کد خبر : 3823
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آبان 1398 - 19:07
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای عیدالزهرا(س)؛ شاد کردن یا خون به دل کردن؟! بسته هستند

عیدالزهرا(س)؛ شاد کردن یا خون به دل کردن؟!

عیدالزهرا(س)؛ شاد کردن یا خون به دل کردن؟!

جشن‌های ساختگی و غیر مستند روایی با عنوان عیدالزهرا(س) و عمرکشون به مناسبت نهم ربیع الاول چیزی جز گناه و نارضایتی امام زمان(عج) به همراه ندارد.

جشن‌های ساختگی و غیر مستند روایی با عنوان عیدالزهرا(س) و عمرکشون به مناسبت نهم ربیع الاول چیزی جز گناه و نارضایتی امام زمان(عج) به همراه ندارد.

بسْمِ‌رَبِّ المهدی(عَجَّ)

عیدالزهرا(س)؛ شاد کردن یا خون به دل کردن؟! عمرکشونبه گزارش پایگاه اینترنتی دست نوشته های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی (سلطان احمدی دات آی آر):در ایام نهم ربیع الاول هر سال شاهد جشن های ساختگی با عنوان « عیدالزهرا » و « عمرکشون » هستیم، که این جشن ها هیچ ریشه تاریخی و مستند روایی در تشیع نداشته و ندارد و یک عده بدعت ساز آن را ساخته و در جامعه ترویج نمودند که ضمن توهین به مقدسات دیگران و ایجاد مجالس گناه، چیزی به جزء گناه و ناراضایتی امام زمان(عج) ثمره ای به همراه ندارد.

هر چند این ایام آغاز امامت امام زمان(عج) هستیم و مجالس مولودی خوانی و جشن و شادی در خور و شان امام برگزار می شود اما برخی به اسم اهل بیت(ع) و با عنوان جشن عیدالزهرا (س) مجالس شعر و شادی به همراه رقص و حرکات و رفتارهای بعضا مستهجن و رکیک برگزار می کنند که دور از شان اهل بیت (ع) است و به اسم اهل بیت(ع) هر گناهی را در این مجالس انجام می دهند و نام خود را شیعه و شاد کنندگان قلب حضرت زهرا(س) هم می گذراند!

و ذکر این مجالس هم لعن و توهین به مقدسات دیگران که با این کار و رفتار علنی باعث شیعه کشی و نفرت دیگر فرق از شیعه می شود؛ در صورتی که امام حسین(علیه السلام) در دشوارترین شرایط در روز عاشورا جز کلام حق و نیکو بر زبان نیاوردند و حتی کلمه‌ای دشنام یا سخنی به دور از حق نفرمودند.

و حتی خدای متعال نیز در آیه ۱۰۸ سوره انعام به مسلمانان امر به پرهیز از توهین به مقدسات بت‌پرستان می‌کند و می فرماید: « َلَا تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ الله فَیَسُبُّوا اللَّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ کَذَٰلِکَ.. حتی به مقدسات بت‌پرستان دشنام ندهید، نباشد که در مقابل، آن‌ها نیز از روی تعدی و جهل به مقدسات شما بی‌احترامی کنند.»

وقتی نه قرآن و نه عترت دستور به چنین کاری نداده اند، این جماعت بدعت ساز چگونه فردای قیامت جوابگوی حضرت زهرا(س) خواهند بود، در صورتی که کار و عملی منجر به ثواب و پاداش می شود که دستور خدا و امامان باشد نه بدعت خود ساخته!

آیا چنین رفتارهایی باعث شاد شدن قلب حضرت زهرا(س) و امام زمان(عج) است؟! آیا بهتر نیست به جای این رفتارها و مجالس گناه آلود کمی مطیع سخنان آن امام عزیز و غایب از نظر باشید؟!

امام حسن عسکری(علیه السلام) نیز در حدیثی ضمن بیان صفات شیعیان، نسبت به چگونگی رفتار با اهل سنت توصیه ای نموده اند و می فرمایند:

«….صَلّوا فی عَشائِرِهِم ، وَاشهَدوا جَنائِزَهُم ، وعودوا مَرضاهُم ، وأدّوا حُقوقَهُم ، فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنکُم إذا وَرَعَ فی دینِهِ وصَدَقَ فی حَدیثِهِ وأدَّى الأَمانَهَ وحَسَّنَ خُلُقَهُ مَعَ النّاسِ قیلَ: هذا شیعِیٌّ، فَیَسُرُّنی ذلِکَ. اِتَّقُوا اللّه َ وکونوا زَینًا ولا تَکونوا شَینًا….». (تحف‌العقول، صفحه ۴۸۷).

در میان عشیره های (مخالفان ما)، نماز بخوانید، در تشییع جنازه هایشان، شرکت کنید، از بیمارانشان، عیادت کنید، حقوق آنان، را بگزارید؛ زیرا هرگاه فردى از شما در دینش، پارسا و در گفتارش، راستگو باشد و امانت را ادا کند و با مردم خوشخویى کند، گفته شود: این شیعه است و این، مرا شاد مى سازد.تقوای الهی پیشه کنید ، مایه آراستگى ما باشید، نه باعث ننگ و زشتى.

بنابراین وحدت به معنی کنار گذاشتن اعتقادت اختلافی ما نیست، و برائت و تبری نیز جزء فروع دین ما است ولی نباید حالت خصمانه، علنی و عمومی پیدا کند؛ لذا نه به بهانه وحدت می توان مباحث مذهبی را تعطیل نمود و نه به بهانه این گونه مباحث وحدت را مخدوش ساخت.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

 

کانال ایتا | کانال تلگرام | کانال سروش | کانال بله | کانال روبیکا |  اینستاگرام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید