کد خبر : 3663
تاریخ انتشار : جمعه 8 دی 1396 - 8:51
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای قدرت شفاعت حضرت معصومه (س) و ارتباط با ایشان بسته هستند

قدرت شفاعت حضرت معصومه (س) و ارتباط با ایشان

قدرت شفاعت حضرت معصومه (س) و ارتباط با ایشان

حضرت معصومه (س) دارای مقام شفاعت هستند که استاد محمد شجاعی در جلسه هفتگی شرح زیارت جامعه کبیره با اشاره به مقام شفاعت حضرت به قدرت فوق العاده حضرت معصومه (س) در این زمینه اشاره نمودند که در ادامه می آید.

حضرت معصومه (س) دارای مقام شفاعت هستند که استاد محمد شجاعی در جلسه هفتگی شرح زیارت جامعه کبیره با اشاره به مقام شفاعت حضرت به قدرت فوق العاده حضرت معصومه (س) در این زمینه اشاره نمودند و گفتند: انسان برای رسیدن به رشد حقیقی بدون کمک و ارتباط با حضرت معصومه (س) که ما هم همجوار و همسایه ایشان هستیم وجود ندارد.

بسم الله الرحمان الرحیم

توفیق شد شامگاه پنج شنبه ۷ دی ماه ۱۳۹۶ در جلسه هفتگی شرح زیارت جامعه کبیره استاد محمد شجاعی ، در حسینیه قرائت قرآن شهرری شرکت کنم. قبل از جلسه برای اولین بار قرائت زیارت جامعه کبیره برگزار شده بود که نتوانستم به موقع برسم.

در این جلسه استاد محمد شجاعی با توجه به اینکه فردا سالروز شهادت حضرت معصومه (س) بود ، استاد در آغاز بیاناتشان درباره قدرت شفاعت و لزوم ارتباط با ایشان سخن گفتند و در ادامه به ادامه مبحث هفتگی خود در مورد رحمت رحیمیه خداوند و انواع رحمت پرداختند. که در ادامه گزیده یاداشت هایم از این جلسه تقدیم شما معارف جویان عزیز می شود.

گزیده بیانات استاد محمد شجاعی در این جلسه

حضرت معصومه (س) - قدرت شفاعت - استاد محمد شجاعی - مقام شفاعت حضرت معصومه (س)

حضرت معصومه (س) و قدرت شفاعت ایشان

ما در ایران در جوار مرقد مطهر بانو حضرت معصومه (س) هستیم که جد بزرگوارشان حضرت امام صادق(ع) درباره وجود مقدس حضرت معصومه (س) فرمودند که اگر حضرت معصومه (س) بخواهد همه شیعیان را شفاعت کند ، خداوند شفاعتش را می پذیرد.

وقتی می گویند حضرت معصومه (س) تا این حد قدرت شفاعتی دارد که کسی را به بهشت ببرد ، یعنی وجود ایشان اینقدر قدرتمند و موثر است . شفاعت یعنی توان رشد دادن دیگران ، توان بالا بردن دیگران است. شفاعت یعنی اینکه شخص توان این را دارد که کسی را از ته جهنم در بیاورد و به بالاترین درجات بهشت برساند.

رشد حقیقی انسان در ارتباط با حضرت معصومه (س)

هر کس بخواهد به یک رشد حقیقی نائل بشود بدون اینکه از وجود مقدس حضرت معصومه (س) کمک بگیرد امکان پذیر نیست، به خصوص برای ما که همسایگان و همجواران ایشان هستیم و ایشان در واقع خویش و خانواده آسمانی ما است که با قطع رابطه و قطع رحم که همانطور برای قطع رحم خانواده زمینی خود داریم برای خانواده آسمانی هم همان را داریم ، که اگر با وجود مقدس حضرت معصومه (س) و کسانی همچون امامزاده عبدالعظیم (ع) ، امامزاده حمزه (ع) ، امامزاده طاهر (ع) که در جوارشان هستیم قطع رحم کنیم ، انسان به جایی راه پیدا نمی کند.

همانطور که کسی اگر رابطه اش با پدر و مادر زمینی و خانواده زمینی اش قطع باشد عاق می شود و به بهشت راه پیدا نمی کند ، حالا همین طور هم اگر کسی با خانواده آسمانی خودش رابطه اش ضعیف باشد راه به جایی باز نمی کند و زندگی اش پر از مشکلات و گرفتاری است. حتی اگر دنیایش خوب باشد نظام معنوی و آخرتی اش در گشایش نیست و راهی به آسمان و غیب نمی تواند پیدا کند ، حتی نماز و ذکر ندارد چون عاق خانواده آسمانی است و درب آسمان روی او بسته است.

باز کردن درب قلبمان از طریق ورودی هایی اهل بیت (ع)

ما باید درب قلب خودمان را از طریق ورودی های اهل بیت (ع) باز کنیم. اینها هستند که باید دستی بر سر و روی ما بکشند و عنایتی و توجه ای بکنند تا قلب ما باز بشود. و برای اینکه قلب ما باز شود باید قلب ما اول  به روی اهل بیت (ع) باز شده باشد تا آنها به قلب ما بیایند و تصرفی کنند.

ما باید با این حضرات معصومین رابطه قلبی برقرار کنیم و درب قلبمان را به روی آنها باز کنیم تا آنها در قلبمان بنشینند و وقتی آنها در قلب ما نشستند در دل ما خیلی اتفاقات مبارکی می افتد. اما وقتی رابطه ما با آنها رابطه سرد و یخ و خاموشی باشد ما در واقع اینجا می بازیم و سرد و یخ و خاموش می شویم.

قلب دارایی یک انسان و قیمت انسان دلبرهای قلبش

قیمت انسان ها به معشوق های قلب آنهاست ، بنابراین همه حیثیت و دارایی یک انسان قلب و دلش است و قیمت یک دل به دلبرهای اوست کسانی که در آن قلب نشسته اند و حاکم آن قلب هستند و در آن قلب می توانند تصرف کنند و می توانند آن دل را شاد و غمگین کنند و این قیمت دل یک انسان است.

پنج معشوق انسان و قیمت هر انسان بر اساس آنها

انسانها پنج معشوق دارند؛ معشوق گیاهی ، نباتی ، حیوانی ، عقلی علمی و فوق عقلانی. که  باید دید سلطان دل شما کدام یک از این معشوقات است و کدام یک از این معشوقات در دل شما نسسته و فرمان می دهد و حاکم قلب شماست. احساس افتخارها ، ذلتها ، نا آرامی ها ، شادی ها با کدام یک از این معشوق ها است و این قیمت یک انسان است و همانطور که گفتیم برترین و اصلی ترین این پنج معشوق ، معشوق فوق عقلانی است.

قدرت فوق العاده حضرت معصومه (س) و بر قراری ارتباط با ایشان

وجود حضرت معصومه (س) از یک قدرت فوق العاده ای برخوردار است و انسان خسارت بزرگی می بیند که در جوار حضرت معصومه (س) باشد و با آن حضرت ارتباط نداشته باشد و آن هم در این فاصله بسیار کم که هر وقت ما اشاره بکنیم و دلمان بخواهد در عرض یکی دو ساعت به محضر ایشان می توانیم برسیم. اگر کسی این را از دست بدهد حسرت عظیمی دل او را می گیرد و از یک موقعیت بی نظیری خودش را محروم کرده است.

لزوم ارتباط عمیق و صمیمی با حضرت معصومه (س) قبل از مرگ

در نظر بگیرید اکنون که در جوار این بانو هستید ، سعی کنید بتوانید قبل از اینکه از دنیا بروید یک صمیمیت ، یک رفاقت ، یک ارتباط قدرتمند عاطفی و معنوی خوبی با حضرت معصومه (س) برقرار کنید و بدانید ایشان خانواده ما و جزء خانواده آسمانی ما هستند و سهمی در وجود ما داشته و عنصر وجودی ما هستند که باید این عنصر را در وجودمان فعال کنیم و یک ارتباط عالی و خوب با ایشان برقرار کنیم.

همانطور که در مورد عزیزانی که به ما نزدیک هستند مثل امامزاده صالح (ع) ، امامزاده عبدالعظیم (ع) این ارتباط باید برقرار بشود که اگر این ارتباط برقرا نشود بعدا خیلی خسارت خواهیم دید. تصور کنید از این دنیا رفتید و وارد نظام برزخی شده اید و آنجا خیلی هیهات و گرفتاری ها دارد و کسی به کسی هم کار ندارد ولی آنجا این ها کس و کار ما هستند و به دادمان می رسند.

« عرف الله بیننا و بینکم فی الجنه » در زیارت حضرت معصومه (س)

دقت کنید در زیارتنامه حضرت معصومه (س) می گویید: عرف الله بیننا و بینکم فی الجنه و همین جمله را در زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) هم می گویید که خدا من و شما را در بهشت به هم معرفی کند. امکان ندارد حضرت معصومه (س) در برزخ بی خیال شما بشود ، اصلا این طور نیست تمام این بی خیالی ها که انسان فریاد می زند و نعره می کشد که کسی به دادش در آن تاریکی و گرفتاری برزخ نمی رسد به خاطر بی خیالی های خودش در دنیا بوده است. به علت کری ها ، کوری ها ، بی انس بودن ، سردی ها ، بی عاطفگی ها و بی ارتباطی های خودش در دنیا بوده و الا از طرف آنها سردی و بی ارتباطی وجود ندارد.

دنیای بدون خانواده آسمانی جهنمی بیش نیست

ما اگر بخواهیم و بتوانیم یک چنین صمیمیتی با اهل بیت (ع) برقرار کنیم ، باید از الان به فکر باشیم. از الان باید فکر هم نظام دنیایی و هم نظام آخرتی خود را بکنیم ، دنیایی که بدون خانواده آسمانی بگذرد یک جهنم بیش نیست ، دنیایی که بدون اهل بیت (ع) و بدون یک ارتباط صمیمی با غیب و اهل بیت (ع) ، اولیاء ، انبیا ء ، صدیقین ، شهدا ، صلحا ، فرشتگان بگذرد یک جهنم است که داریم تحملش می کنیم و همین جهنم را در برزخ بدتر از این داریم.

دنیا اگر قیمت دارد و یک ارزش و شادی دارد ، در شادی و ارتباط و خدمت و رفت و آمد با خانواده آسمانی و اهل بیت (ع) است، در واقع فدای اینها شدن است. این که دائما بگویید به ابی انت و امی به ابی انتم و امی و نفسی و مالی  این زبان کاملا عاشقانه است ، کسی که بلد نباشد نمی داند چه جایگاهی دارد.

لزوم ارتباط عاشقانه با خانواده آسمانی

انسان در ارتباط با معشوق های زمینی اش مانند همسرش یا پدر و مادر و فرزندش این را می فهمد که عزیزم ، دوستت دارم ، جانم ، نفسم ، عزیزم یعنی چه؟ این الفاظ جایگاه دارد ، اما وقتی به خانواده آسمانی می رسد کسی که نتواند این جملات را حقیقی برای آنها بیان کند یعنی این آدم هنوز بالغ نشده و در حد خانواده اش بلوغ ندارد که بتواند این چنین حرف بزند و این نمی تواند رابطه عاطفی برقرار کند و هیچ حسی و بلوغی ندارد و هیچ عشقی در این آدم بوجود نیامده است.

جملاتی که در زیارت جامعه کبیره یا در ادعیه و زیارات می خوانید بر اساس یک انسان کامل یک آدم طراحی شده است ، آدمی که از جنس اهل بیت (ع) و آسمان است.

این ادعیه ها ، نماز و سجده همه چیز بر اساس این شخصیتی که از جنس خود اهل بیت (ع) است طراحی شده است ، اگر شما آن منی که از جنس اهل بیت (ع) است در خودتان زنده نکنید ، بالغش نکنید ، تغذیه اش نکنید تا آخر عمر کورکورانه یک زیارت می خوانید اما یک زیارت جدی نیست و هیچ وقت در آن احساس نیست.

ادامه مبحث استاد شجاعی را اینجا بخوانید

پدید آورنده:

به قلم: امیرمحسن سلطان احمدی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید