کد خبر : 3650
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1396 - 11:44
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای شادمانی های نکوهش شده / توصیه به انس روزانه با قرآن بسته هستند

شادمانی های نکوهش شده / توصیه به انس روزانه با قرآن

آیت الله احدی شب گذشته در جلسه ویژه ماه محرم حسینیه بیت الرضا(ع) شرق تهران به معرفی شادمانی های مضر و نکوهش شده پرداختند که در ادامه گزیده ای از یاداشت هایم از این جلسه تقدیم می گردد.

شب گذشته یکشنبه ۱۶ مهرماه ۱۳۹۶ توفیق شد بدون برنامه ریزی قبلی در جلسه سخنرانی حضرت استاد آیت الله شیخ مهدی احدی که به مناسبت ماه محرم در حسینیه بیت الرضا (ع) شرق تهران واقع در خیابان پنجم نیروی هوایی شرکت کنم. وقتی رسیدم ، حسینیه پر از جمعیت بود و جایی برای نشستن نبود که مجبور شدم در جلوی درب که منتهی به کوچه بود بنشینم و از سخنان معظم له بهره ببرم. بیانات آیت الله احدی در این جلسه در خصوص شادمانی های نکوهش شده و مضر بود و در انتها نیز توصیه به انس داشتن روزانه با قرآن نمودند.
اینک در ادامه گزیده یاداشت هایم از این جلسه را تقدیم شما معارف جویان عزیز می نمایم تا شما نیز بی بهره از این جلسه نباشید.
ریزش انسان با شادمانی مالی
یکی از شادمانی های مضر شادمانی مالی است. این شادی موقتی است و باعت می شود انسان خدا را فراموش کند. بدانید هر وقت سمت مالی بروید به سر پایین می آیید و این شادی های مالی باعث ریزش انسان می شود.
در روایتی امام صادق (ع) می فرماید: «اگر شیعیان ما در راه دین پایداری کنند و به این شادی ها اهمیت ندهند وعده میدهم که سخن پرندگان را بفهمند».
نگاه ابزاری به معنویات
 برخی حتی نمازشان هم از آسمان بالا نمی‌رود و ریزش دارند. عده‌ای هم به مباحث معنوی نگاه ابزاری دارند. اما اگر انگیزه‌های معنوی را بالا ببریم در این دنیایی که اخلاق از بین رفته میتوان نفوذ کرد.
سرگرم شدن مردم با گوشی های موبایل
در تهران بدون استاد اخلاق نمی توان زندگی کرد. ما فکر نمی کردیم به این راحتی رنگ مردم عوض شود و همه یک گوشی دستشان باشد که همه چیز فراموش بشود، تا جایی که حتی خانواده هم فراموش بشود. آن روزهایی که جبهه می رفتیم امروز را نمی دیدیم.
آنچه فضای معنوی ما را تشکیل می‌داد اینها نبود. چرا به خاطر اختلافات سیاسی بحث می‌کنید؟ دین مبین را بگیرید.
قرآن برای مومنین است نه همه کس
این قرآن مال همه کس نیست برای مومنینی است که وقتی می شنوند بدنشان می‌لرزد، بسیاری از تفریحات جلوی این لرزش را می‌گیرد. گمراه که هادی ندارد، گمراه فقط حرف زشت میفهمد.
ایجاد غرور در شادی علمی
 شادی دیگری که برای مومن مضر است شادی علمی است. شادی علمی باعث غرور و استکبار می‌شود. اسلام از اینکه کسی علم خود را به رخ دیگران بکشد مخالف است. امروز افتخار علمی که انسان را به غرور بیاورد و تمام کار معنوی انسان را بگیرد بد است.
آیت الله احدی ادامه داد: شادمانی علمی، شیطان صفتی است که انسان را مغرور می‌کند و وقتی غرور به انسان دست بدهد تمام فضایل انسانی به باد می‌رود.
نکوهش از شادی عقیدتی
شادمانی عقیدتی هم از دیگر شادمانی‌هایی است که سرزنش شده است. عده‌ای حتی عقیده خود را به رخ پیامبر (ص) می‌کشیدند گویی که آنها از پیامبر (ص) مسلمان تر هستند. گاهی این عقیده ها در عزاداری هم وجود دارد.
هر روز حداقل ۲۰ دقیقه با قرآن انس داشته باشید
 خیلی ها با قرآن انس ندارند،سعی کنید حداقل روزی بیست دقیقه قرآن را گوش بدهید با آن انس بگیرید بدانید کلی قرآن می فهمید، من حداقل روزی هشت ساعت با قرآن هستم و اگر پنجاه سال هم درباره قرآن حرف بزنم باز هم کم است.
زوجین قرآن و تفسیر به همدیگر هدیه دهند
 زن و شوهرهایی که با هم اختلاف دارند اگر در همان ابتدا به جای هدیه های متفرقه به همدیگر قرآن و تفسیر هدیه بدهند این مشکلات برای آنها پیش نمی آمد.

پدیدآورنده

به قلم: امیرمحسن سلطان احمدی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید