کد خبر : 4749
تاریخ انتشار : شنبه 18 مرداد 1399 - 23:18
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای غدیر بدون مهدویت ناقص است بسته هستند

غدیر بدون مهدویت ناقص است

غدیر بدون مهدویت ناقص است

غدیر و مهدویت ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند و غدیر بدون مهدویت ناقص است. پس اگر می خواهید غدیر را معرفی کنید باید غدیر و مهدویت را با هم به جامعه معرفی کنید.

غدیر و مهدویت ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند و غدیرخم بدون مهدویت ناقص است. پس اگر می خواهید غدیر را معرفی کنید باید غدیر و مهدویت را با هم به جامعه معرفی کنید.

غدیر بدون مهدویت ناقص است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی (سلطان‌احمدی دات آی آر): در روز غدیرخم که پیامبر(ص) به دستور خداوند ولایت امیرالمؤمنین(ع) را آشکار کرد، مسیر بشریت به رستگاری و رسیدن به سرزمین آرمانی ظهور و حکومت حقه الهی هموار شد و یکی از ابلاغات پیامبر گرامی اسلام(ص) اتصال جریان غدیرخم به مهدویت بود، آنجا که فرمود: همانا آخرین امام، قائم مهدی از ماست، او بر تمامی ادیان چیره خواهد بود.

ارتباط غدیر و مهدویت

بنابراین غدیر و مهدویت ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند و غدیر بدون مهدویت ناقص است. پس اگر می خواهید غدیر را معرفی کنید باید غدیر و مهدویت را با هم به جامعه معرفی کنید.

مهمترین درس غدیر

و یکی از مهمترین درس های غدیر معرفی امام زمان(عج) و شناساندن حضرت به همه مردم و جامعه است که برای همه ما لازم است راه های شناساندن حضرت را یاد بگیریم و به دیگران هم یاد بدهیم.

انتظار فرج برترین عبادات

و نکته دیگر اینکه هدف از خلقت عبادت خداوند توسط خلق است و این عبادت طبق حدیثی نبوی به انتظار فرج خلاصه شده است که پیامبراکرم(ص) می فرماید: «أفضلُ أعمالِ اُمّتی انتظارُ فَرَجِ اللّه ِ عزّ و جلّ».(بحار الأنوار:۵۲/۱۲۲/۲). برترین عبادت انتظار فرج است.

همچنین آقا امیرالمؤمنین(ع) انتظار فرج را از محبوب‌ترین اعمال در نزد خداوند و منتظر فرج را همانند شهید راه حقّ مى داند و می فرمایند: «اِنْتَظِرُوا الْفَرَجَ وَلا تَیْأَسُوا مِنْ رَوحِ اللّه ِ فَاِنَّ اَحَبَّ الاَعْمالِ اِلَى اللّه ِ عَزَّوَجَلَّ اِنْتَظارُ الْفَرَجِ». (بحارالأنوار، ج۵۱، ص ۱۲۳)؛ منتظر فرج باشید، و از روح خدا مأیوس نشوید، که محبوب ترین اعمال در پیشگاه خدا انتظار فرج است.

و امام جواد(ع) نیز گشایش امور و برترین عمل را انتظار فرج می دانند و می فرمایند:«افضَلُ اعمالِ شیعتنا انتظارُ الفَرَج مَن عَرَف هذ الامرَ فقد فُرِّج عَنه بانتظاره»؛ بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۱۱۰. ؛ برترین عمل شیعیان ما انتظار فرج است. هر کس این امر را بداند و آن را بشناسد، با همین انتظار در کارش گشایش و فرج مى شود.

و هدف از انتظار این نیست که بنشینید و انتظار امام زمان(عج) را بکشید و هیچ کاری جهت ظهور حضرت انجام ندهید! بلکه باید اصلاحات نفس را از خود و خانواده شروع کنید و در هیچ شرایطی احساس ناامیدی و در بن بست بودن نکنید.

مهدویت و ظهور تجلی غدیر

نتیجه اینکه ظهور امام زمان(عج) انتها و پایان بخش صراط مستقیم غدیرخم و تجلی کامل تعالی بشر است، چرا که اسلام بدون غدیر و غدیر بدون ظهور متجلی نمی‌شود. و اینکه خداوند فرمودند: «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ» آن کمال اعلام شده در دین و آن نعمت به اوج رسیده در ولایت تنها با ظهور عملی می‌شود.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید