کد خبر : 3939
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 فروردین 1399 - 17:01
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سریال پایتخت ؛ خنداندن مردم به چه قیمتی؟! بسته هستند

سریال پایتخت ؛ خنداندن مردم به چه قیمتی؟!

سریال پایتخت ؛ خنداندن مردم به چه قیمتی؟!

در نوروز امسال، سریال پایتخت ۶ با ترویج پرخاشگری، چشم چرانی، رابطه دوست دختر و پسر، رقص و پایکوبی، خالکوبی و … پخش آن شروع شده است و این سؤال مطرح می شود که در کشور اسلامی خنداندن مردم به چه قیمتی؟!

در نوروز امسال، سریال پایتخت ۶ با ترویج پرخاشگری، چشم چرانی، رابطه دوست دختر و پسر، رقص و پایکوبی، خالکوبی و … پخش آن شروع شده است و این سؤال مطرح می شود که در کشور اسلامی خنداندن مردم به چه قیمتی؟!

بسْمِ‌رَبِّ المهدی(عَجَّ)

سریال پایتخت؛ خنداندن مردم به چه قیمتی؟!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی (سلطان‌احمدی دات آی آر): در ایامی که مردم به علت ویروس کرونا در قرنطینه خانگی هستند و جلسات مذهبی و دینی و حتی نماز و زیارات نیز تعطیل شده است، متاسفانه در رسانه ملی در این ایام رجبیه جای برنامه های مذهبی و دینی خالی است و اکثر شبکه ها در حال پخش برنامه های طنزگونه و خالی از محتوای مذهبی مناسب این ایام هستند.

در این بین سریال پایتخت نیز هر شب از شبکه سراسری در حال پخش است که تا این لحظه این سریال برای خنده مردم از هر هنجارشکنی استفاده کرده تا جایی که باعث ترویج پرخاشگری، چشم چرانی، رابطه دوست دختر و پسر، رقص و پایکوبی، خالکوبی و … شده است و همینطور مقامات کشور را نیز تمسخر نموده است که مشخص نیست در ادامه این سریال چه شخصیت های دیگری را برای طنز و خنده به تمسخر بگیرد و چه هنجارشکنی های اخلاقی را ادامه دهد.

که از همه مهمتر مسائل اخلاقی آن بیشتر به جای طنز و خنده باعث انحراف اخلاقی در خانواده ها خواهد شد.

لازم است مسئولین امر خصوصاً شورای نظارت بر صدا و سیما نسبت به پخش چنین برنامه هایی از رسانه ملی نظارت بیشتری داشته باشند تا باعث ترویج بی حیایی در جامعه اسلامی نشود و خانواده ها نیز از تماشای چنین سریال هایی توسط فرزندانشان جلوگیری نمایند.

ضمناً بر اساس آموزه های دینی، شادی و نشاط در اسلام دارای حد و مرزی مشخص است و محتوا و قالب شادی و نشاط نباید با روح توحیدی و دینی ما در تضاد و ستیز باشد، و باعث لکه دار شدن شخصیت و حریم های اخلاقی و انسانی افراد شود.

دین اسلام هم دینی خشن و مخالف شادی و خنده نیست تا جایی که مزاح و خوش رویی یک اصل اخلاقی در زندگی پیامبر و امامان معصوم علیهم السلام بوده است. و پیامبر اعظم(ص) همیشه به پیروانشان سفارش می کردند که با روی باز با مؤمنان برخورد کنند و آنان را شاد کنند و می فرمود: «مَنْ سَرَّ مُؤمِنا فَقَدْ سَرَّنِی وَ مَن سَرَّنِی فَقَدْ سَرَّ اللّه ؛ هر که مؤمنی را #شاد سازد مرا شاد ساخته و هر که مرا شاد کند، خدا را شاد کرده است.(الکافی ج۲).

با این حال آن حضرت پیروانش را از افراط در شوخی و خنده نهی کرده است چنان که می فرماید: «کَثرَهُ المِزاحِ تَذهَبُ بِماءِ الوَجهِ؛ شوخى بسیار آبرو را ببرد و خنده بسیار ایمان را به دور پرتاب کند».(الکافی ج۲).

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

 
*شناسه شبکه های اجتماعی: soltanahmadi_ir@  تلگرام | اینستاگرام | ایتا | سروش | بله | روبیکا

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید