کد خبر : 4979
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 11:12
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای لزوم پخش مسابقات بین ‌المللی قرآن از سامانه شاد برای دانش آموزان بسته هستند

لزوم پخش مسابقات بین ‌المللی قرآن از سامانه شاد برای دانش آموزان

لزوم پخش مسابقات بین ‌المللی قرآن از سامانه شاد برای دانش آموزان

آموزش و پرورش در آستانه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، این رخداد بزرگ قرآنی را از سامانه شاد برای دانش آموزان پخش کند تا باعث انس و ترغیب آینده سازان کشور به قرآن کریم شود.

 آموزش و پرورش در آستانه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، این رخداد بزرگ قرآنی را از سامانه شاد برای دانش آموزان پخش کند تا باعث انس و ترغیب آینده سازان کشور به قرآن کریم شود.


لزوم پخش مسابقات بین ‌المللی قرآن از سامانه شاد برای دانش آموزانبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی (سلطان‌احمدی دات آی آر): در آستانه بزرگترین رخداد قرآنی کشور هستیم که مسابقات بین المللی قرآن کریم هفته آینده به صورت مجازی از سوی سازمان اوقاف برگزار خواهد شد. و سالهای قبل دانش آموزان به صورت گروه های دانش آموزی با حضور در محل برگزاری این مسابقات از نزدیک مهمان سفره قرآن کریم بودند، که این حضور آنها باعث ترغیب و تشویق آینده سازان کشور به انس به قرآن بود.

توصیه قرآن به استماع کلام وحی

قرآن نیز علاوه بر خواندن سفارش به شنیدن قرآن نیز نموده و می فرماید: «وَ إِذا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَ أَنْصِتُوا لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ؛ و چون قرآن خوانده شود بدان گوش فرا دهید و خاموش باشید ، باشد که مشمول رحمت شوید.»(۱)

اما امسال با وجود غیر حضوری شدن این مسابقات لازم است که برای انس این آینده سازان ایران اسلامی برنامه ریزی شود تا از سامانه های مجازی آموزش و پرورش، دانش آموزان بتوانند از این محفل قرآنی بهره مند شوند.

لزوم پخش مسابقات قرآن از سامانه شاد برای دانش آموزان

بنابراین در حاشیه نشست خبری ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه، درباره این مسابقات، این موضوع را به ایشان مطرح کردم که با وجود سامانه شاد و حضور دانش آموزان در این سامانه چه برنامه برای پخش این مسابقات قرآن دارید؟ که حجت الاسلام والمسلمین دکتر خاموشی در پاسخ گفتند: در این زمینه پیشنهاد می شود که آموزش پرورش این مسابقات را به طور مستقیم از طریق سامانه شاد پخش کند و دانش آموزان از این طریق این مسابقات را مشاهده کنند تا آنها نیز در این زمینه تشویق شوند و به نظر اگر چنین شود، شاهد استقبال خوبی از سوی دانش آموزان هم خواهیم بود.

سپس موضوع را با آقای حمید مجیدی مهر، دبیر سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مطرح کردم که وی نیز گفت: الان ظرفیت رسانه هایی که در فضای مجازی وزارت آموزش و پرورش در اختیار دارد برای ترویج این رخداد قرآنی می تواند به ما خیلی کمک کند، که یکی از این بسترهای رسانه ای آموزش و پرورش سامانه شاد است که دانش آموزان هر روز در این سامانه حضور دارند که می توان از این فضا برای این کار قرآنی استفاده کرد. در همین جا از مسئولین آموزش و پرورش و سامانه شاد درخواست می کنم که از این ظرفیت برای این رخداد قرآنی استفاده کنند تا دانش آموزان با قرآن انس بگیرند و آنها نیز تشویق شوند و در آینده قاریان بین المللی ما از همین دانش آموزان عزیز کشورمان باشند.

ثواب شنیدن کلام وحی از منظر امام سجاد(علیه السلام)

ان شاءالله هر چه سریعتر مسئولین آموزش و پرورش جهت هماهنگی پخش این مسابقات اقدام کنند و خانواده نیز فرزندان خود را جهت استماع این برنامه قرآنی تشویق و ترغیب کنند. که استماع کلام الهی نیز دارای ثواب است که امام سجاد(علیه السلام) در روایتی می فرماید: «مَنِ اسْتَمَعَ حَرْفاً مِنْ کِتابِ اللهِ عَزَّوَجَلَّ مِنْ غَیْرِ قِرائَهٍ کَتَبَ اللهُ لَهُ حَسَنَهً وَ مَحاعَنْهُ سَیِّئَهً وَ رَفَعَ لَهُ دَرَجَهً»،(۲) کسی که حرفی از کتاب خدا را بشنود بدون اینکه خود قرائت کند خداوند برایش حسنه ای می نویسد و یکی از گناهان او را محو می کند و مقام او را یک درجه بالا می برد.

در پایان یادآور می شوم که سی‌ و هفتمین دوره مسابقات بین‌ المللی قرآن از  ۱۶ تا ۲۰ اسفندماه به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود. و از شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن و شبکه های اجتماعی پخش خواهد شد.

پدیدآورنده:

به‌قلم: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

۱- آیه ۲۰۴ سوره اعراف.
۲-کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، ج۲، ص۶۱۲.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید