کد خبر : 3960
تاریخ انتشار : جمعه 8 فروردین 1399 - 17:06
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای گشودن درهای بهشت با نماز شب سوم شعبان بسته هستند

گشودن درهای بهشت با نماز شب سوم شعبان

گشودن درهای بهشت با نماز شب سوم شعبان

نماز شب سوم شعبان دارای چنان ثواب و ارزش معنوی است که پاداش خواندن این نماز برابر با گشوده شدن درهای بهشت و بسته شدن درهای جهنم است.

نماز شب سوم ماه شعبان دارای چنان ثواب و ارزش معنوی است که پاداش خواندن این نماز برابر با گشوده شدن درهای بهشت و بسته شدن درهای جهنم است.

بسْمِ‌ رَبِّ المهدی(عَجَّ)

گشوده شدن در بهشت با نماز شب سوم شعبان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی (سلطان‌احمدی دات آی آر): شب سوم ماه شعبان، شب میلاد با سعادت امام حسین(ع) است که در این شب نمازی وارد شده که یکی از پاداش‌های خواندن این نماز گشوده شدن درهای بهشت و بسته شدن درهای جهنم است.

کیفیت خواندن نماز شب سوم ماه شعبان بدین صورت است:

سید ابن طاووس در کتاب شریف اقبال با نقل روایتی از پیامبر اعظم(ص) درباره نماز شب سوم شعبان چنین آورده است که حضرت فرمودند: هر کس در شب سوم ماه شعبان دو رکعت نماز بخواند در هر رکعت یک بار حمد و بیست و پنج بار توحید، خداوند در روز قیامت درهاى هشتگانه‌ى بهشت را به روى او مى‌گشاید و درهاى هفتگانه‌ى جهنم را به رویش مى‌بندد و هزار دست لباس به او پوشانده و هزار تاج بر سرش مى‌گذارد.

همچنین ابراهیم بن علی کفعمی در مصباح نیز این روایت را نقل نموده است. بنابراین شایسته است اهل سلوک از خواندن این نماز در شب سوم شعبان غفلت نکرده و با خلوص دل و طهارت باطنی این نماز را بخوانند و از ثوابی که پیامبر اعظم(ص) مژده داده اند، محروم نشوند.

بنابراین همانطور که در روایت نبوی درباره کیفیت خواندن این نماز بیان شد، این نماز دو رکعت مانند نماز صبح است اما در نیت می گوییم، دو رکعت نماز شب سوم ماه شعبان می خوانیم.

در رکعت اول یک بار سوره حمد و ۲۵ بار سوره توحید

در رکعت دوم نیز به همین صورت، یک بار سوره حمد و ۲۵ بار سوره توحید

چه خوب است در پایان این نماز و در این شب مبارک میلاد سالار شهیدان، خداوند را به حق این مولود عزیز  قسم داده و فرج و سلامتی آقا جانمان امام زمان(عج) را از خدا درخواست نماییم.

متن روایت نیز بدین شرح است:

وَجَدْنَاهُ مَرْوِیّاً عَنِ النَّبِیِّ ص قَالَ منْ صَلَّى فِی اللَّیْلَهِ الثَّالِثَهِ مِنْ شَعْبَانَ رَکْعَتَیْنِ یَقْرَأُ فِی کُلِّ رَکْعَهٍ فَاتِحَهَ الْکِتَابِ مَرَّهً وَ خَمْساً وَ عِشْرِینَ مَرَّهً قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ فَتَحَ اللَّهُ لَهُ یَوْمَ الْقِیَامَهِ ثَمَانِیَهَ أَبْوَابِ الْجَنَّهِ- وَ أَغْلَقَ عَنْهُ سَبْعَهَ أَبْوَابِ النَّارِ وَ کَسَاهُ اللَّهُ أَلْفَ حُلَّهٍ وَ أَلْفَ تَاج‏. (اقبال الاعمال، جلد۲).

ضمناً برای روز سوم شعبان میلاد با سعادت امام حسین(علیه السلام) توصیه به روزه نیز شده است و دعایی مختصر نیز در مفاتیح برای این روز بیان شده است.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

 

*شناسه شبکه های اجتماعی: soltanahmadi_ir@  تلگرام | اینستاگرام | ایتا | سروش | بله | روبیکا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید