کد خبر : 3588
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 آذر 1394 - 11:24
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توصیه های حاج آقا مجتبی تهرانی برای بچه دار شدن بسته هستند

توصیه های حاج آقا مجتبی تهرانی برای بچه دار شدن

بحث از تربیت کودکانی صالح و سالم چه از نظر روانی و چه از نظر جسمی موضوعی است که از اهمیت خاصی برخوردار است که آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی در این زمینه برای قبل از انعقاد نطفه و بچه دار شدن توصیه هایی نمودند که در ادامه می آید.

بحث از تربیت کودکانی صالح و سالم چه از نظر روانی و چه از نظر جسمی موضوعی است که از اهمیت خاصی برخوردار است. چنانچه نه تنها کیفیت دوران بارداری بلکه  پیش از آن و زمان انعقاد نطفه و حتی چگونگی انتخاب همسر  نیز از نظر دین مبین و جامع اسلام قابل تشریح و مهم است.

 در زندگانی رسول اکرم(ص) دیده می شود که برای انعقاد نطفه حضرت زهرا(س) به امر خداوند، ایشان چهل روز از حضرت خدیجه(ع) کناره گرفت و پس از چهل روز عبادت و روزه داری، با غذایی که از بهشت آورده شد افطار کرد، آنگاه نطفه حضرت زهرا(س) منعقد شد.

در مطالعه کتاب خاطرات حاج آقا مجتبی که توسط موسسه نشر آثار این عالم عامل آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی(ره) منتشر شده است مطلب و دستور بسیار ظریف و زیبایی از حاج آقا مجتبی برای بچه دار شدن آمده بود که آن را آقای مطیعی نقل کرده بود:در دفتر مرجعیت خدمت ایشان رسیدم،به ایشان عرض کردم که:« آقا! اگر بخواهیم خدا اولاد صالح به ما عطا کند چه کنیم؟ »

https://soltanahmadi.ir

بهترین ماه برای انعقاد نطفه

حاج آقا فرمودند: «خوب کردی اول  پیش من آمدی، از بهترین ماه های سال برای انعقاد نطفه ماه رمضان است. نزدیک های نیمه ماه هم از همه بهتر است. چون پدر و مادر هر دو روزه گرفته اند و یک حالت تلطیف روحی برای هر دو پیدا شده است.»

تاکید بر ۵ دعا برای فرزندان بعد از هر پنج وعده نماز واجب

ایشان فرمود: من برای  هر پنج بچه ای که دارم در پنج نمازی که در شبانه روز می خواندم بعد از نماز پنج دعا می کردم. میگفتم: خدایا سالم باشد،صالح باشد،خوش روزی باشد ،خوش قدم باشد و عاقبت بخیر باشد. با این ۵ دعا دنیا و آخرت را با هم جمع کرده بودم. الحمد الله نه در دختر و نه در پسر ضرر نکردم.حاج آقا تاکید داشتند که این پنج دعا را تا انسان زنده است باید از خدا بخواهد.

از نظر تغذیه مادر وقتی باردار شد دقت کند که نباید هر چیزی بخورد.

مسئله توسل برای کسب این ۵ خصوصیت

نکته دیگر اینکه به خاطر اینکه این خصوصیات پنج گانه ای که من گفتم در او باشد،مسئله توسل خیلی موثر است ؛یعنی سالم،صالح ،خوش روزی، خوش قدم و عاقبت بخیر باشد؛چون بعضی از بچه ها بد قدم هستند هیچ تعارف هم ندارد و تردیدی هم در این نیست.مهمترین چیز هم عاقبت بخیری است.

مسئله تغذیه در انعقاد نطفه

حاج آقا فرمودند: قبل از انعقاد نطفه هم تغذیه خیلی موثر است و در نطفه اثر دارد. این از واضحات است. باید مراعات کنید.

من یک چیزی به تو بگویم : در خانه ما از هرجایی هر چیزی بیاید، خانواده و فرزندان من دست نمی زنند صبر می کنند تا من بیایم و جهات شرعی اش را دقت کنم. این در خانه ما سنت شده چون تغذیه اثر دارد.

یک مثال در بحث تغذیه

حاج آقا فرمودند: یکی از بازاری ها به یکی از آقایان اهل علم گفت: چه سری است که بچه شما این طور در آمده ولی بچه های ما این قدر خوب می شوند؟ عالم گفت: سرش این است که تو من را دعوت کردی آمدم خانه تو و غذای تو را خوردم و بچه ام این شد،تو هم آمدی خانه من عالم و غذای من را خوردی و بچه ات این شد؛ این بهترین مثال است.

تاکید بر پرهیز از عمل آمیزش و عقد در ایام قمر در عقرب

فرمودند: اگر در ماه رمضان نطفه منعقد نشد ، باید ادامه دهند فقط حواسشان باشد که در ایام قمر در عقرب نباشد. در این زمینه ما روایاتی داریم که هم عقد در ایام قمر در عقرب نباشد و هم عمل آمیزش و نکاح.

 

به کوشش:امیرمحسن سلطان احمدی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید