کد خبر : 3669
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1396 - 23:13

نهی از کمک گرفتن انسان از جن حتی جن مسلمان

آیت الله قرهی: کسی خدمت آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی رسید و گفت آیا می توانیم برای کارهای خوب جن مسلمان را به استخدام خود در بیاوریم و در کارهای علمی و مباحثه از آنها استفاده کنیم؟ که میرزا جواد آقا گفته بودند اگر انسان، انسان است جن باید از او یاد بگیرد نه اینکه انسان از جن یاد بگیرد. چون انسان از جن برتر است.

جن مسلمان و کمک گرفتن از آنها نکوهش شده است، آیت الله قرهی در جلسه تفسیر هفتگی خود با اشاره به آیه ۶ سوره جن دو حکایت از رسیدن جن های مسلمان خدمت آیت الله بروجردی و تاکید آیت الله ملکی تبریزی از پرهیز از کمک گرفتن از اجنه بیان نمود و در پایان نیز ادراک و فهم قرآن را در اتصال به امام زمان (عج) دانست که در ادامه می آید.

بسم الله الرحمان الرحیم

توفیق شد امشب شامگاه یکشنبه ۱۷ دی ماه ۱۳۹۶ در جلسه هفتگی تفسیر آیت الله روح الله قرهی، تولیت حوزه علمیه امام مهدی (عج) تهران، در مسجد امام حسن مجتبی (ع) شرکت کنم.

با توجه به موضوعیت جلسه که درباره تفسیر سوره ناس بود، آیت الله قرهی در این جلسه اشاره ای به جلسات قبل و علت اینکه چرا در این سوره خدا فرموده به رب الناس پرداختند و در ادامه به شرارت انسانها توضیحاتی بیان کردند و در ادامه توضیحاتی در باب کمک گرفتن از جن مسلمان دادند و دو حکایت از مرحوم ملکی تبریزی و حضور جن های مسلمان خدمت آیت الله بروجردی بیان نمود، و در پایان نیز راه درک قرآن را اتصال به امام زمان (عج) دانستند که اینک در ادامه گزیده یاداشت هایم از این جلسه را تقدیم شما معارف جویان عزیزی می نمایم که نتوانستید در این جلسه شرکت کنید.

گزیده بیانات آیت الله قرهی در این جلسه:

آیت الله قرهی ‬‎- نهی از کمک گرفتن انسان از جن حتی جن مسلمان - تفسیر قرآن

منشأ تمام مشکلات انسان از  طرف خود انسان

آنچه مشکل برای انسان ها بوجود می آید بیشتر این مشکلات از ناحیه خود انسان است، این انسان است که فساد را بوجود می آورد و قرآن هم می فرماید همه فسادهای روی خشکی و دریا همه از ناحیه انسان است.

اتفاقا این انسان ها هستند که برای همدیگر فساد ایجاد می کنند، قرآن هم می فرماید بعضی از شما با هم دشمن هستید. پس این انسان باید از خودش بترسد، هر چه هست از ناحیه خود انسان است.

حیوانات به نوع خود برای ما نفع دارند و گاها فسادی ایجاد نمی کنند اما این انسان است که در زمین و خشکی فساد می کند در صورتی که انسان هم باید برای همه موجودات نافع باشد.

حرف حرف قرآن دارای محتوا است

حروف مقطعه را برخی از بزرگان از باب علوم قرآنی می گویند منظور این است که بفهمانند که هر حرف حرف قرآن دارای معنا است.

پیامبر (ص) شق القمر کرد که از معجزات پیامبر (ص) بود و امروز هم از نظر علمی ثابت شده که این اتفاق افتاده است، اما در مقابل این معجزه خداوند می گوید قرآن بزرگترین معجزه پیامبر (ص) است، چون هر آنچه که هست در این کتاب الله است.

اصلا انسان معجزه خداوند است که این جسم کوچک درونش غوغا است و می تواند به جایی برسد که خلیفه خدا شود. این که امام معصوم در قیامت شفاعت می کند به خاطر این است که او خلیفه الله و انسان کامل است که می تواند شفاعت کند.

انسانی که می تواند خلیفه خدا بشود یا از شیطان بدتر

همین انسانی که می تواند به چنین مقامی برسد و خلیفه الله، عین الله ناظره، یدالله،  شود اما گاهی کارهایی می کند که از شیطان هم بدتر می شود، تا جایی که شیطان در قیامت به چنین فردی می گوید من تو را وسوسه کردم اما نمی دانستم که از من هم بدتر می شوی!

این انسان را چه می شود که از آن مقام اعلی احسن التقویم به افسل السافلین می رسد تا حدی که از شیطان هم پست تر می شود. اینجاست که خداوند می گوید این انسان به جای اینکه به من پناه ببرد به شیطان پناه برده است.

نهی از کمک گرفتن انسان از جن حتی جن مسلمان

آیه ۶ سوره جن می فرماید: « وَ أَنَّهُ کانَ رِجالٌ مِنَ الْإِنْسِ یَعُوذُونَ بِرِجالٍ مِنَ الْجِنِّ فَزادُوهُمْ رَهَقاً » یک عده از انسانها و نوع بشر به جای پناه بردن به خدا به جن پناه می برند در صورتی که اجنبه نمی تواند پناه آنها باشد.

تاکید میرزا جواد آقا ملکی تبریزی از پرهیز کمک از جن حتی جن مسلمان

استاد ما مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی (ره)  فرمودند کسی خدمت مرحوم آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی صاحب کتاب المراقبات رسید و گفت آیا  می توانیم برای کارهای خوب جن مسلمان را به استخدام خود در بیاوریم و برای کارهای علمی و مباحثه از آنها استفاده کنیم؟ که میرزا جواد آقا گفته بودند اگر انسان، انسان است جن باید از او یاد بگیرد نه اینکه  انسان از جن یاد بگیرد. چون انسان از جن برتر است.

رسیدن اجنه مسلمان خدمت آیت الله بروجردی برای حل مشکلاتشان

زمانی که در قم درس می خواندم، چهارشنبه ها از قم به تهران می آمدم تا در درس مرد بزرگ الهی آیت الله العظمی سید احمد خوانساری شرکت کنم، که ایشان خود را وقف تهران نموده بود و واقعا مرجعی بزرگ بود که کمتر ایشان را شناختند، ایشان فرموده بودند: برای ما معلوم شد که جنیان مسلمان که یک نوع بیشتر نیستند، یعنی در بین اجنه مسلمان شیعه و سنی نیست بلکه همه مسلمان هستند، این اجنه مسلمان خدمت آیت الله العظمی بروجردی (ره) می رسیدند و مطالبشان را از ایشان سوال می کردند و می رفتند.

انسانهایی که حقیقتشان انسان نیست

صهیونیستها که می خواهند کارهایی انجام دهند با جن های کافر آن را انجام می دهند اما فکر می کنند انجام می شود. بعضی از این انسانها دیگر انسان نیستند بلکه خود یک جن و یک شیطان هستند اما صورت ظاهری انسان دارند ولی حقیقتشان انسان نیست. برای این خداوند در سوره ناس می گویند باید به خدای انسانها پناه برد که این انسانها دارند به انسانهای دیگر ضرر می زنند.

 باید این قرآن را پاس بداریم

گفتند حتی به آیات قرآن هم نباید بدون وضو دست زد، چون هر چه انسان عمیق به مطالب قرآن وارد می شود می بیند غوغا و محشر است، حتی یکی از شفاعت کنندگان در قیامت قرآن است که آنجا شفیع می شود.

انس علامه حسن زاده آملی با قرآن و حل مسائل علوم عقلی

علامه حسن زاده آملی بیان فرمودند که من آن موقعی که لطف خداوند شامل حال من شد و قرآن را خداوند به من مرحمت کردند از آن موقع بر همه مطالب علوم عقلی تسلط پیدا کردم، به حدی که وقتی فیلسوف ها و پروفسور ها خدمت علامه طباطبایی می آمدند تعجب می کردند و همه آنها فقط از انس با قرآن بود.

حل مشکلات ملا صدار با توسل به قرآن و حضرت معصومه (س)

ملا صدرا هم می گوید من موقعی که در کهک قم تبعید بود، زمانی که برایم مشکل علمی پیش می آمد و هر کار می کردم نمی توانستم آن را حل کنم آن را یاداشت می کردم و می آمدم حرم حضرت معصومه (س) می نشستم و دو رکعت نماز و قرآن می خواندم بعد بلافاصله جواب مشکلات و سوالاتم را می یافتم، و قرآن و عترت در مباحث عقلی به من کمک می کرد.

اتصال به امام زمان (عج) جهت ادراک قرآن

تا می توانید با قرآن انس بگیرید و با بی توجهی آن را نخوانید، چیزی خدا به ما داده که الان متوجه نمی شویم، اما نکته مهم این که قرآن وقتی مهم است که با قرآن ناطق گرده خورده باشد خصوصا امام زمان (عج).

برای ادراک بیشتر و فهم بیشتر قرآن سعی کنید حتما با امام زمان (عج) متصل شوید، هر ساعت یک دعای سلامتی برای امام زمان (عج) بخوانید و آخر شب هم قبل از خواب دقایقی با قرآن ناطق حرف بزنید. بدانید تنها راه مانوس شدن و ادراک قرآن با اتصال با امام زمان (عج) است

اگر اتصال با قرآن ناطق امام زمان (عج) برقرار کردید و این اتصال زیاد شد قطعا طولی نمی کشد که قرآن صامت  را هم خوب درک می کنید و حرف حرف قرآن را هم می فهمید.

قبل از خواب با امام زمان (عج) خلوت کنید

موقع خواب سعی کنید یک فاتحه برای حضرت نرجس خاتون (س) والده امام زمان (عج) بخوانید و چند دقیقه هم با آقا جان خلوت نموده و با ایشان اتصال داشته باشید، بدانید که در این دوران آخرالزمان که بارندگی نیست، زلزله هست، فتنه ها هست و مسائل دیگر این مناجات شما باعث می شود عنایتی آقا جان به شما داشته باشد.

پدیدآورنده:

به قلم: امیرمحسن سلطان احمدی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
Mohammad یکشنبه , ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵

سلام و درود بر شما
پاداش و اجرتان با پروردگار

نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید