کد خبر : 4964
تاریخ انتشار : جمعه 1 اردیبهشت 1391 - 14:06
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای انجام واجبات و ترک محرمات مهمترین راه رسیدن به قرب الهی بسته هستند

انجام واجبات و ترک محرمات مهمترین راه رسیدن به قرب الهی

انجام واجبات و ترک محرمات مهمترین راه رسیدن به قرب الهی

آیت الله خوشوقت در این جلسه درباره اهمیت انجام واجبات و ترک محرمات در رسیدن به قرب الهی نکاتی بیان نمودند و در پایان نیز درباره چله نشینی، توبه نصوح، راه درمان وسوسه شیطان توضیحانی داند.

آیت الله خوشوقت در این جلسه درباره اهمیت انجام واجبات و ترک محرمات در رسیدن به قرب الهی نکاتی بیان نمودند و در پایان نیز درباره چله نشینی، توبه نصوح، راه درمان وسوسه شیطان توضیحانی داند.


آیت الله خوشوقت انجام واجبات و ترک محرمات مهمترین راه رسیدن به قرب الهیبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی (سلطان‌احمدی دات آی آر): توفیق شد ظهر امروز پنج شنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۱ در درس اخلاق آیت الله خوشوقت در مسجد اعظم قم بهره مند شوم.

ایشان در این جلسه درباره رانده شدن آدم و حوا از بهشت و راه رسیدن به قرب الهی نکاتی را بیان کردند و در پایان به پرسش های حضار پاسخ گفتند.

در ادامه گزیده ای از بیانات ایشان را در این جلسه تقدیم شما معارف جویان عزیز می شود تا از این طریق شما نیز بهره مند از این جلسه شوید.

 رانده شدن آدم و حوا از بهشت و دام‌های شیطان برای فرزندان آدم

بعد از آنکه شیطان ملعون آدم و حوا را وادار کرد از آن درخت ممنوعه خوردند، قسم یاد کرد که تمام فرزندان آدم را نیز گمراه کند مگر بنده‌های خالص را که راه نفوذ به آن‌ها را ندارد. حال خدا هشدار می‌دهد به فرزندان آدم که مراقب باشید از بهشت بیرونتان نکنند.

انجام واجبات و ترک محرمات دو خواسته خداوند از ما

خداوند دو چیز فقط از ما می‌خواهد، انجام واجبات و ترک محرمات. پس سعی کنید گوش به حرف شیطان ندهید چون شیطان همواره همراه ماست تا در فکرمان نفوذ کند. بنابراین باید حواسمان جمع باشد که در این دو نقطه انجام واجبات و ترک محرمات شیطان با ما کار دارد که آن را انجام ندهیم.

شیطان جیبتان را نزند!

اگر حواسمان جمع نباشد، شیطان جیبمان را می‌زند و کاری می‌کند که ما واجب را ترک و حرام را انجام دهیم. بنابراین این هشدار به همه ما داده شده که شیطان قسم خورده ما را گمراه کند و پای قسمش ایستاده است. پس ای بنی‌آدم شیطان گولتان نزند.

غفلت یعنی ارتکاب گناه / اهمیت مراقبه

غفلت از خود یعنی ارتکاب گناه، اما اگر مواظب باشید و مراقبه کنید، مرتکب گناه نخواهید شد. باید مراقبت در انجام واجبات و ترک محرمات داشته باشیم که بدون مراقبت امکان‌پذیر نیست. مراقبت یکی از مسائل واجب ادامه خط بندگی و از ضروریت‌های تربیت است. بنابراین با عمل به دستور خدا هم دنیا و هم آخرت برای ما بهشت می‌شود.

چگونگی از بین بردن لذت دنیا

چگونه لذت دنیا را از بین ببریم؟ برای از بین بردن لذت دنیا باید گناه را کم کنید و ایمان را بالا ببرید.

چلّه‌نشینی 

منظور از چله نشینی در اسلام چیست؟

ما در اسلام عُمرنشینی داریم اما چلّه‌نشینی نداریم بلکه باید در خط بندگی خدا تا لحظه مرگ استقامت داشته باشیم و تا زنده‌ایم باید عبادت کنیم.

علت بی نتیجه بودن توبه نصوح

چرا توبه نصوح می‌کنیم و نتیجه نمی‌گیریم؟

ایمان ضعیف نمی‌گذارد قوی تصمیم بگیریم. انسان ضعیف نمی‌تواند یک دفعه جلو برود. حال اگر توبه کرد، نباید ناامید بشود، نباید بخوابد، بلکه اگر زمین خورد، باز بلند بشود تا بالاخره موفق شود و توبه‌اش نصتوح شود.

راه رهایی از وسوسه شیطان

راه رهایی از وسوسه شیطان چیست؟

اگر گناه نکنید، بیمه می‌شوید و ایمانتان بالا می‌رود. مراقبت کنید که اگر واجبی آمد، آن را انجام دهید و اگر حرامی آمد، آن را ترک کنید.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید