کد خبر : 3678
تاریخ انتشار : جمعه 7 دی 1397 - 21:55
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای حاجات روا شدن زوار کشور آذربایجان با توسل به امامزاده موسی مبرقع بسته هستند

حاجات روا شدن زوار کشور آذربایجان با توسل به امامزاده موسی مبرقع

حاجات روا شدن زوار کشور آذربایجان با توسل به امامزاده موسی مبرقع

در یکی از ایامی که توفیق خادمی آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) را داشتم، شاهد تشرف کاروان زیارتی زائران ایشان از کشور آذربایجان بودم که مدیر این کاروان از کرامات این امام زاده نکاتی بیان نمود.

در یکی از ایامی که توفیق خادمی آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) را داشتم، شاهد تشرف کاروان زیارتی زائران ایشان از کشور آذربایجان بودم که مدیر این کاروان از کرامات این امام زاده نکاتی بیان نمود.

بسم رب المهدی(عج)

به گزارش پایگاه اینترنتی دست نوشته های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی (سلطان احمدی دات آی آر): نوروز ۱۳۹۴ هر روز توفیق خادمی امام زاده جلیل القدر و صاحب کرامات بی شمار حضرت موسی مبرقع(ع) دردانه آقا امام جواد(علیه السلام) نصبم شده بود و هر روز در  ایام تعطیلات نوروز در این مکان نورانی بودم و هر روز شاهد کرامات و نقل کراماتی از این امام زاده والامقام بودم.

حضور کاروان زائرین کشور آذربایجان در امام زاده موسی مبرقع(ع)

روز دوشنبه سوم فروردین ماه  ۱۳۹۴ شاهد حضور یک کاراوان از زوار خارجی بودم که مشخص شد این کاروان زیارتی از باکو کشور آذربایجان شوروی به نام کاروان زیارتی حجاز است که در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با سفر به شهر مقدس قم به زیارت این امام زاده بزرگوار نیز آمده بودند.

جای تعجب بود که این شیعیان باکو چگونه با عشق و شناخت به زیارت حضرت موسی مبرقع(ع) مشرف می شدند و گویی اینکه این امام زاده برای آنها ناشناخته نیست، در صورتی که در سال های قبل حتی برخی از مردم قم هم با این امام زاده شناخت کافی نداشتند.

از این رو به دوست بزرگوارم حجت الاسلام و المسلمین محسن فاطمیان مدیر وقت فرهنگی آستان مطهر موسی مبرقع(ع) اطلاع دادم که چنین کاروانی وارد امام زاده شده اند و ایشان نیز در جمع این زائرین عزیز حضور یافت و طی سخنانی به معرفی کامل مجموعه زیارتی چهل اختران و دیگر امام  زادگان مدفون در این مکان که مجموعا ۴۳ امام زاده بزرگوار است، پرداخت و یکی از خادمین نیز صحبت های ایشان را ترجمه نمود.

چگونگی آشنایی کاروان زوار کشور آذربایجان با امام زاده موسی مبرقع(ع) مدفون در قم

در این اندیشه بودم چگونه این کاروان خارجی با این امام زاده بزرگوار در قم آشنا شدند، پرسیدم مدیر کاروان کیست؟ که شخصی به نام خانم «حلیمه» بود اما به فارسی کامل مسلط نبود از مترجم خواستم چند سوال از وی بپرسد و سوالم این بود که چگونه شما با این امام زاده آشنا شدید؟ و خانم حلیمه در پاسخم گفت: سالهای قبل در سفری زیارتی که به قم داشتم، یکی از علمای این شهر، این امام زاده را به من معرفی کرد. و من اکنون نزدیک به ۱۰ سال است که توفیق تشرف به این مکان مقدس را دارم و در این سفر زیارتی ۳۵ نفر به همراه من به این مکان مقدس مشرف شدند.

برآورده شدن حاجات زوار باکو با توسل به حضرت موسی مبرقع(ع)

سپس از خانم حلیمه پرسیدم، آیا در این مدت و آشنایی با این امام زاه آیا کرامت خاصی از حضرت موسی مبرقع(ع) دیدید؟ که در پاسخم گفت: در این مدت زائرینی که متوسل به این مکان مقدس شده اند، به نحوی هر کدام، حاجت روا شده اند. و به همین دلیل باعث استقبال آنها و درخواست تشرف به این زیارتگاه را دیگران هم دارند. اما در این بین دو نفر از آنها به خودم گفتند که یکی مشکل مسکن و دیگری مشکل بچه دار شدن داشت که با توسل به این امام زاده، مشکل شان حل و حاجت روا شدند.

در پایان یادآور می شوم، که رفقا زیارت این امام زاده جلیل القدر را از دست ندهند و در صورتی که به شهر قم سفر نمودند حتما با معرفت به زیارت این دردانه و فرزند بلافصل امام جواد(علیه السلام) بروند که هر چه از کرامات و بزرگواری ایشان بگویم، کم گفته ام. ضمنا این امام زاده در خیابان طالقانی مشهور به آذر – کوچه ۵۹ محله چهل اختران واقع شده که بعد از حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران مهمترین مکان زیارتی شهر مقدس قم است.

پدیدآورنده:

به قلم: امیرمحسن سلطان احمدی

(احمدی سیرجانی)

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید