحومه خواهرشان بود که نقش مادر برای ایشان داشت و دیگری هم همین خاکسپاری این همسایه بود.

علت حضور ایشان حتی در مراسم خاکسپاری

مراسم که تمام شد این همسایه می گوید از آقا سوال کردم چه اصراری داشتید که تا خاکسپاری هم تشریف آوردند، و ایشان گفتند: این زن از زن های بهشتی است فردای قیامت با شهدا محشور است!

وی می گوید به ایشان گفتم آقا شما که از برنامه های همسر من اطلاعی نداشتید که چه اعمال و عباداتی دارد، از کجا خبر دارید که وی بهشتی است؟! ایشان فرموده بودند: ما ۴۰ سال است که همسایه شما هستیم و بین ما و شما یک دیوار دو متری است که من در این ۴۰ سال صدای این زن را از این دیوار نشنیدم! و این زن بهشتی است و فردای قیامت با شهدا محشور می شود.

حالا آیا جامعه ما و خانم های ما اینگونه هستند؟ آیا الگوهایی را که رسانه ملی معرفی می کند، اینگونه هستند؟ آیا زنانی که مصاحبه می کنند و یا در اینستاگرام هستند، اینگونه هستند؟ آیا در فیلم های شبکه های خانگی و تلویزیون اینگونه است؟ چه بگویم که شرمنده هستم و شرم دارم که چه می گویند و چه می شنوند!

ساعت ها دختران و پسران ما در فضای مجازی و اینستاگرام و شبکه های خانگی هستند و چه ها که نمی گویند و شرم دارم اینجا بگویم، اما آیت الله بهجت می فرماید ۴۰ سال این زن همسایه ما بود و ما صدای او را نشنیدیم!

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید