کد خبر : 4781
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 شهریور 1399 - 11:53
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ماجرای قبض روح علامه مجلسی/ غارت حجاب بانوان بسته هستند

ماجرای قبض روح علامه مجلسی/ غارت حجاب بانوان

ماجرای قبض روح علامه مجلسی/ غارت حجاب بانوان

استاد شیخ حسین انصاریان طی سخنانی به چگونگی قبض روح یاران امام حسین(ع) و همچنین علامه مجلسی اشاره کردند و در پایان نسبت به غارت حجاب بانوان حسینی توسط دشمن هشدار دادند.

استاد شیخ حسین انصاریان طی سخنانی به چگونگی قبض روح یاران امام حسین(ع) و همچنین علامه مجلسی اشاره کردند و در پایان نسبت به غارت حجاب بانوان حسینی توسط دشمن هشدار دادند.



ماجرای قبض روح علامه مجلسی/ غارت حجاب بانوان استاد انصاریان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی (سلطان‌احمدی دات آی آر): توفیق شد صبح امروز چهارشنبه ۵ شهریور ماه ۱۳۹۹ در مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم حسینیه هدایت تهران که به علت شیوع کرونا در فضای باز ورزشگاه آیت الله سعیدی تهران با سخنرانی استاد انصاریان برگزار شد، حضور یافتم و از محضر این عالم بزرگوار بهره‌مند شدم.

با وجود سختگیری‌های دقیقه هنود ستاد کرونا که منجر به تعطیلی خیلی از هیئت‌ها شد، اما خوشبختانه خیمه عزا و روضه امام حسین(ع) تعطیل نشد و این عزیزان با زحمت فراوان و صرف هزینه زیادتر از سالهای گذشته این مراسم هر ساله دهه اول محرم را در این فضای باز برگزار نمودند، تا حدی که جمعیت ساعت‌ها به عشق ارباب عاشوراییان در زیر آفتاب با مداحی مداحان اهل بیت(ع) برادر عزیز آقا سید مهدی حسینی، مرتضی طاهری و نریمان پناهی به عزاداری پرداختند.

استاد حاج شیخ حسین انصاریان نیز در این مراسم با شکوه درباره چگونگی قبض روح یاران امام حسین(ع) پرداختند و به نحوه قبض روح شیعیان و علامه مجلسی نیز اشاره ای کردند. همچنین ایشان در ادامه نسبت به غارت حجاب بانوان شیعی و امام حسینی توسط دشمنان داخلی و خارجی هشدار دادند.

در ادامه مشروح بیانات ایشان به شرح زیر تقدیم شما معارف‌جویان عزیز می‌گردد.

پنج ویژگی یاران امام حسین(ع)

کاروان کربلا آراسته به ۵ ویژگی معرفت، عبادت، هجرت، سرعت و سبقت بودند که با این ۵ واقعیت به شهود قلبی نسبت به حق رسیدند و شربت وصال محبوب را چشیدند. با این ۵ ویژگی بین خود و بین جمال ازل و ابد حجاب و فاصله‌ای نگذاشتند.

ملک الموت رئیس فرشتگان قبض روح است و چون به تنهایی این کار را نمیکند و یک دسته از فرشتگان مامور قبض روح هستند که رئیس آن‌ها ملک الموت است که از فرشتگان مقرب پروردگار است. که پیامبر (ص) به وی سفارش کرده که موقع قبض روح شیعیان با نرمی و آرامی جان آن را قبض کند و ملک الموت هم به پیامبر (ص) عرض کرد که من نسبت به آن‌ها از پدر مهربان‌تر هستم.

قبض روح یاران امام حسین (ع) توسط خدا

در کتاب عالم بزرگ مرحوم حاج ملا هاشم خراسانی از قول امام صادق (ع) برای این ۷۲ نفر ۳۰ امتیاز ویژه نقل شده است که یکی از این ویژگی‌ها و امتیازات آن‌ها این است که خداوند صبح عاشورا به ملک الموت فرمودند برای گرفتن جان این ۷۲ نفر به زمین نرود! بعد خداوند می‌فرماید جان این ۷۲ نفر را من خودم می‌گیرم. این همان شهود قلبی و نتیجه معرفت الله است که قرآن هم می‌فرماید: « یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ * ارْجِعِی إِلَى رَبِّکِ رَاضِیَهً مَرْضِیَّهً * فَادْخُلِی فِی عِبَادِی * وَادْخُلِی جَنَّتِی؛ اى نفس مطمئنه، خشنود و خداپسند به سوى پروردگارت بازگرد، و در میان بندگان من درآى، و در بهشت من داخل شو». (آیات ۲۷ تا ۳۰ سوره فجر).

چگونگی قبض روح و مرگ علامه مجلسی

عالم بزرگ سید نعمت الله جزایری از شاگردان علامه مجلسی اس که برای استفاده از محضر علامه مجلسی شب و روز و حتی در سفر با ایشان بود، وقتی علامه از دنیا رفت وی از شدت علاقه‌ای که به استادش داشت خیلی بیقرار شد و سر قبر استادش هم همواره گریه می‌کرد و بیتاب بود.

تا اینکه یک شب که کنار قبر استادش در حال گریه و بیتابی بود وارد عالم رویا می‌شود و می‌گوید دیدم که قبر علامه مجلسی باز شد و استاد از قبر بیرون آمدند و کنار قبر نشتند، و من هم یک مطلبی بیش از ۲۰ سال در قلبم بود و هیچ کس از آن‌ها با خبر نبود که علامه مجلسی راه حل آن را به من گفت!

بعد من به علامه مجلسی گفتم استاد کیفیت مردن شما چگونه بوده است؟ که ایشان نقل کرد من در سن ۷۳ سالگی نزدیک به مرگ درد بر تمام بدنم حاکم شد و شدت درد به حدی بود که داشت صبرم را لبریز می‌کرد و خانواده هم کنار بسترم بودند که دیدم یک جوان با وقار، با ادب، با محبت پایین پای من ایستاده است و من فکر کردم که دکتر است.

این جوان خیلی عاشقانه به من گفت چه شده است؟ و من گفتم تمام بدنم در اوج درد است. این جوان با کف دستش گذاشت روی انگشت‌های پایم و تا زانوهایم را دست کشید، بعد گفت آیا درد داری؟ و من گفتم خنک و راحت شدم و دردم تسکین یافت! بعد از زانو تا سینه‌ام دست کشید و درد از بدنم رفت، بعد از سینه‌ام تا روی پیشانی دست کشید و وقتی دستش به پیشانی‌ام رسید، دیدم خانواده‌ام کنار بسترم دارند گریه می‌کنند، و من هر چه با محبت به آن‌ها می‌گویم خوب شدم و دیگر یک ذره هم درد ندارم، آن‌ها بیشتر گریه می‌کردند، بعد شنیدم که مردم بیرون از منزل می‌گویند علامه مجلسی فوت کرد.

بعد مردم آمدند و جنازه مرا تشییع کردند و در همین مکان دفن کردند و من هر چه می‌گفتم که نمرده‌ام و یک سلامتی عجیبی پیدا کردم کسی حرف مرا نمیشنید.

شیعیان از مرگ نترسند!

موقع مرگ ملک الموت دست شما شیعیان را هم میگیرد و با یک اشاره عاشقانه روح از بدن خداحافظی و بدن به قبر و روح به برزخ می‌رود و صبح قیامت روح به بدن بر می‌گردد و مانند وجود دنیایی خود وارد محشر می‌شود.

شما نسبتاً یک اخلاق پسندیده دارید و واجبات الهی را انجام و به حلال و حرام الهی هم اهمیت می‌دهید، پس از مرگ نترسید. امام حسین (ع) در صبح عاشورا به یاران خود فرمودند الان ما همگی به سوی مرگ حرکت می‌کنیم و مرگ برای ما یک پل است که یک سر این پل دنیا و سر دیگرش آخرت است.

پس مرگ برای مؤمنین یک هیولا و چهره‌ای ابوس نیست، اصلا آن را نمیبینند بلکه به فرموده امام حسین (ع) مرگ یک پل است که پا روی آن می‌گذارید و آن مرگ هم از مؤمن لذت می‌برد که او پا روی او گذاشته است و وارد برزخ شده است.

از شما تقاضا دارم که طبق روایات از مرگ نترسید. اما اگر بی دین بودید، اگر ربا خور هستید، اگر پا مال‌کننده حق مردم هستید، اگر بی حیا هستید و محرم و نامحرم را رعایت نمی کنید، در این صورت باید از مرگ بترسید.

شرق و غرب خیر شما را نمیخواهند / غارت حجاب توسط دشمنان شیعه

مراقب باشید و سعی کنید داده‌های الهی را مواظبت باشید که آن را از دست ندهید و گول امواج غرب و شرق را هم نخورید که ما دوستی جز خدا، انبیا، ائمه طاهرین و اولیای الهی نداریم و بقیه طبق صریح قرآن دشمن شما هستند و خیر شما را نمیخواهند چرا که اگر خیر شما را می‌خواستند حجاب را از مملکت شیعی غارت نمیکردند.

حدود ۷۰ سال است که دشمن حجاب را غارت کرد و برد و هنوز هم پس داده است. حداقل شما خانم‌های امام حسینی و شما دختران امام حسینی حجاب مادرش زهرا (س) را، حجاب مادر بزرگش حضرت خدیجه (س) را، حجاب خواهرش زینب (س) را، حجاب دخترانش سکیه و رقیه (س) را نگه دارید.

نگذارید دشمن حجاب بانوان شیعی را غارت کند

یک مقدار حجاب هنوز در مملکت مانده است و شما خانم‌ها و دختران امام حسینی نگذارید داخلی و خارجی حجاب شما را غارت کنند. نگذارید با زمزمه‌های اینکه اگر حالا یک ذره موی شما بیرون باشد اشکالی ندارد، یا اگر چادر نداشته باشید مشکلی نیست، شما را منحرف کنند. گوش به این حرف‌ها ندهید و فریب نخورید.

چطور موی حضرت مریم (س)، حضرت خدیجه (س) و حضرت زهرا (س) بیرون نبود و حتی حضرت زهرا(س) یک تار موی ایشان بیرون نبود و نامحرم را هم ندید. چرا وقتی امام حسین (ع) به میدان رفت به حضرت زینب (س) فرمودند وقتی که دشمن خواست به شما هجوم آورد به بیابان‌ها فرار کنید تا دشمن قد و قامت شما را نبیند.

حجاب دستور خداوند و واجب الهی

بدانید که حجاب یک فریضه الهی است و از ضروریات دین و واجب الهی است. اگر انبیا دستور به حجاب داده‌اند این دستور حجاب دستور پروردگار مهربان عالم است.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید