کد خبر : 3515
تاریخ انتشار : جمعه 4 مرداد 1398 - 17:42
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای شفای فرزند آیت الله علم الهدی در کودکی با توسل به امام رضا(ع) بسته هستند

شفای فرزند آیت الله علم الهدی در کودکی با توسل به امام رضا(ع)

آیت الله العظمی سید عبدالجواد علم الهدی در گفت‌وگویی به مناسبت روز زیاتی امام رضا(ع) به نقل ماجرای شفای فرزندشان در کودکی با توسل به امام رضا(ع) پرداختند.

آیت الله العظمی سید عبدالجواد علم الهدی در گفت‌وگویی به مناسبت روز زیاتی امام رضا(ع) به نقل ماجرای شفای فرزندشان در کودکی با توسل به امام رضا(ع) پرداختند.

بسم رب المهدی(عج)

به گزارش پایگاه اینترنتی دست نوشته های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی (سلطان احمدی دات آی آر)؛ به مناسبت ۲۳ ذی القعده روز زیارتی آقا امام رضا(علیه السلام) روز گذشته پنج شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ با مرجع عالیقدر تقلید و استاد برجسته حوزوه علمیه تهران حضرت آیت الله العظمی «سید عبدالجواد علم الهدی خراسانی» در بیت ایشان دیدار و درباره معجزات و کرامات حضرت رضا(علیه السلام) مختصراً گفت‌وگو نمودم.

معظم له در این گفت‌وگو با شرح ماجرای شفای دختر نوزادشان در کودکی با توسل به امام رضا(علیه السلام) پرداختند و زیارت امام رضا(علیه السلام) را به مردم توصیه کردند.

در ادامه مشروح این گفت‌وگو و ماجرای شفای فرزند معظم له، تقدیم شما معارف جویان عزیز و ارادتمندان آقا علی بن موسی الرضا(علیه السلام) می گردد.

شفای فرزند آیت الله علم الهدی در کودکی با توسل به امام رضا(ع)

اهمیت ثواب زیارت امام رضا(علیه السلام)

آیت الله سید عبدالجواد علم الهدی از مجتهدین شهر تهران به مناسبت ۲۳ ذی القعده روز زیارتی امام رضا(ع) درباره ثواب زیارت هشتمین امام شیعیان گفتند: درباره اهمیت و ثواب فراوان زیارت علی بن موسی الرضا(ع) در روایات معتبره ما توصیه های فرمانی شده است، از جمله اینکه خود حضرت رضا(ع) در روایتی می فرمایند: «مَنْ زَارَنِی عَلَى بُعْدِ دَارِی أَتَیْتُهُ یَوْمَ الْقِیَامَهِ فِی ثَلَاثِ مَوَاطِنَ حَتَّى أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا إِذَا تَطَایَرَتِ الْکُتُبُ یَمِیناً وَ شِمَالًا وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ وَ عِنْدَ الْمِیزَانِ».

ایشان ادامه دادند: حضرت رضا(ع) در این روایت فرمودند هر کس مرا در غربت زیارت کند، من هم در روز قیامت در سه جا نزد او خواهم آمد تا از ترس هاى آن ‏جا نجاتش دهم. اولین جا هنگامى که نامه ‏هاى اعمال را می دهند و من آنجا ضامن می شوم که نامه او را به دست راستش بدهند، دومین جا هنگام عبور از صراط است که آنجا هم من می آیم و مواظب او هستم که لغزشی نداشته باشد و بتواند از صراط عبور کند و سومین جا نزد میزان است که اعمال را به او نشان می دهند و من آنجا هم می آیم و ضمانت می کنم که او را به بهشت ببرند.

امام رضا(ع) دارای معجزات و کرامات فراوان

آیت الله علم الهدی با توصیه به زیارت امام رضا(ع) گفتند: از این فرصت ها و زمان ها استفاده کنید و به زیارت امام هشتم(ع) مشرف شوید و بدانید که حضرت دارای کرامات و معجزات متعدد و فراوانی هستند که وجود انبوه موقوفات نشان از گره گشایی حضرت در مشکلات مردم بوده است.

این مجتهد شهر تهران بیان کردند: امروزه آستان قدس رضوی چند میلیارد میلیارد موقوفه در سراسر کشور و همین شهر تهران و حتی کشورهای دیگر دارد که همه این موقوفات از آقا علی بن موسی الرضا(ع) است که نشان از نذورات و ارادت مردم ازگذشته تا کنون به حضرت بوده است.

این استاد برجسته حوزوی خطاب به متولیان امر گفتند: این ثروت عظیم موقوفات از حضرت رضا(ع) است و متولیان امر باید در حفظ و نگهداری و استفاده صحیح و درست از این موقوفات دقت لازم را داشته باشند و سعی کنند برای زائرینی که مشکلات اسکان و غذا و مالی دارند، کمک لازم را داشته باشند.

هر چه می توانید به زوار رضوی احترام بگذارید

آیت الله علم الهدی به سفارش امام رضا(ع) به متولی قبل آستان قدس رضوی اشاره و بیان کردند: متولی قبلی آستان مقدس رضوی به من گفت که در عالم خواب امام رضا(ع) به من فرمود سعی کنید هر چه می توانید به زائرین من احترام بگذارید.

ایشان افزودند: حضرت رضا(ع) خودشان نیز برای زوارشان دعا می کند و زیارت زوار نیز به برکت عنایت حضرت قبول می شود.  امیدوارم که هر کس حاجتی به حضرت رضا(ع) دارد، حاجت روا شود.

رفع مشکل مالی یکی ازعلما با عنایت حضرت رضا(ع)

آیت الله علم الهدی با اشاره به عنایت حضرت رضا(ع) به یکی از زوارش گفتند: یکی از علما گفت که با زن و بچه به خراسان آمدم اما مشکل مالی برای ما پیش آمد و آمدم نزد حضرت رضا(ع) و گفتم که دستم خالی خالی است، کمکم کنید. بعد جهت زیارت داشتم به سمت پنجره فولاد می رفتم و هنوز به پنجره فولاد نزدیک نشده بودم که یک جوان طلبه آمد و گفت شیخ حسنعلی با شما کار دارد.

ایشان ادامه دادند: این عالم بر می گردد و می بیند شیخ حسنعلی نخودکی معروف است و خدمتشان می رسد و ایشان می گوید حضرت رضا(ع) این پاکت را برای شما داده اند و این عالم می گوید پاکت را می گیرم و در جیبم می گذارم و بیرون آن را باز کردم، دیدم که دقیق همان مقدار مبلغ پولی است که نیاز داشتم.

آیت الله علم الهدی درباره مرحوم شیخ حسنعلی نخودکی فرمودند: من خدمت ایشان رسیده و مقام معنوی ایشان را دیده بودم

ماجرای شفای دختر ایشان با توسل به امام رضا(ع)

آیت الله علم الهدی در ادامه به ماجرای شفای فرزندشان با توسل به امام رضا(ع) اشاره و بیان کردند: خداوند متعال به من دختری عنایت نموده بود که این دختر وقتی یک سال و نیمش می شود و موقع راه رفتنش فرار می رسد و تازه می خواست راه بیفتد، فلج می شود. آن زمان در مشهد دکتری بود که ارادت خاصی به امام رضا(ع) داشت که به اتفاق عیال او را نزد دکتر شیخ که در بازار سرشور مطب داشت می بریم.

ایشان ادامه دادند: دکتر شیخ یک نگاهی به بچه انداخت و وی را روی میزش گذاشت و سوزنی به زانوی بچه فرو کرد و بچه اصلا متوجه نشد و دکتر گفت شدت فلج این قدر زیاد است که بچه اصلا متوجه این سوزن نشد. بعد این دکتر رو کرد خدمت امام رضا(ع) و گفت این بچه با این فلجی بزرگ می شود و مشکلاتی برای این سید آل پیغمبر(ص) خواهد داشت، بعد ما را جهت شفای بچه نزد امام رضا(ع) فرستاد.

این مجتهد شهر تهران افزودند: ما نیز در یک شب جمعه به اتفاق عیال و این بچه به حرم مطهر حضرت رضا(ع) مشرف شدیم، آن زمان هم زن و مرد با هم بودند و من به اتفاق خانواده در یک گوشه ای نشستیم و من شروع به خواندن زیارت جامعه نمودم و عیال بنده هم بچه در بغلش بود و بچه هم خواب بود و عیال داشت به زیارت خواندن من گوش می داد.

ایشان ادامه دادند: یک دفعه دیدم خانواده بنده شروع به گریه کردن نمودند و من گفتم چه خبر است؟! اینجا مرد نامحرم صدای شما را می شنود، که عیال بنده گفت الان آقا امام رضا(ع) را بالای ضریح دیدم که آنجا تشریف دارند و با دستشان روی پای بچه من کشیدند و اکنون بچه راه افتاده است.

این استاد برجسته حوزوی خاطر نشان کردند: اکنون غریب ۶۰ سال از عمر این بچه می گذرد و به عنایت امام رضا(ع) مشکلی ندارد و یک خانم محترمه ای است که خداوند به وی فرزندان رشید و قد بلند و سالمی عنایت نموده است.

پدیدآورنده و گفت‌وگو:

به قلم: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

*شناسه شبکه های اجتماعی: soltanahmadi_ir@  تلگرام | اینستاگرام | ایتا | سروش | بله | روبیکا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید