کد خبر : 4787
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهریور 1399 - 10:59
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اسلام کارخانه حرام سازی یا حلال سازی؟!/هشدار به خانواده‌ها بسته هستند

اسلام کارخانه حرام سازی یا حلال سازی؟!/هشدار به خانواده‌ها

اسلام کارخانه حرام سازی یا حلال سازی؟!/هشدار به خانواده‌ها

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی طی سخنانی به شبهه ای که اسلام کارخانه حرام سازی است! پاسخ داد و در ادامه به نقش محیط های تربیتی در تربیت و انحراف جوانان پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی طی سخنانی به شبهه ای که اسلام کارخانه حرام سازی است! پاسخ داد و در ادامه به نقش محیط های تربیتی در تربیت و انحراف جوانان پرداخت.


اسلام کارخانه حرام سازی یا حلال سازی؟! حسینی قمی شبهه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی (سلطان‌احمدی دات آی آر): در ادامه حضور در جلسات دهه ماه محرم حسینه آیت الله حق شناس که هر روز در فضای باز مدرسه سادات با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی و مداحی برادران سماواتی برگزار می شود، عصر دیروز دوشنبه ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۹ در یازدهمین جلسه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به شبهات فراوان دینی در فضای مجازی به شبهه اسلام کارخانه حرام سازی است، پاسخ داد و در ادامه نسبت به نقش محیط های تربیتی در انحراف و تربیت صحیح فرزندان نکاتی را بیان نمود.

در ادامه مشروح سخنان ایشان به شرح زیر تقدیم شما معارف‌جویان عزیز که امکان شرکت در این جلسه را نداشتید، می‌گردد.

قلب جوان زمینی خالی برای کاشت هر نوع بذری و شبهه

قلب جوان یک زمین خالی است که هر کس زودتر در آن بذر بکارد آن را تصرف کرده است. قلب یک جوان آماده پذیرش حق و حتی پذیرش باطل است و والدین باید مراقب باشند قبل از اینکه مکتب‌های انحرافی قلب جوانان آن‌ها را تصرف کنند، به فکر جوانان خود باشند.

جوانان در معرض هجوم شبهات دینی در فضای مجازی

متاسفانه امروزه فضای مجازی اوج شبهه افکنی است و این جوانان عزیز در این فضاهای مجازی مورد هجوم شبهات دشمنان اسلام هستند. آقا امیرالمؤمنین (ع) در نهج البلاغه درباره اینکه چرا به شبهه، شبهه گفته اند؟ در پاسخ می‌فرمایند: چون شبهه شبیه حرف حق است و این قدر قشنگ مطرح می‌کنند که خیلی هم خوب جا می‌افتد.

بک جوان تیزهوش یک لیست شبهه را به من ارائه نمود که در ذهن این جوان بود و وقتی از او پرسیدم این شبهات را از کجا آورده ای؟ گفت از سایت‌ها و فضای مجازی! بعد پرسیدم درباره دین چند کتاب مطالعه کردی؟ که گفت هیچ کتابی هم مطالعه نکرده ام! دشمن اینگونه در فضای مجازی در حال ایجاد شبهه اندازی در ذهن جوانان ما است در صورتی که جوانان بدون هیچ مطالعه‌ای از دین این شبهات را می‌پذیرند.

آیا اسلام کارخانه حرام سازی است؟!

یکی از این شبهات این بود که مطرح کرده‌اند که اسلام کارخانه حرام‌سازی دارد و اگر بخواهید مسلمان شوید همه چیز را اسلام حرام نموده است! و علما و مراجع همه چیز را حرام می‌دانند! در پاسخ به این شبهه باید گفت که چرا بی انصافی می‌کنید و ناجوانمردانه تهمت می‌زنید در صورتی که اسلام کارخانه حلال‌سازی است نه حرام سازی.

کارخانه اسلام کارخانه حلال‌سازی است و خدا همه چیز را برای شما داده است و همه چیز را هم پاک و حلال داده است و گفته از هر چیز که در عالم است می‌توانید استفاده کنید. تا جایی که در حدیثی نبوی پیامبر (ص) نیز فرمودند: من با شریعتی مبعوث شدم که آسان است و اسلام راضی به ضرر کسی نیست. قرآن هم می‌فرماید: « وَسَخَّرَ لَکُمْ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ جَمِیعًا مِنْهُ ۚ؛ و همه آنچه را در آسمان هاست و آنچه را در زمین است از سوی خود برای شما مسخّر و رام کرد»، (آیه ۱۳ سوره جاثیه).

به طور مثال در اسلام اگر روزه گرفتن برای شما ضرر داشته باشد و شما به ضرر این روزه گرفتن یقین داشتید این روزه گرفتن واجب در اسلام بر شما حرام است و نباید روزه بگیرید. یا اگر در وضو گرفتن آب برای شما ضرر دارد نباید وضو بگیرید و باید تیمم کنید. تا این حد اسلام راضی به ضرر شما نیست.

حرام بودن گوشت خوک در خوردنی‌ها و مشروبات الکلی در نوشیدنی‌ها

خداوند به پیامبر (ص) می‌فرماید: « قُلْ لَا أَجِدُ فِی مَا أُوحِیَ إِلَیَّ مُحَرَّمًا عَلَىٰ طَاعِمٍ یَطْعَمُهُ إِلَّا أَنْ یَکُونَ مَیْتَهً أَوْ دَمًا مَسْفُوحًا أَوْ لَحْمَ خِنْزِیرٍ فَإِنَّهُ رِجْسٌ أَوْ فِسْقًا أُهِلَّ لِغَیْرِ اللَّهِ بِهِ ؛ بگو: در احکامی که به من وحی شده [خوراک] حرامی را بر خورنده ای که میل دارد آن را بخورد نمی یابم، مگر آنکه مردار یا خون ریخته شده [از رگ های حیوان] یا گوشت خوک باشد که یقیناً همه نجس و پلیدند، یا حیوانی که از روی نافرمانی از دستور خدا [هنگام ذبح] نام غیر خدا بر آن برده شده». (آیه ۱۴۵ انعام).

پیامبر (ص) به مردم بگو آنچه خدا به من وحی کرده حرامی در آن نیست مگر در چند چیز از جمله در خوردن خوک و خون که این دو حرام است. پس بی انصافی نکنید و بدانید که اسلام در میان خوراکی‌ها فقط گوش خوک را حرام نموده و در میان نوشیدنی‌ها مشروبات الکلی را حرام نموده است. حالا آیا این محدودیت ایجاد می‌کند و کارخانه حرام‌سازی است؟!

یکی از مشکلات ما بعد از گذشت چهل سال این است که سال گذشته صدها نفر به خاطر مصرف مشروبات الکلی جان خود را از دست دادند. آخر این همه آزادی در خوردن و نوشیدنی‌ها یک عده باید دقیق بیایند همان چیزی را که خدا حرام کرده بخورند آن هم بعد از چهل سال تازه بیاییم بگوییم مردم مشروبات الکلی حرام است و نخورید! متاسفانه دشمن یک فضای حرام‌سازی از اسلام درست کرده است که این چنین هم نیست.

در اسلام همه معاملات و تجارت‌ها حلال است و یک استثنا قائل شده و آن هم ربا، تقلب و کم فروشی را حرام نموده حالا آیا انصاف است که بگویید هیچ معامله‌ای در اسلام نیست و اسلام کارخانه حرام‌سازی است! یا اینکه در ازدواج برای حفظ سلامت جامعه و خانواده در روابط زن و مرد و روابط نامشروع محدودیت ایجاد کرده است.

نبود جلسات معنوی معتبر در تهران

متاسفانه هجوم شبهات دینی به سمت جوانان ما بسیار سنگین است و دشمن هم این شبهات را بسیار جذاب جلوه داده است و در این شهر تهران بزرگ با این همه جمعیت متاسفانه امروز چند جلسه قوی پاسخ به شبهات جوانان وجود ندارد که جوانان را جذب کند، جلساتی همچون جلسات مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی و مرحوم آیت الله حق‌شناس که باعث جذب جوانان می‌شد و آن‌ها با خیال راحت و مطمئن به این جلسات مراجعه و شبهات خود را می‌پرسیدند.

ماهواره موشک فرهنگی دشمنی برای نابودی خانواده‌ها

والدین چرا با دست خودشان برای نابودی خانواده خود موشک فرهنگی دشمن را به خانه می‌برند و با نصب ماهواره به دختر و پسر خود رحم نمیکنند! برخی هم می‌گویند ما شبکه‌های مبتذل را قفل کرده‌ایم یا اینکه فقط سریال‌های خانوادگی آن را می‌بینیم! در صورتی که دشمن به طور بسیار نرم هدف اصلی خود را در انحراف خانواده‌ها در همین سریال‌های خانوادگی دنبال می‌کنند.

چرا فکر نکرده‌اید که در این شرایط سخت تحریم که دشمن حتی داروی بیماران ما را تحریم نموده است چرا برای آمدن ماهواره به منازل شما میلیاردها هزینه می‌کند که شبکه خود را به خانه‌های شما بیاورد! آیا او دوست ما است و به فکر ما است در صورتی که دشمن با هدف نابود کردن کانون گرم خانواده این هزینه‌ها را انجام می‌دهد. بعد می‌گوید ما فقط سریال‌های خانوادگی را می‌بینیم یا اینکه شبکه‌های مبتذل را قفل کرده‌ایم، الان کودکان چنان حرفه‌ای شده‌اند که این قفل‌ها برایشان چیزی نیست و بازش می‌کنند.

بدانید که موشک نظامی دشمن چیزی نیست و خطرناک‌تر از موشک نظامی دشمن همین موشک فرهنگی است که حتی پول این موشک فرهنگی را هم خودتان از جیب خودتان می‌دهید و با دست خودتان آن را به منازل خود می‌برید.

انتقاد از برخی از برنامه‌های رسانه ملی

رسانه ملی هم برنامه‌های خوبی دارد اما متاسفانه در کنار این برنامه‌های خوب یک برنامه‌هایی در دل شب پخش می‌کند که اصلا محرم و نامحرم رعایت نمی شود و دختر و پسر نامحرم راحت با هم حرف می‌زند و یا اینکه یک دختر جوان و نوجوان را استندآپ می‌کند که این دختر بیاید جلوی دوربین و هزاران ادا در بیاورد تا بتواند از مخاطبش نمره قبولی بگیرد. تا نیمه شب این برنامه‌ها را پخش می‌کنند و صبح زود هم که همه خواب هستند یک سخنران مذهبی می گوید:«قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ» و این را هم صبح پخش می کنند.

والدین باید خیلی مواظب باشند و زمینه گناه را برای خانواده خود فراهم نکنند، بدانید زمینه اگر آلوده باشد مقدس اردبیلی هم در آن قرار بگیرد آلوده می‌شود و با این زمینه های گناه آلود توقع فرزند صالح و پاک را هم دارید؟

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید