کد خبر : 3909
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 بهمن 1398 - 4:58
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای علت بلاها در کشور و وظیفه ما نسبت به آن در کلام آیت الله جاودان بسته هستند

علت بلاها در کشور و وظیفه ما نسبت به آن در کلام آیت الله جاودان

علت بلاها در کشور و وظیفه ما نسبت به آن در کلام آیت الله جاودان

آیت الله جاودان در سومین جلسه مراسم فاطمیه دوم در بخش نخست سخنان‌شان، درباره علت بلاها و گرفتاری در کشور و وظیفه ما نسبت به آن توصیه‌هایی بیان فرمودند که در ادامه می آید.

آیت الله جاودان در سومین جلسه مراسم فاطمیه دوم درباره علت بلاها و گرفتاری در کشور و راه دفع بلا و وظیفه ما نسبت به آن توصیه‌هایی بیان فرمودند که در ادامه می آید.

بسْمِ‌ رَبِّ المهدی(عَجَّ)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست نوشته‌های معارفی امیرمحسن سلطان‌ احمدی (سلطان‌احمدی دات آی آر):  حضرت آیت الله حاج شیخ محمدعلی جاودان(حفظه‌الله) سه شنبه ۸ بهمن ماه ۱۳۹۸ در شب شهادت حضرت زهرا(س)، در مراسم شب سوم فاطمیه دوم در حسینیه مرحوم جدشان آیت‌الله شیخ مرتضی زاهد(ره) در بخش ابتدایی سخنانشان توصیه‌های اخلاقی درباره علت بلاها در کشور و وظیفه ما نسبت به آن نکاتی و توصیه‌‌هایی بیان فرمودند که در ادامه یاداشت هایم از این جلسه تقدیم شما معارف جویان عزیز می گردد.

ان شاءالله شما عزیزان نیز از این طریق بهره مند از این جلسه و توصیه های اخلاقی این عالم بزرگوار گردید.

علت بلاها در کشور و وظیفه ما در دفع بلا آیت الله جاودان

مشروح بیانات آیت‌الله جاودان به شرح زیر است:

در زمان حیات مرحوم آیت‌الله حق شناس(ره) در مرکز ایران زلزله شدیدی آمد و بخش وسیعی را لرزاند ولی الحمدالله به خیر گذشت.

توصیه آیت‌الله حق شناس بعد از زلزله

 بعد از این زلزله مرحوم آیت‌الله حق شناس(ره) در جمعی از دوستان فرمودند:این حادثه که گذشت، اما شما از این به بعد به فکر پاکدامنی بیشتر باشید. خودتان را تصفیه و تهذیب کنید.

بعد از گفته ایشان هم، این تهذیب اتفاق نیفتاد و من فکر نمی کنم،  حتی یک نفر از آن جمع که این کلام را از ایشان شنیدند، فکری برای تهذیب و تصفیه خود کرده باشند.

گناه بی حد و حساب در کشور علت بلاها

ما در کشورمان با گناه بی حد و حساب روبرو هستیم تا حدی که کار به جایی رسیده که از در و دیوار شهر گناه می بارد. اگر امروز یک شخصیتی وزینی همچون مرحوم آیت‌الله حق شناس(ره) در جامعه بود، ممکن بود که خداوند به برکت ایشان بلاها را از کشور دفع می کرد، اما اکنون کسی نیست.

درخواست آیت‌الله حق شناس از امام زمان(عج) برای دفع بلاها از کشور

یک نکته عرض کنم که این جزء اطلاعات خصوصی ایشان بود؛ که ایشان فرموده بودند: از محضر حضرت ولی عصر(عج) خواستم که تا من زنده هستم، هیچ اتفاقی برای این کشور نیفتد. همینطور هم شد و بعد من فکر می کنم این را مرحوم آیت‌الله بهجت عهده دار شد که اگر یادتان باشد آن فتنه سال ۱۳۸۸ هم سه ماه بعد از ارتحال آیت‌الله بهجت(ره) اتفاق افتاد.

توصیه آیت الله جاودان: هر کدام یک گناه خود را ترک کنید

همین جمع حاضر خودمان که اکنون در این حسینیه حضور دارید، مثلا چند صد نفری که هستید، اگر هر کدام از شما تصمیم جدی بگیرید و یک گناه مهم خود را ترک کنید و از آن بگذرید و توبه کنید. باور کنید که اگر این کار را انجام دادید، سرنوشت جامعه عوض می شود و حتی ممکن است سرنوشت کشور هم عوض شد و دیگر در کشور و جامعه بلاها و شکست‌ها و کمبودها وجود نخواهد داشت.

در کشور با مشکل خشکسالی روبرو بودیم و باران نمی آمد، بعد از این سالها باران بارید اما باران سیل آسا شروع شد، در صورتی که خدا گرداننده امور است و می تواند باران را جوری بباراند که نه کمبود آب باشد و نه مشکل سیل باشد.

اگر واقعا ما مردم ایران درست باشیم این بلاها نمی آمد! از شما سؤال می کنم که چند نفر در ایران درست نماز می خوانند؟ این تعداد چند درصد هستند که بتوانند بلا درصد بیشتر جامعه را دفع کنند؟ دقت کنید همین یک نماز خواندن ساده ولی درست، بلا را از کشور دور می کند.

دفع بلاها در جامعه به برکت نمازخوان ها

در روایات آمده که خداوند به برکت نمازخوان ها بلا را از نماز نخوان ها هم دور می کند. اما چند درصد باید نماز بخوانند تا این بلا از بقیه هم دفع شود، چند درصد باید روزه بگیرند تا بلا از کسانی که روزه نمی گیرند هم دفع شود.

اگرهمین دو وظیفه نماز و روزه را در جامعه درست انجام می دایدد، بلا از جامعه دفع می شود.

در بازار چه خبر است؟

علاوه بر این چند درصد از مأمورین و کارمندان دولت سالم هستند؟ یا اهل بازار چند درصد احکام شرعی خرید و فروش را رعایت می کنند؟

 حدود ۲۰ سال پیش یکی از دوستان ما از دنیا رفت و جنازه وی در مسجد ارک بازار بود و برای رفتن به مسجد وارد بازار شدم، اما این بازار و بازاریان برای من ناشناس بودند و آنها ار نمی شناختم، در صورتی که سالها در مدرسه مروی درس می خواندم و از بازار به مدرسه می آمدم اما اکنون سالها از آن زمان گذشته بود و این بازار و بازاریان تغییر کرده بودند!

در گذشته این بازارهای جدید نبود و چند نفر با پولهای هنگفت چندین منزل را خریدند و تبدیل به این پاساژها و بازارهای جدید نمودند، که الان معلوم نیست در این بازارها جنس از کجا می آید؟ با چه قیمتی می فروشند؟ اصلا چه جوری و با چه شیوه ای این جنس ها را می فروشند؟

در ادارات ما چه می گذرد؟

علاوه بر بازار در ادارات ما چه می گذرد؟ در همین ادارات برای یک امضاء مثلا از طبقه سوم تا طبقه اول مردم را مثلا ۱۵ روز گرفتار می کنند تا یک نامه امضاء شود! مثلاً ما مسلمان هستیم. من خیلی در این باره اطلاعات دقیقی ندارم، اما مردم کوچه و خیابان این وضع را به ما می گویند که با چه مشکلاتی روبر هستند.

این کارمند، این مأمور، این بازاری را ما که از خارج از کشور نیاورده ایم، شاید حتی برخی فامیل ما هم باشند و اصلاً مردم کشور خودمان هستند.

در ابتدای سال سیل خوزستان یادتان هست، آن آقا که گرداننده کشور بود، ده روز نبود و به تعطیلات رفته بود، حتی وقتی سیل هم آمد، تعطیلات خود را قطع نکرد و تا آخر تعطیلات در تعطیلات ماند، این یعنی چه؟! در صورتی که امشب سیل آمده باید چنین شخصی فردا صبح آنجا باشد و خودش نیز لباس در بیاورد و شروع به کمک رسانی کند. خدا حفظ کند و طول عمر به رهبر بدهد که سپاه و ارتش را راه انداخت  و سپاه هم خوب کار کرد.

اصلاً چند درصد در جامعه به وظایف دینی خود عمل می کنند! اصلا چند نفر در این جامعه نیمه شب بیدار می شوند و در خانه خدا تضرع و زاری دارند و از خداوند رحمت و مغفرت درخواست می کنند!

وظیفه ما در مقابل انبوه گناه در جامعه

متاسفانه در این جامعه ما با انبوه گناه روبرو هستیم که این انبوه گناه بر جامعه اثر می گذارد و آثاری به همراه دارد. حالا وظیفه ما در مقابل این انبوه گناه چیست؟ عرض کردم که بکوشید حداقل همین جمع اندک که اینجا جمع شده اید، هر کدام یک گناه را ترک کنید تا بلا از جامعه دفع شود.

بعضی از ما گرفتار بداخلاقی هستیم، از همین بداخلاقی شروع کنید و تصمیم جدی بگیرید و آن را ترک کنید. مرد سر خانم خانه داد می زند و با او بداخلاقی می کند، چنین فردی سعی کند همین بداخلاقی را کنار بگذارد و با خود عهد کند دیگر اینجور نباشد.

یا فردی نمازش را درست و اول وقت نمی خواند، این فرد هم با خود عهد ببند که منبعد نمازش را درست و اول وقت بخواند. یا فردی دیگر مغازه دارد، این فرد هم سعی کند مراقب چشمش باشد که وقتی یک خانم نامحرم وارد مغازه می شود، به او نگاه نکند و چشمش را پاک نگه دارد.

قرائت زیارت ششم امیرالمومنین(ع) برای دفع بلا از کشور

در این ایام فاطمیه ما هر شب این زیارت مطلقه ششم امیرالمومنین(ع) را می خوانیم که بلا از این کشور دفع شود.

دعا و صلوات برای ائمه(ع) به نفع خودتان است

هر چه برای ائمه(ع) صلوات بفرستید و دعا کنید، برای آنها چیزی اضافه نمی شود، اما به نفع خودتان است. مثلاً صدقه می دهید، این صدقه دادن به نفع خودتان است، اگر سلام کردید، این سلام به خودت برگشت داده می شود.

اصلاً هر کار خوبی که می کنید، خدای حکیم دستور داده نفع آن به سمت خود شما باشد.

در گذشته به اطباء حکیم می گفتند؛ و حکیم هر چه در نسخه می نوشت به نفع شما بود. و دستورات دین را هم خداوند حکیم نوشته است که هر چه هست به نفع خود ما است.

اصلاً چرا خداوند امامان معصوم که عزیزترین بندگانش بود را بین ما فرستاد؟! همه آنها را خداوند حکیم برای نفع رساندن به ما فرستاد. اما ما انسان ها همه آنها را تکه تکه کردیم و فقط یک نفر از آنها آن هم در ۵ سالگی از چشم ها غایب شد که اگر غایب نشده بود در همان ۵ سالگی او را هم می کشتند.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

 

دیگر مطالب و بیانات حضرت استاد آیت الله جاودان را اینجا کلیک نموده و بخوانید

 
*شناسه شبکه های اجتماعی: soltanahmadi_ir@  تلگرام | اینستاگرام | ایتا | سروش | بله | روبیکا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید