کد خبر : 4762
تاریخ انتشار : جمعه 24 مرداد 1399 - 23:10
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اجابت حوائج با خواندن دعای روز مباهله بسته هستند

اجابت حوائج با خواندن دعای روز مباهله

اجابت حوائج با خواندن دعای روز مباهله

یکی از اعمال روز مباهله خواندن دعای روز مباهله است که سید با بیان روایتی از امام صادق(علیه السلام) آورده که برای اجابت دعا این دعا را بخوانید که اسم اعظم خدا در آن نهفته است.

یکی از اعمال روز مباهله خواندن دعای روز مباهله است که سید با بیان روایتی از امام صادق(علیه السلام) آورده که برای اجابت دعا این دعا را بخوانید که اسم اعظم خدا در آن نهفته است.


اجابت حوائج با خواندن دعای روز مباهله در این روز
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی (سلطان‌احمدی دات آی آر): بیست و چهارم ذی‌الحجه از اعیاد مهم مسلمانان و روز مباهله است که در این روز آیه مباهله نازل شد که پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت(ع) در یک سو و مسیحیان نجران در دیگر سو آماده مباهله یا نفرین طرف دروغگو شدند.
و خلاصه اینکه مسیحیان وقتی دیدند که پیامبر(ص) با عزیزترین کسانش یعنی با حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) می‌خواهد آن‌ها را به چالش و مباهله بکشد، مطمئن شدند که پیامبر(ص) اگر به خودش مطمئن نبود، جان خانواده اش را به خطر نمی‌انداخت. پس از مباهله کناره گرفتند.

روز مباهله روز اثبات حقانیت نبوت و امامت

با نزول این آیه شریفه در این روز خداوند اهل بیت پیامبر(ص) را بزرگ داشت و با بزرگداشت آنها شیعه را بزرگ نمود و از طرفی در این آیه آقا امیرالمؤمنین(ع) را نفس و جان پیامبر(ص) معرفی نمود که این امر خود دلیلی بر حقانیت شیعه است.
بنابراین روز مباهله روز اثبات حقانیت اسلام ناب محمدی و امامت و  فضیلت اهل بیت(ع) است و این روز از نظر عظمت کمتر از روز غدیر نیست. از این رو پاسداشت و معرفی این روز مهم تاریخ اسلام به نسل های آینده و در بین خانواده و فرزندان امری ضروری و مهم است.

دعای روز مباهله و اجابت دعا

و از طرفی با توجه به اهمیت این روز مهم، اعمالی برای این روز توصیه شده است که یکی از این اعمال خواندن دعای روز مباهله است که سید بن طاووس این دعا را جلد دوم کتاب اقبال الاعمال و شیخ طوسی با اختلافی این دعا را در کتاب مصباح نقل نموده اند.
سید آورده که این دعا، دعای رسول خدا(ص) در این روز است که حسین بن خالد نقل کرده است که امام صادق علیه السلام به نقل از امام باقر علیه السلام فرمودند: اگر می گفتیم بزرگترین اسم خدا (اسم اعظم) در این دعا نهفته است، راست بود. اگر مردم می دانستند که این دعا چگونه زود مستجاب می شود، برای آموختن آن می شتافتند و من آن را پیش از خواسته هایم می خوانم و حوائجم برآورده می گردد.
این دعا همان دعای مباهله است که خداوند متعال درباره آن می فرماید: « فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکُمْ » (آیه ۶۱ سوره آل عمران) در آن زمان جبرئیل بر رسول خدا(ص) نازل شد و این دعا را به آن حضرت آموخت و سپس عرض کرد: تو و جانشین و دو نوه و دخترت از منزل بیرون بیایید و با قوم نصاری به مباهله بپردازید و این دعا را بخوانید.
امام صادق(علیه السلام) در ادامه فرمودند: هر گاه این دعا را خواندید، در دعا و درخواست از خدا بکوشید، که آن چه نزد خدا است بهتر و پایدارتر است و این دعا از گنج های دانش است، پس با توسل به آن و خواندن آن به وسیله ای شفاعت بجویید و آن را از غیر اهل آن، یعنی از نابخردان و منافقان کتمان کنید.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید