کد خبر : 3681
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مهر 1398 - 22:10
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای جزوه معرفت حسینی در بیان استاد خراسانی+دانلود بسته هستند

جزوه معرفت حسینی در بیان استاد خراسانی+دانلود

جزوه «معرفت حسینی» گزیده‌ای از بیانات عاشورایی استاد دکتر ابولفضل خراسانی در ماه محرم ۱۴۴۱ ه ق  است که به کوشش امیرمحسن سلطان احمدی به رشته تحریر در آمد.

جزوه «معرفت حسینی» گزیده‌ای از بیانات عاشورایی استاد دکتر ابولفضل خراسانی در ماه محرم ۱۴۴۱ ه ق  است که به کوشش امیرمحسن سلطان احمدی به رشته تحریر در آمد.

بِسْمِ‌رَبِّ المهدی(عَجَّ)

به گزارش پایگاه اینترنتی دست نوشته های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی (سلطان احمدی دات آی آر)؛ جزوه «معرفت حسینی» گزیده‌ای از بیانات عاشورایی استاد دکتر ابولفضل خراسانی در ماه محرم ۱۴۴۱ ه ق  در دفتر آیت‌الله العظمی جوادی آملی در میدان شهداء تهران است که به کوشش امیرمحسن سلطان احمدی به رشته تحریر در آمد.

جزوه معرفت حسینی در بیان استاد خراسانی+دانلود سلطان احمدی

در ادامه بخشی از مقدمه این جزوه از نظر می گذرد:

اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

آیت‌الله  العظمی جوادی‌آملی (مدظله العالی):

 باید سخنان و رفتار حاکمان دربار اموی، پیش از قیام حسین بن علی، دستورهای آنان در روز عاشورا و حرکت‌های آن‌ها پس از عاشورا بررسی شود تا روشن گردد که دشمنان اسلام می خواستند درباره‌ی براندازی آن تا کجا پیش روند.                                                                               (شکوفایی عقل ص ۸۳)

اگر امروز مهمان سفره پر برکت اسلام ناب محمدی هستیم و این نعمت بزرگ در اختیارمان است، به برکت قیام حسینی و خون سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و یاران با وفایش است.

بنابراین ما باید اهداف نهضت حسینی را دقیق بشناسیم و نسبت به امام حسین(علیه السلام) معرفت کسب نموده تا عزاداری های ما نیز رنگ و بوی معرفتی داشته باشد، نه اینکه در یک شور و احساس توخالی خلاصه شود که هیچ خروجی معرفتی در آن نباشد.

و از طرفی وظیفه بعدی ما بعد از این شناخت معرفتی به نهضت حسینی، ترویج و پیام رسانی این نهضت به خانواده و جامعه است.

از این رو نمایندگی دفتر مرجعیت دینی حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (مدظله العالی) در تهران (میدان شهدا، خیابان مجاهدین اسلام) به مناسبت ماه محرم حسینی ۱۴۴۱ ه ق برابر با شهریور ۱۳۹۸ ه ش اقدام به برگزاری جلسات معرفت شناسی نسبت به نهضت و قیام امام حسین(علیه السلام) از منظر معظم‌له را نمود که در این جلسات استاد بزرگوار حوزه و دانشگاه و معاون فرهنگی دفتر مرکزی ایشان جناب آقای دکتر «ابوالفضل خراسانی» به تبیین ابعاد هدف و علت امام از قیام و علل ماندگاری نهضت حسینی بر اساس اندیشه‌های آیت‌الله العظمی جوادی آملی پرداختند، که در این جزوه گزیده ای از بیانات ایشان گردآوردی و تقدیم شما معارف جویان حسینی می گردد.

علاقمندان جهت دریافت جزوه معرفت حسینی به صورت الکترونیکی از لینک زیر می توانند آن را دانلود نمایند. ضمنا هرگونه کاستی در تنظیم این جزوه از طرف گردآورنده است. و از شما معارف جویان حسینی درخواست می شود هر گونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات خود را از راه ارتباطی ارسال فرمایند.

طرح ۱۴ سوال از محتوای جزوه در پایان

جزوه معرفت حسینی در ۱۲ صفحه در غالب A5  تنظیم شده است که جهت پرینت در این سایز به صورت دفترچه ای قابل استفاده نیز می باشد. و در صفحه پایان این جزوه تعداد ۱۴ سوال از محتوای این جزوه طرح شده است.

جزوه معرفت حسینی در بیان استاد خراسانی+دانلود سلطان احمدیگفتنی است؛ استاد دکتر ابوالفضل خراسانی، استاد حوزه و دانشگاه، مولف و محقق، معاون فرهنگی دفتر مرکزی مرجعیت دینی و علمی آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی، معاون فرهنگی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء است که ایشان در سال ۱۳۴۸ در دامغان متولد گردید، و درسال۱۳۶۴شمسی وارد حوزه علمیه دامغان شد و در حوزه علمیه مطلب خان و حاج فتحعلی بیک دامغان به تحصیل پرداخت و در سال ۱۳۶۶وارد حوزه علمیه قم گردید.
وی در مرحله سطح از اساتیدی همچون وجدانی فخر، پایانی، تهرانی، حسینی بوشهری، نکونام، صلواتی، سید جواد طالقانی، مهامی و… کسب فیض نمود. همچنین وی حدود ده سال درس خارج فقه و اصول را از محضر حضرات آیات: فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی، سبحانی، جوادی آملی، علوی گرگانی،نوری همدانی، صالحی مازندرانی تلمذ نمود. و در بخش علوم معقول از محضر آقایان و آیات دکتر احمد بهشتی، فیاضی، دکتر احمد عابدی، دکتر پارسانیا، حشمت پور، ربانی گلپایگانی بهره مند گردید.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

جزوه معرفت حسینی در بیان استاد خراسانی+دانلود سلطان احمدی

لینک دانلود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید