کد خبر : 3618
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 شهریور 1395 - 12:55
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای منا در چند قدمی شماست…. بسته هستند

منا در چند قدمی شماست….

شما هم دعوتید، منا در چند قدمی شماست، وضو گرفته و احرام بسته تا اول مهرماه هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ به این فضای معنوی موزه شهدای تهران حضور یابید تا با این شهدای مظلومی که با پاکترین لباس در مقدسترین مکان پروازی عرشی نمودند، همراه شوید.

به نام خداوند لوح و قلم

تقویم را که ورق زدیم ما را به ایستگاهی رساند که یادآور تلخترین و مرگبار ترین حادثه حج ابراهیمی بود، حادثه غمباری که عید قربان سال گذشته در منا رخ داد، موزه مرکزی شهدا در تهران دیروز سه شنبه ۱۶ شهریورماه ۱۳۹۵ حال و هوایی دیگر داشت، و اگر چشم سرت را می بستی و با چشم دل نظاره می نمودی به راحتی می‌دیدی گویی اینجا منایی دیگر است و صدای لبیک گویان حاجیانی لب تشنه‌‌ای به گوش می رسد که هر لحظه این حاجیان لبیک گویان در زیر گرمای سوزان با لبی تشنه و فشار جمعیت به خیابان ۲۰۴ نزدیک می شوند، خیابانی که مرگبارترین حادثه حج در آن به وقوع پیوست.
آری، اینجا افتتاحیه‌ای متفاوت با دیگر نمایشگاه‌ها بود، افتتاحیه‌ای همراه با بغض‌های فرو ریخته و چشمان بارانی که با بارانی از اشک رمان افتتاحیه نمایشگاه را خیس نموده و آن را اینگونه افتتاح کردند.

دیروز همه آمده بودند از مادر داغدیده گرفته تا همسر چشم انتظار و فرزند سوگوار شهدای منا، همه جمع شده بودند تا در نخستین سالگرد پرواز مهاجرین کوی دوست به یاد عزیزانشان یادمانی بارانی با اشک چشم برپا کنند.
حتی سخنران اصلی مراسم سردار انصاری، قائم مقام بنیاد شهید که فرزندش جز شهدای این حادثه بود، حین سخنرانی در این فضای معنوی بغض در گلویش تحمل نیاورد و وقتی به بیان شدت گرمای روز حادثه و تشنگی حاجیان لب تشنه افتاد که چگونه این مهاجرین الی الله همچون جدشان امام حسین(ع) لب تشنه شهید شدند، بی اختیار اشک از گوشه چشمانش به آرامی جاری شد.
گویی روح این عزیزان مهاجر به سوی دوست،جملگی در این مراسم حضور داشتند و این سوز و اخلاص را آنها زینت بخش این برنامه نموده بودند و خود شهدای منا آمده بودند تا در این افتتاحیه که به یاد آنها صورت می گیرد، شخصا خودشان شرکت کنند.
موزه مرکزی شهدا در تهران ، دیروز روزی خاص را ثبت می نمود که با اشک جاری بر چشمان شرکت کنندگان در مراسم، شاهد افتتاحیه نمایشگاه یادمان شهدای منا با عنوان « لاله های سفید» بود.
اینجا بهشت بود، بهشت جایی است که از محبت عرشیان سخن به میان آید و امروز موزه شهدا قطعه ای از بهشت بود که از سوی اهالی هنر با زبان هنر یاد لاله های سفید پوشی را به معرض نمایش گذارده بودند تا اوج جنایت شجره ملعونه آل سعود از طریق زبان هنر نشان دهند.
هنرمندان عکاس، نقاش، گرافیست، مجسمه ساز با صد اثر هنری از تشنگی های منا، از مظلومیت منا، از شهادت منا آثار خود را در این نمایشگاه برای ثبت در تاریخ ارائه کردند، تا دنیا بداند که عید قربان سال گذشته منا چه اندوه بزرگی را در نهان خود قرار داد.مظلومیتی که برای همیشه در تارک تاریخ نقش بسته است، مظلومیتی که هیچ گاه فراموش نخواهد شد و حتی از این پس منا در دل خود اندوهی بزرگ را نهان کرده، اندوهی که با آخرین شمارگان صدها نفس پاک و دل باخته شهدای عزیز لب تشنه منا برابر است.
با ورود به این نمایشگاه خود را در کنار این شهدا احساس خواهید کرد و با دیدن تصاویر دلخراش حادثه منا آرام به گوشتان صدای لبیک لبیک لب تشنه ای می آمد که آرام تا نفس های آخر می گفت: لَبَّیْکَ اللَّهُمَّ لَبَّیْکَ، لَبَّیْکَ لا شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ…..
شما هم دعوتید، منا در چند قدمی شماست، وضو گرفته و احرام بسته تا اول مهرماه هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ به این فضای معنوی واقع در خیابان طالقانی نبش خیابان موسوی حضور یابید تا با این شهدای مظلومی که با پاکترین لباس در مقدسترین مکان پروازی عرشی نمودند، همراه شوید و به روحشان توسل نموده و آرام زیر لب شما هم زمزمه لبیک اللهم لبیک سر دهید. قبول باشد حجتان مهاجرین الی الله….

به قلم:امیرمحسن سلطان احمدی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید