کد خبر : 4814
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 آبان 1399 - 20:09
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ویژه‌نامه پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله شجاعی بسته هستند

ویژه‌نامه پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله شجاعی

مراسم پنجمین سالگرد ارتحال عارف فرزانه حضرت استاد آیت الله شجاعی امسال به علت شیوع کرونا برگزار نشد و از سوی بیت معظم له یک ویژه نامه تصویری منتشر شد.



 آیت الله شجاعی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی (سلطان‌احمدی دات آی آر): مراسم سالگرد ارتحال حضرت استاد آیت الله شجاعی هر ساله در عصر روز ۱۶ ربیع الاول از سوی بیت ایشان در مسجد امام حسین(ع) شهرک ابوذر تهران برگزار می شد که امسال مراسم پنجمین سالگرد ارتحال حضرت استاد به علت شیوع بیماری کرونا از سوی بیت ایشان به صورت غیر حضوری و انتشار یک ویژه نامه ویدئویی برگزار شد.

توسل به رسول الله(ص) برای نجات از شر نفس و شیطان

در این ویژه نامه ویدئویی بخش‌هایی از توصیه‌های حضرت استاد پخش شد که در ابتدا استاد با توصیه ای نسبت به خطر نفس فرمودند: با گریه از رسول الله(ص) بخواهید شما را از شر نفس‌تان از شر شیطان شفاعت کند و خدا خلاصی بدهد و خدا نجات بدهد. نفسی که من و شما داریم شرش بی حد و وصف است حتی شر نفس من و شما به جایی رسیده است که نه تنها ما را به هلاکت وادار کرده بلکه برگشته و به توجیهات هم وادار نموده است.

و در ادامه آیت الله صدیقی درباره شخصیت این عالم ربانی گفتند: مرحوم آیت الله شجاعی از شاگردان برجسته علامه طباطبایی بود که علامه طباطبایی مولد نور و کارخانه آدم سازی بودند و ایشان نزد چنین شخصیتی شاگردی نموده است.

شاگردی علامه طباطبایی عمده امتیاز برجسته آیت الله شجاعی

حاج آقا صدیقی افزودند: عمده امتیاز مرحوم آیت الله شجاعی بهره گیری ایشان از نفس مرحوم علامه طباطبایی بود که معارف حقه را از زبان یک ره یافته بهره گرفته بود و یکی دیگر از برکات عمر ایشان این بود که علاوه بر اینکه مرحوم آیت الله شجاعی فقه را از فقه‌های خبره فرا گرفته بود و در عرفان هم از محضر علامه طباطبایی کسب فیض نموده بود.

ایشان ادامه دادند: علامه طباطبایی آدم عادی نبود بلکه کسی بود که جز خدا نبود و چنین نفسی باید خیلی جوشش در آیت الله شجاعی به وجود آورده باشد که مطالب پخته در کتاب‌های ایشان چیزی نیست که خوانده باشد بلکه خودش یافته است.

عرفان آیت الله شجاعی عرفانی قرآنی همراه با جهاد و مبارزه

حاج آقا صدیقی گفتند: عرفان آیت الله شجاعی عرفانی قرآنی است که با جهاد و مبارزه همخوانی دارد و مکتب تصوف نیست بلکه در عرفان ایشان احساس مسئولیت در برابر جامعه و دین و سرنوشت مسلمانان وجود دارد و آیت الله شجاعی از مجاهدین هم بوده اند و حاصل عمر با برکتش آثار ارزشمندی است که به جا گذاشته است.

آیت الله شجاعی

حاج آقا صدیقی و حاج محمود آقا فرزند ارشد حضرت استاد (مراسم سال۹۸)

آیت الله شجاعی آن کسی را که دنبالش بود در شخصیت علامه طباطبایی پیدا کرد

در ادامه این ویژه نامه فرزندان حضرت استاد به گوشه‌هایی از شخصیت ایشان اشاره کردند. و حاج محمود آقا شجاعی فرزند ارشد ایشان درباره آشنایی حضرت استاد با علامه طباطبایی گفتند: وقتی آیت الله شجاعی به محضر علامه طباطبایی رسیدند، آن کسی را که دنبالش بودن را پیدا کردند و از علوم فلسفی، معنویات و سلوک و عرفان ایشان بهره مند شدند.

در ادامه می توانید این ویژه نامه را به طور کامل در کلیپ زیر مشاهده فرمایید.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir


 
هدیه به روح مطهر حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی صلواتی هدیه فرمایید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

error: حق تألیف را رعایت کنید