کد خبر : 3606
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 فروردین 1395 - 23:01
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نحسی و خرافات عدد ۱۳+سخنرانی شهید مطهری بسته هستند

نحسی و خرافات عدد ۱۳+سخنرانی شهید مطهری

جشن پوریم که در برخی از نقاط اروپا و آمریکا برگزار می‌شود به جشن ایرانی‌کشی نیز مشهور است. این جشن براساس داستانی در تورات است .در این ۳ روز ۷۰ هزار نفر از ایرانیان که در میانشان زنان و کودکان نیز قرار داشتند با بی‌رحمی تمام به قتل رسیدند و اموالشان به غارت برده شد. این نسل‌کشی بی‌سابقه مطابق با روز ۱۳ فروردین بوده است.


از نظر دین مبین اسلام همه روز‌ها روز خداست و ارزشمند می‌باشند و نحسی جز خرافه و کج فهمی چیز دیگری نیست، اعداد نیز مانند حروف (صداها) خلقت خداوند متعال هستند و خداوند علیم و حکیم هیچ مخلوق نحسی نیافریده است. از هستی و خیر محض، به جز خیر صادر نمی‌گردد.

حال عدد ۱۳ یکی از مظلومترین اعدادی است که در خرافات عام به عنوان نحس شمرده شده است،حال اگر قرار باشد عدد ۱۳ نحس باشد، دلیلی نیست که فقط ۱۳ فروردین نحس باشد، بلکه باید روز سیزدهم همه‌ی ماه‌ها نیز نحس باشد.بنابراین نحس بودن عدد ۱۳ یا روز ۱۳، همه خرافاتی است که از فرهنگ‌های بیگانه وارد فرهنگ ایرانی و اسلامی گردیده است.

جشن پوریم که در برخی از نقاط اروپا و آمریکا برگزار می‌شود به جشن ایرانی‌کشی نیز مشهور است. این جشن براساس داستانی در تورات است .در این ۳ روز ۷۰ هزار نفر از ایرانیان که در میانشان زنان و کودکان نیز قرار داشتند با بی‌رحمی تمام به قتل رسیدند و اموالشان به غارت برده شد. این نسل‌کشی بی‌سابقه مطابق با روز ۱۳ فروردین بوده است.جشن پوریم مراسمی است صهیونیسم جشن می گیرند علت آن قتل و عام مردم ایران توسط یهودیان در زمان خشایارشاه است.
ماجرای پوریم :
“مُردخای” و بردارزاده اش “استر” دو یهودی نفوذی دربار هخامنشینی بودند . “استر” با حیله و نیرنگ باعث دل فریبی خشایار می شود و مقام ملکه را از آن خود می کند نفوذ آن دو آنقدر زیاد می شود که بر اساس توطئه ای هامان وزیر اعظم هخامنشی و اعضای خانواده اش را به اتهام ضدیت با یهود به طرز فجیعی به قتل می رسانند.
ولی “مُردخای” و “استر” به این جنایت بسنده نکردند و در پایان همان روز با دسیسه دیگر ۷۵۰۰۰ نفر از مردم ایران را به جرم مخالفت با یهود قتل و عام کردند

قتل عام ایرانیان رو در زمان باستان توسط دسیسه مردخای یهودی شنیدم اما این دلیل بر نحسی ۱۳ نمیشه. چون فاجعه های دیگری هم رخ داده در زمان های دیگر لذا آن روز ها و عدد آن روز ها هم باید نحس باشد مثلا بزرگترین جنایت تاریخ بشریت شهادت امام حسین در ۱۰ محرم به شهادت رسیده لذا عدد ۱۰ هم نحس است و …
اگر ۱۳ نحس است چرا امیر المومنین در روز ۱۳ رجب بدنیا آمده و بسیاری از اتفاقات خوب در روز ۱۳ می افتد؟ اگه ۱۳ نحس بود حضرت حق تولد یکی از بهترین مخلوقات رو در روز ۱۳ رجب مقرر نمیکرد اگر ۱۳ نحس بود خدای عالم مولای حضرت امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) را در خانه خدا در روز ۱۳ رجب بدنیا نمی فرستاد

کسی که اعتقاد به نحسی این روز دارد عوامل طبیعی موجب می شود که بلا ببیند و مقصر اصلی در به سختی افتادنش خودش است و کسی که اعتقاد به نحسی این روز ندارد از بلایا و سختی ها مصون است مگر اینکه تقدیر الهی این باشد که وی در روز ۱۳ به سختی بیفتد.

هر روزی که مردم گناه کنند و به کیفر اعمال خود گرفتار بشوند بدانند که در روز نحسی گرفتار هستند نه اینکه روز ۱۳ و امثالهم را نحس بدانیم.دوری از خداوند نحوست است و نزدیک شدن به شیطان عاقبت انست منتهی بشر گناهکار نیز مثل ابلیس سعی دارد همیشه گناهش را به گردن اشخاص یا عوامل دیگر بیاندازد. دقت کنیم که معمولاً هیچ گناهکاری، خود را مسئول گناه خود ندانسته و سعی دارد که گناه را به گردن دیگری بیاندازد. لذا شاهدیم که ابلیس و انسان گناهکار، گاهی حتی خدا را مسئول ارتکاب معصیت خود بر می‌شمرد و گاهی نیز به سراغ حروف یا اعداد رفته است و به قول استاد شهید مرتضی مطهری (ره)، در این میان عدد ۱۳ از همه بدبخت‌تر و تو سری خورتر بوده است.

هر آنچه به بشر می رسد از جهل و نادانی اوست و هر خرافه و اعتقاد باطلی که دارد یک همت عالی می خواهد تا آن را از صحنه زندگی اش به دور بریزد. بیایید اگر امسال “روز طبیعت” به دامن طبیعت رفتیم و لحظاتی را با خانواده سپری نمودیم، لحظه لحظه هایمان را به یاد خدا باشیم که این طبیعت و این جمع صمیمی را به ما نعمت داد تا هر چه بیشتر او را بستاییم و پرستش کنیم.

بنابراین نباید روز ۱۳ فروردین رو نحس بدانیم بلکه هر روز که خدا یک فرصت دوباره به ما عنایت می کند تا دنیا و اطرافمان را بهتر ببینیم و بتوانیم ره توشه ای برای آخرتمان تهیه کنیم یک روز زیبا و هدیه ای از سوی خداست.

استاد شهید مرتضی مطهری در رابطه با روز سیزده بدر گفته است: سیزده بدر واقعی ما این است که از خانه‌های تنگ و تاریک افکار خرافی خودمان به صحرای دانش و بینش خارج شویم(جلد شش یاداشت ها ص ۱۳۱)

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

در ادامه سخنان استاد شهید آیت الله مطهری را در خصوص نحسی سیزده بشنوید:

*سلطان احمدی دات آی آر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید