کد خبر : 3596
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 بهمن 1394 - 16:01
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای دین و مسلمان بودن برخی ها آدامسی است بسته هستند

دین و مسلمان بودن برخی ها آدامسی است

در حقیقت برخی دین شان مانند آدامس می ماند،آدامس را ابتدا که می جوید شیرین و خوشمزه است اما همین که تلخ شد و شیرینی خود را از دست داد،دیگر آن آدامس خوشمزه برای شما نیست و سریع آن را بیرون می اندازید و این تشبیه برای برخی دینداران ضعیف هم چنین است.

 زندگی در این دنیا برای هیچ کس یکنواخت نبوده و نیست خصوصا ما که مسلمان هستیم بلا و گرفتاری هم در زندگی وجود دارد،اما بلا و گرفتاری از سوی خدا، لطفی به بندگانش محسوب می‌شود و تحمّل آن نشانه عشق و صدق ایمان عبد نسبت به خدا است و به مفهوم «رضا» و «تسلیم» از بُعد عرفانی نزدیک است.

برای برخی که کم ظرفیت و ناخالص‌اند، بلا و گرفتاری در راه ایمان، آفت است و آنان را از راه حق بیرون می‌برد. اینان کسانی‌اند که حتی دینداریشان با انگیزه‌های دنیایی و مادّی است و تا بلایی به آنها می رسد خیلی راحت دست از دین می کشند و  آن را رها می کنند.

آیت الله جوادی آملی مفسر تفسیر تسنیم ۱۹ دی ماه ۱۳۹۴ در جلسه تفسیر خود در مسجد اعظم قم،دین چنین افرادی که به راحتی با یک بلا و گرفتاری کوچک سریع دست از دین می کشند را به دین آدامسی تشبیه نمودند و فرمودند:اکثر مردم اسلامشان آدامسی است، تا زمانی که مزه دارد نگهش می‌دارند و اگر به سودشان نبود بیرون می‌اندازند، دین آدامسی مشکلی را حل نمی‌کند.

و در حقیقت برخی دین شان مانند آدامس می ماند،آدامس را ابتدا که می جوید شیرین و خوشمزه است اما همین که تلخ شد و شیرینی خود را از دست داد،دیگر آن آدامس خوشمزه برای شما نیست و سریع آن را بیرون می اندازید و این تشبیه برای برخی دینداران ضعیف هم چنین است که دینشان آدامسی است و تا شیرینی آن کم شد و سختی و گرفتاری پیدا شد سریع آن دین را بیرون می اندازند. و به فرموده آیت الله جوادی چنین دینی مشکلی را هم حل نمی کند.

علامه مجلسی در کتاب بحار الانوار از سومین امام شیعیان امام حسین (علیه السلام) در خصوص چنین افرادی که سریع از دین رو بر میگردانند،حدیثی آمده که امام می فرمایند: «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون» ؛ مردم بندگان دنیایند و دین، تنها بر زبانشان جاری است، هنگامی که زندگیشان سرشار است دین گرایند ولی هنگامی که در تنگنای بحرانها قرار گرفتند دین داران واقعی اندک می گردند.(بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۳۸۳)

ان شاءالله ما دین و مسلمان بودنمان چنین نباشد و تا انتها در هر شریطی چه خوشی و چه سختی ثابت قدم و استوار بر دین مان بمانیم و عاقبت بخیر شویم.

به قلم: امیرمحسن سلطان احمدی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید