کد خبر : 3627
تاریخ انتشار : جمعه 30 مهر 1395 - 11:40
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نمازی بسیار مهم و مختصر در ظهر جمعه بسته هستند

نمازی بسیار مهم و مختصر در ظهر جمعه

در اعمال روز جمعه نمازی ذکر شده است که سالک با خواندن این نماز از بلاها و فتنه ها تا جمعه آینده محفوظ می ماند، انجام این نماز وقت زیادی را نمی گیرد و کوتاه و مختصر است اما شرط اجابت در اخلاص در خواندن هست.

در کتاب مفاتیح در اعمال روز جمعه نمازی ذکر شده است که سالک با خواندن این نماز از بلاها و فتنه ها تا جمعه آینده محفوظ می ماند، انجام این نماز وقت زیادی را نمی گیرد و کوتاه و مختصر است اما شرط اجابت در اخلاص در خواندن هست، ان شاءالله در برنامه سلوکی خود این نماز را جمعه ها از دست ندهید و با اخلاص و توجه کامل آن را بخوانید و از همه خطرات و آفات محفوظ بمانید.

منبع مستند نقل این نماز

در مفاتیح منبع مستند این نماز را از کتاب شریف مصباح المتهجد نقل کرده که این کتاب شریف «مِصْباحُ الْمُتَهَجِّد و سِلاحُ الْمُتَعَبّد یا المِصباحُ الکَبیر » کتابی عربی در دعا و زیارت و اعمال و آداب مستحب روزها و ماه‌های سال تالیف شیخ طوسی از بزرگترین محدثان و فقه های شیعه است،این کتاب از زمان نگارش تاکنون، پیوسته مورد توجه علما و شیعیان بوده است. در این کتاب، بعضی از احکام فقهی نیز در ضمن برخی دعاها بیان شده است.

کتاب مصباح شیخ طوسی از منابع مهم کتابهای دعا و زیارت است و کتابهایی مانند عده الداعی ابن فهد حلی، مصباح کفعمی، إقبال الأعمال سید بن طاووس و مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی همگی از این کتاب بهره برده‌اند.برخی از علمای بزرگ شیعه نیز آن را خلاصه، ترجمه و شرح کرده و تألیفات فراوانی در مورد آن نگاشته‌اند.

کیفیت خواندن نماز

این نماز ۲ رکعت است مثل نماز صبح ؛ با این تفاوت که بعد از حمد به جای یکبار سوره ی قل هو الله ؛باید ۷ بار قل هو الله را بخوانید. و بعد از نماز بگوید : اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَهْلِ الْجَنَّهِ الَّتِی حَشْوُهَا الْبَرَکَهُ وَ عُمَّارُهَا الْمَلائِکَهُ مَعَ نَبِیِّنَا مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ أَبِینَا إِبْرَاهِیمَ عَلَیْهِ السَّلامُ.

یعنی:خدایا! مرا از اهل بهشت قرار ده ، که درونش همه برکت است و کارکنانش همه فرشتگان هستند، در کنار پیامبر ما حضرت محمّد که درود فرستد خدا بر او و آلش  و با  پدر ما حضرت ابراهیم علیه السلام.

به کوشش:امیرمحسن سلطان احمدی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید