کد خبر : 3613
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مرداد 1395 - 12:41
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تکریم از امامزادگان ابراز محبت به پیامبر(ص) است بسته هستند

تکریم از امامزادگان ابراز محبت به پیامبر(ص) است

امامزادگان در پیشگاه خداوند به خاطر محبوبیت ، تقوا و معنویت صاحب قرب و منزلت رفیعی بوده و از جایگاه بالایی برخوردارند.معمولا ما در هنگام گرفتاری امامزادگان را پناهگاهی برای خود می دانیم و به سراغ آنها رفته و به راز و نیاز می پردازیم و یقین داریم که این انوار الهی و فرزندان اهل بیت(ع) به فریادمان می رسند.

«به نام خداوند لوح و قلم»

این ایام زمان تقرب به اهل بیت(ع) و سیر سلوک سالکین است که بین دو ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان عمه چهار امام بزرگوار و برادر بزرگوارش امام رضا (ع) که نورالانوار و شمس الشموس است قرار داریم و امروز پنجم ذیقعده به نام روز تجلیل از امامزادگان  بقاع متبرکه نام گذاری شده است که این ایام بهانه ای  برای ارتباط بیشتر با این انوار الهی می باشد.
از این رو مودت ذریه پیامبر (ص) براساس آیات قرآن و هم به زبان شریعت واجب تکلیفی است، و تجلیل از امامزادگان، تجلیل از ایمان آنان، شهادت و ایثار است.بنابراین تجلیل و احترام به امامزادگان ابراز محبت به پیامبر اکرم (ص) است چرا که احترام به فرزندان رسول اکرم سلام الله علیها ، احترام به خود پیامبر می باشد.

امامزادگان در پیشگاه خداوند به خاطر محبوبیت ، تقوا و معنویت صاحب قرب و منزلت رفیعی بوده و از جایگاه بالایی برخوردارند.معمولا ما در هنگام گرفتاری امامزادگان را پناهگاهی برای خود می دانیم و به سراغ آنها رفته و به راز و نیاز می پردازیم و یقین داریم که این انوار الهی و فرزندان اهل بیت(ع)  به فریادمان می رسند.

با این رفتن به زیارت امامزادگان و با دعا و نیایش اول به آرامش معنوی می رسیم و دوم با توسل به آنها حاجت روا هم می شویم و  به همین جهت این اماکن متبرکه پناهگاهی برای دستیابی به آرامش و برآورده شدن حاجات می باشد.

بهجت عارفان حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) امامزادگان را گوهرهایی ناب در دست شیعیان می دانستند و می فرمود: « این امامزاده‌ها و مشاهد مشرّفه و عتبات عالیات را که ما شیعیان در اختیار داریم، دیگران از این‌گونه فیوضات محرومند. اگر کسی بتواند کرامات و معجزاتی را که از ضرایح آنها صادر شده جمع‌آوری کند، کتاب‌هایی از کرامت و معجزه تألیف خواهد شد.»(در محضر بهجت، ج۲، ص۳۰۷)

به عنوان خادمی کوچک که سالها توفیق خادمی این اماکن شریف نصیبم گردید خود به چشم شاهد کرامات متعددی بودم که در این مکان های مقدس رخ می داد که زائرین با عشق به اهل بیت(ع) و این امامزادگان واجب التعظیم خود را از راه های دور ونزدیک به این فضاهای منور و نورانی می رساندند و اکثرا نیز حاجت روا می شدند و خود به شخصه از محضر این فیوضات نورانی بهره ها بردم و حاجت روا شدم.

امروز پنجم ذیقعده در تقویم به عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده و چه زیباست در این روز خود را به نزدیکترین امامزاده محل سکونت رسانده و به زیارت یکی از فرزندان اهل بیت(ع) برویم و برای ظهور منجی عالم بشریت دعا نماییم.

به قلم:امیرمحسن سلطان احمدی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید