کد خبر : 3653
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1396 - 12:13
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای دعایی برای دفع نحوست ماه صفر بسته هستند

دعایی برای دفع نحوست ماه صفر

دعایی برای دفع نحوست ماه صفر

برای دفع بلاها در ماه صفر توصیه به دادن صدقه روزانه و خواندن هر روز ده مرتبه دعای: یا شَدیدَ الْقُوی‏ وَیا شَدیدَ الْمِحالِ …. شده است.

برای دفع بلاها در ماه صفر توصیه به دادن صدقه روزانه و خواندن هر روز ده مرتبه دعای: یا شَدیدَ الْقُوی‏ وَیا شَدیدَ الْمِحالِ …. شده است.

آیت الله العظمی علامه سید عباس حسینی کاشانی در کتاب مصابیح الجنان در خصوص ماه صفر چنین مرقوم داشته اند که این ماه به شومی و بدشگونی معروف است و اینکه در این ماه بلاها بسیار ، بیش از آنچه در همه سال فرود می آید ، از آسمان نازل می گردد و دور کردن آنها جز با صدقه و خواندن نیایش ها و تعویذهای وارده ممکن نیست.

هر کس می خواهد در آن سالم و در امان باشد ، باید روزی ده بار دعایی را که فیض کاشانی در خلاصه الاذکار آورده است را بخواند: یا شَدیدَ الْقُوی‏ وَیا شَدیدَ الْمِحالِ یا عَزیزُ یا عَزیزُ یا عَزیزُ ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَمیعُ خَلْقِکَ فَاکْفِنی‏ شَرَّ خَلْقِکَ یا مُحْسِنُ یا مُجْمِلُ یا مُنْعِمُ یا مُفْضِلُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَکَ اِنّی‏ کُنْتُ مِنَ الظَّالِمینَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَکَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنینَ وَصَلَّی اللَّهُ عَلی‏ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ‏ الطَّیِّبینَ الطَّاهِرینَ.

ترجمه: ای سخت نیرو، و ای سختگیر! ای عزیز، ای عزیز، ای عزیز! خوارند از بزرگی‏ات همه خلقت. پس کفایت کن از من شرّ خلق خودت را، ای احسان بخش! ای نیکوکار! ای نعمت بخش! ای عطا دِه! ای که معبودی جز تو نیست! منزّهی تو! به راستی من از ظالمانم. اجابت کردیم برایش و نجاتش دادیم از غمّ و همچنین نجات دهیم مؤمنان را، و رحمت کند خدا بر محمّد و آل پاک و پاکیزه‏اش!

ضمنا در خصوص نحوست ماه صفر از مرحوم آیت الله العظمی بهجت (ره) پرسیده شده که آیا ماه صفر آنچنان که مشهور است نحس و شوم است؟
ایشان هم در پاسخ فرمودند:
«چطور ممکن است ماهی که حضرت رسول (صلّی الله علیه و آله و سلّم) در آن رحلت کرده اند نحس و شوم نباشد؟ برای دفع نحوست وشرّ آن دعاهای ویژۀ این ماه را بخوانید.» ( نفس المطمئنه ص ۴۹).

پدید آورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید