کد خبر : 4635
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 - 23:53
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای در حیوانیت نمانید/ گوشی هوشمند عامل اختلاف خانواده‌ها نه دعا و جن! بسته هستند

در حیوانیت نمانید/ گوشی هوشمند عامل اختلاف خانواده‌ها نه دعا و جن!

آیت الله احدی در جلسه هفتگی اخلاق خود با توصیه به اینکه در حیوانیت نمانید، گفت: عامل اصلی اختلاف زوجین و خانواده ها گوشی های هوشمند است نه دعا و جن!

آیت الله احدی در جلسه هفتگی اخلاق خود با توصیه به اینکه در حیوانیت نمانید، گفت: عامل اصلی اختلاف زوجین و خانواده ها گوشی های هوشمند است نه دعا و جن!


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی (سلطان‌احمدی دات آی آر):  جلسه هفتگی درس اخلاق حضرت استاد آیت الله شیخ مهدی احدی(مدظله) شامگاه جمعه  ۲۳ خردادماه ۱۳۹۹ با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد الزهرا(س) تهران برگزار شد.

آیت الله احدی در ابتدای این جلسه به شرح بخشی  از خطبه سوم نهج البلاغه پرداختند و با توصیه به عبور از حیوانیت و رسیدن به انسانیت، در ادامه نکات مهمی درباره علت اختلافات زوجین و خانواده بیان نمودند که در ادامه گزیده بیانات ایشان از نظرتان می گذرد.

چرایی رفتن به جلسات درس اخلاق و معرفتی

چرا باید به کلاس درس اخلاق بروید؟ چرا باید پای درس قرآن بروید؟ چرا باید پای درس معنویت بروید؟ چون هر فرد دارای سه نفس نباتی، حیوانی و انسانی است که اگر پای این درس‌های معنوی نروید، یقین بدانید که در این نفس حیوانی می‌مانید.

اگر با قرآن و اهل بیت(ع) باشید به نفس انسانی می‌رسید ولی متاسفانه خیلی‌ها در نفس حیوانی هستند و در حیوانیت مانده‌اند.

استشمام بوی گند حیوانی برخی از انسان‌ها

عالم جلیل القدری که خیلی معروف است و اسمش را نمیبرم، می‌گویند ایشان چشمش باز است و آیت الله بهجت هم می‌فرمود ایشان چشمش از من بیشتر باز است. در یک جلسه‌ای که بودم و آن روز داماد و پسر ایشان هم نشسته بود که ایشان در حالاتی بود و در آن حالات گفت: می‌ترسم که با مردم مراوده داشته باشم.

در آن جمع سه نفره که ما بودیم ایشان فرمود: من وقتی به خیابان می‌روم و بعضی‌ها را در خیابان می‌بینم، هنوز بوی منی می‌دهند، هنوز از بوی گندیده نطفه به مرحله حیوانیت هم نرسیده‌اند تا چه برسد به مرحله انسانیت!

وحوشی که در قیامت محشور می شوند؟!

در درس آقاجان نشسته بودیم و از ایشان سؤال کردیم که در قرآن می‌فرماید: «وَ إِذَا الْوُحُوشُ حُشِرَتْ»، آیه ۵ تکویر: و هنگامی که وحوش (و طیور نیز به عرصه قیامت) محشور شوند. مگر فردای قیامت وحوش هم محشور می‌شوند؟! آقا جان فرمودند: بله و آن وحوش ما هستیم.

ایشان گفتند: مرحوم علامه شعرانی از مرحوم آیت الله رفیعی قزوینی نقل می‌کردند که بعضی از مردم از وحوش هم بالا نرفتند، از حشرات هم بالا نرفتند و اینها فردای قیامت مصداق همین آیه «وَ إِذَا الْوُحُوشُ حُشِرَتْ» هستند.

محشور شدن ابن ملجم در قیامت همچون حیوانی درنده

از امام حسن مجتبی (ع) سؤال کردند که آقا امیرالمؤمنین (ع)، ابن ملجم را چگونه دید؟ فرمود: او را درنده دید! پرسیدند فردای قیامت چگونه محشور می‌شود؟ حضرت فرمود: مثل یک حیوان درنده و زبانش هم بیرون روی سینه‌اش است.

نماز شب نخوان با وحوش چه فرقی دارد؟

برخی که نماز شب ندارند با وحوش چه فرقی دارند؟ وحوش هم شب‌ها خواب هستند، این افراد هم که خواب هستند؛ وحوش هم همدیگر را پاس می‌کنند، این افراد هم که هر روز همدیگر را پاس می‌کنند!

دزدان بیت المال همچون گاو

آن کسی که از بیت المال تصرف می‌کند با وحوش چه فرقی می‌کند؟ ما بچه روستایی هستیم آن زمان وقتی گاوها اشتباهی به مزرعه همسایه می‌رفتند از صاحب مزرعه اجازه که نمیگرفتند بلکه هر چه در مزرعه همسایه بود را هم می‌خورد. این افرادی هم که مال بیت المال را تصرف کرده و خورده‌اند فردای قیامت گاو محشور می‌شوند.

آیت الله بهجت در منزل دستشویی قدیمی داشت و ده‌ها بار به ایشان گفتیم ما از پول خودمان آن را تعمیر می‌کنیم، اما قبول نمیکردند و می‌گفتند: من که پول ندارم اما میلیاردها پول در حساب ایشان بود ولی خمس مردم بود و به آن دست نمیزدند و می‌گفتند: مال من نیست.

محشور شدن به نیت‌های خود در روز قیامت

در روایت دارد که امام صادق (ع) فرمودند: «ان الله یحشر الناس علی نیاتهم یوم القیامه» (بحارالانوار/ ج۶۷/ ص۲۰۸)، هر کس هر نیتی دارد با همان نیت‌ها در قیامت محشور می‌شود.

گوشی‌های هوشمند عامل اصلی اختلاف خانواده نه دعا و جن!

این هفته متاسفانه همه‌اش از طلاق تماس داشتم، آن هم همه مذهبی و چادری بودند! اما چرا این کار را می‌کنید؟ چرا این قدر گرفتار وسوسه شیطان شده‌اید. قرآن می‌فرماید: «الَّذِی یوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ» آیه ۵ سوره ناس: آن کس که در سینه‏ هاى مردم وسوسه مى ‏کند. خیلی جاها پدر و مادر مقصر هستند و خیلی جاها هم بچه‌ها مقصر هستند.

هر کس هم می‌آید می‌گوید من فکر می‌کنم برایش دعا نوشته‌اند که این مشکل پیش آمده است! یعنی برای این همه جمعیت دعا نوشته اند؟! شما همسرداری و فرزند داری را بلد نیستید، شما تقوا ندارید و حتی مغرور هم شدید و در زندگی مدیریت ندارید نه جن هست نه دعا و هیچی نیست ولی مقصر این گوشی‌های موبایل هوشمند است.

در این گوشی‌ها غریزه‌های جنسی دیگران را به شما نشان داده‌اند و شما دیوانه شدید. شما که اراده ندارید نباید داخل این گوشی‌های هوشمند بروید، این گوشی‌ها برای اهل تحقیق و مطالعه است نه شما که اراده ندارید و برای خود و خانواده خود مشکل ایجاد می‌کنید.

عکس‌های زیبا از خودتان می‌گیرید بعد با این گوشی‌ها در این فضای مجازی و در این گروه‌ها می‌اندازید و بعد نمیتوانید آن را کنترل کنید. چرا این کارها را می‌کنید! در حیوانیت نمانید و به سمت انسانیت بروید.

فاطمه زهرا(س) را الگو قرار دهید

قربان آن زنی که گفت: بابا صبر کن من داخل اتاق بروم! اما مولا گفت: فاطمه جان این نابینا است! خانم گفت: من که بینا هستم! شما خانم‌ها چرا از حضرت فاطمه(س) یاد نمیگیرید که گفت من دوست ندارم بوی مرا این مرد نامحرم استشمام کند.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید