کد خبر : 3609
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 فروردین 1395 - 14:05
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تبریک سال جدید نوروز ۱۳۹۵ بسته هستند

تبریک سال جدید نوروز ۱۳۹۵

یک سال دیگر از حیات دنیویمان در مجموع ۳۶۵ روز به پایان خود رسید و با یک چشم به هم زدن پرونده ۱۲ ماهه ما در سال ۱۳۹۴ شمسی بسته شده و با وزیدن نسیم روح بخش بهاران باز سالی دیگر از حیات دنیوی ما آغاز شد.

السلام علیک یا ام البنین(س)

یک سال دیگر از حیات دنیویمان در مجموع ۳۶۵ روز به پایان خود رسید و با یک چشم به هم زدن پرونده ۱۲ ماهه ما در سال ۱۳۹۴ شمسی بسته شده و با وزیدن نسیم روح بخش بهاران باز سالی دیگر از حیات دنیوی ما آغاز شد.

طبیعت سر سبز و زیبا گشت و بلبلان چهچه خوان به استقبال بهاران رفتند و رسیدن بهار را جشن گرفتند،ما نیز همگام با رسیدن جشن طبیعت به جشن و سرور می پردازیم ، جشنی که در آن مهمترین سنت حسنه صله رحم زنده تر می گردد.

اینک در آغازین روز سالی جدید چه خوب است یک حسابرسی بر اعمالمان در سالی که گذشت بنماییم و بنگریم ۳۶۵ روزمان در سال قبل چگونه گذشت؟ چقدر پیشرفت معنوی داشتیم؟ و چقدر از پله های الهی را طی کردیم تا به عرش خدا برسیم؟

امروز را جشن گرفته ایم اما آیا واقعا عید نوروز عید ما نیز هست؟در این پرونده یکساله خویش بنگریم ببنیم آیا در سرزمین جان ما نیز بهارانی رخ داده و درختی از باغ تقوا در آن رویده است؟ آیا گل های اخلاق و مهربانی در جانمان شکوفا شده است که ما نیز همچون طبیعت به جشن و شکوه بپردازیم؟

نوروز و بهاران برای عارفان درس های بسیار بزرگی دارد،مهم خوب نگریستن به حالات و تغییرات آن دارد که پند بگیریم، همانطور که گیاهان بیدار می شوند ما نیز بیدار شویم و از این فرصت دوباره ای که خداوند تبارک و تعالی برای حیات دنیوی ما در اختیارمان گذاشته در همان اولین لحظات تحویل سال سر بر سجده نهاده و شکر نعمت حیات را به جا بیاوریم که باز خداوند عمری دوباره به ما داد تا خطاهای گذشته را اصلاح نماییم و از این نو شدن ها درس بگیریم.

آری بهار یک دانشگاه درس خداشناسى، معادشناسى،تحول ، رشد و تکامل است؛باید از این طبیعت زیبا درس بگیریم و به یاد رستاخیر و معاد بیفتیم، در این صورت با چنین تفکر و نگاهی نوروزمان روزی برتر و عید می باشد و چنین نوروزی فصل بهار انسانیت می گردد.

و چه زیبا و عارفانه می شود چنین نوروزی که همه ایرانیان و هموطنان عزیزم در یک ساعت خاص و حتی یک ثانیه خاص راس ساعت هشت و صفر دقیقه و ۱۲ ثانیه روز یکشنبه که متعلق به امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) می باشد، همه با هم ، در هر کجا که هستند دست ها را به سوی عرش خدا بلند می نمایند و می گویند:«یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ»اى خداوندى که گرداننده قلب ها و چشم ها هستى, و تدبیر کننده نظم شب و روز مى باشى, اى دگرگون کننده حال و احوال, حال ما را به نیکوترین حال تبدیل ساز.

و چه زیباست این همگام و هم صدا شدن ایرانیان در این لحظه دلنشین آغاز سال، که می توان آن را نغمه ای توحیدی در آغاز بهاران نامید، پس قطعا با چنین بیان و نگاهی این نوروز معنوی و پر فایده خواهد بود.

این تغییرات و تحولات طبیعت همه پند و اندرز برای انسان هاست و پیامبر اعظم (ص) در حدیثی مردم را به عبرت پذیری دعوت نموده و می فرماید: « أَغْفَلُ النَّاسِ مَنْ لَمْ یتعظ بتغیر الدنیا مِنْ حَالِ الی حَالٍ » (سفینه البحار ۲:۱۴۶; ر.ک: تفسیر نمونه ۱۳:۳۳۶٫ ) غافلترین مردم کسی است که از دگرگون شدن دنیا اندرز نگیرد.

و واقعا غافل است کسی که با دیدن این همه تغییرات و تحولات در نوروز بیدار نشود و همچنان در خواب خرگوشی یک عمر بخورد و بخوابد و هیچ نفهمد این تغیرات و دگرگونی ها از کجا نشات گرفته و به کجا منتهی خواهد شد و من در این میان چه کاره ام و چه وضعی باید داشته باشم؟

و چنین کسی زمانی از خواب خرگوشی خود بیدار می شود که ناگاه خود را میان آتش جهنم می بیند و فریاد می زند :«رَبَّنَا أَخْرِجْنَا نَعْمَلْ صَلِحًا غَیرَْ الَّذِى کُنَّا نَعْمَلُ‏ُ»خدایا الان فهمیدم که عمری به خطا رفته ام مرا از آتش نجاتم بده و به دنیایم برگردان تا کارهایی غیر آن کارها که می کردم بکنم .

ولی جواب می شنود که :« أَوَ لَمْ نُعَمِّرْکُم مَّا یَتَذَکَّرُ فِیهِ مَن تَذَکَّرَ وَ جَاءَکُمُ النَّذِیر»(سوره ی فاطر ، آیه ی ۳۷) آیا من در دنیا به شما آن قدر مهلت نداده ام که از جریان تحولات عالم پند بگیرید؟آیا هشدار دهنده به سوی شما نفرستادم؟

ان شاءالله  خداوند عاقبت ما را ختم بخیر نماید و این تغییرات و تحولات دنیایی ما را از خواب غفلت بیدار نموده و ما را فراتر از زمان و ثابت قدم بر ایمان و تقوا قرار دهد.

جا دارد از همراهی شما بزرگوارانی که یک سال دیگر حقیر را همراهی نمودید تشکر نمایم و این سال جدید که ابتدا و انتهایش مزین به قدوم حضرت فاطمه زهرا(س) شده را به شما و خانواده محترمتان تبریک گفته و به حق منتقم خون حضرت زهرا(س) حجت بن الحسن العسکری(عج) سالی پر از موفقیت ، ایمان و نشاط معنوی را برایتان از ایزد منان مسئلت می نمایم.

سالی که بهارش قدم فاطمه(س) باشد         صدها برکت از کرم فاطمه(س) باشد

امید که یک مژده ز صدها خبر خوش          پیغام فرج در حرم فاطمه(س) باشد

اللهم عجل لولیک الفرج(عج)

امیرمحسن سلطان احمدی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید