کد خبر : 3418
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 - 23:13
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توصیه آیت الله جاودان جهت برآورده شدن حاجات بسته هستند

توصیه آیت الله جاودان جهت برآورده شدن حاجات

آیت الله جاودان در پایان جلسه هفتگی امشب چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برای برآورده شدن حاجات سه دعا را معرفی نمودند که در ادامه می آید.

آیت الله جاودان در پایان جلسه هفتگی امشب چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برای برآورده شدن حاجات سه دعا را معرفی نمودند که در ادامه می آید.

بسم رب المهدی(عج)

به گزارش پایگاه اینترنتی دست نوشته های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی (سلطان احمدی دات آی آر)؛ حضرت استاد آیت الله شیخ محمد علی جاودان(حفظه الله) در پایان جلسه هفتگی امشب چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ که در حسینیه مرحوم شیخ مرتضی زاهد(ره) برگزار شد، سه دعا جهت برآورده شدن حاجات بیان نمودند.

آیت الله جاودان-دعا-حاجات-توسل-چله-عاشورا

*چله زیارت عاشورا برای حاجات

ایشان در ابتدا ختم چله زیارت عاشورا منقول از مرحوم آیت الله حق شناس(ره) را توصیه نمودند و گفتند: یکی از شرایط برآورده شدن حاجات با این چله این است که فرد بدهکار خدا و خلق خدا نباشد. اگر بدهکار باشید این چله هیچ تاثیری ندارد. پس برای تاثیر داشتن این چله باید قبل از چله اگر بدهکاری به کسی دارید از او مهلت یا رضایت بگیرید.

بدهکاری و حق الناس هم فقط بحث مالی است، مثلا اگر غیبت کسی را نموده اید شما به این فرد بدهکار هستید و باید رضایت آن شخص را کسب کنید. و یا در بخش حق الله چنانچه نماز یا روزه قضایی دارید باید ابتدا شروع به ادای آن نمایید و همین که نیت شروع کردن را نمودید می توانید چله را هم آغاز کنید. بنابراین باید هم بدهکاری خلق خدا و هم خدا را بپردازید تا این چله زیارت عاشورا تاثیر داشته باشد.

*خواندن دعای توسل دیگر برای حاجات

آیت الله جاودان در ادامه فرمودند: حالا برخی برایشان مشکل است که ختم های طولانی را برای حاجات خود بگیرد و دنبال دعایی هستند که کمی سهل تر باشد. مرحوم آیت الله حاج آقا حق شناس(ره) بعد از توصیه به چله زیارت عاشورا برای برآورده شدن حاجات، توصیه به خواندن دعای توسل دیگر را می نمودند. این دعای توسل دیگر، دعایی است که در مفاتیح بعد از دعای توسل به ۱۴ معصوم(ع) که مشهور است، آمده است.

این دعای توسل دیگر را به مدت ۱۵ روز بخوانید که برای حاجات خوب است.

متن دعای توسل دیگر از مفاتیح

مؤلف گوید: که شیخ کفعمى در بلد الا مین دعاى مبسوطى نقل کرده موسوم به دعاى فرج و این دعاء توسل در ضمن آن مذکور است و گمانم آنست که دوازده امام خواجه نصیرالدین همین دعاء توسّل است که مُرَکَّب کرده اند با صلوات بر حجج طاهره که در یک خطبه بلیغه است که کفعمى در اواخر مصباح آن را ذکر فرموده و سیّد علیخان در کلم طیّب از قبس المصباح شیخ صَهْرَشتى دعاء توسلى نقل کرده به شرحى که مقام را گنجایش ذکر آن نیست و آن دعا این است.

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمِّدٍ وَعَلَى اِبْنَتِه وَعَلى اِبْنَیْها، وَ اَسْئَلُکَ بِهِمْ اَنْ تُعینَنِى عَلى طاعَتِکَ وَ رِضْوانِکَ، و اَنْ تُبَلِّغَنِى بِهِمْ اَفْضَلَ ما بَلَّغْتَ اَحَداً مِنْ اَوْلِیاَّئِکَ، اِنَّکَ جَوادٌ کَریمٌ، اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِحَقِّ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ عَلِىِّ بْنِ اَبیطالِبٍ عَلَیْهِ السَّلامُ اِلّا انْتَقَمْتَ بِهِ مِمَّنْ ظَلَمَنى وَ غَشَمَنِى وَ آذانِى، وَ انْطَوى عَلى ذلِکَ، وَ کَفَیْتَنى بِهِ مَؤُنَهَ کُلِّ اَحَدٍ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ، اَللّهُمَّ اِنّى أَسْئَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ عَلىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ إلّا کَفَیْتَنِى بِهِ مَؤُنَهَ کُلِّ شَیْطانٍ مَریدٍ، وَسُلْطانٍ عَنیدٍ یَتَقَوَّى عَلَىَّ بِبَطْشِهِ، وَیَنْتَصِرُ عَلىَّ بِجُنْدِهِ، اِنَّکَ جَوادٌ کَریمٌ یا وَهّابُ، اَللّهُمَّ اِنّى أَسْئَلُکَ بِحَقِّ وَلِیَّیْکَ مُحَمَّدٍ بْنِ عَلیّ وَجَعْفَرِ بنِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمَا السَّلامُ اِلّا أَعَنْتَنِى بِهِما عَلى أَمْرِ آخِرَتِى بِطاعَتِکَ وَرِضْوانِکَ، وَ بَلَّغْتَنِى بِهِما ما یُرْضیکَ، إِنَّکَ فَعالٌ لِما تُریدُ، اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَلَیْهِ السَّلامُ اِلّا عافَیْتَنِى بِهِ فى جَمیعِ جَوارِحِى ما ظَهَرَ مِنْها وَ مابَطَنَ یا جَوادُ یا کَرِیمُ، اَللّهُمَّ اِنّى أَسْئَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ الرِّضا عَلِىِّ بْنِ مُوسى عَلَیْهِ السَّلامُ إلّا سَلَّمْتَنِى بِهِ فى جَمیعِ اَسْفارِى فِى الْبَرارى وَالْبِحارِ، وَالْجِبالِ والْقِفارِ والاْوْدِیَهِ وَالْغِیاضِ مِنْ جَمیعِ ما اَخافُهُ وَاَحْذَرُهُ، اِنَّکَ رَؤُفٌ رَحِیمٌ، اَللّهُمَّ اِنّى أَسْئَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ مُحمَّدِ بْنِ عَلِیّ عَلَیْهِ السَّلامُ إلّا جُدْتَ بِهِ عَلَىَّ مِنْ فَضْلِکَ، وَتَفَضَّلْتَ بِهِ عَلىَّ مِنْ وُسْعِکَ، وَوَسَّعْتَ عَلَىَّ رِزْقَکَ، وَاَغْنَیْتَنِى عَمَّنْ سِواکَ، وَجَعَلْتَ حاجَتى اِلَیْکَ، وَقَضاها عَلَیْکَ، اِنَّکَ لِما تَشاءُ قَدیرٌ، اَللّهُمَّ اِنّى أَسْئَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ عَلِىِّ بْنِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِمَا السَّلامُ اِلّا أَعَنْتَنِى بِهِ عَلى تَاْدِیَهِ فُرُوضِکَ، وَبِرِّ اِخْوانِىَ الْمُؤْمِنینَ، وَسَهِّلْ ذلِکَ لى وَاقْرُنْهُ بِالْخَیْرِ، وَاَعِنّى عَلى طاعَتِکَ، بِفَضْلِکَ یا رَحِیمُ، اَللّهُمَّ اِنّى أَسْئَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ الحَسَنِ بْنِ عَلِیّ عَلَیْهِمَا السَّلامُ اِلّا أَعَنْتَنِى بِهِ عَلى اَمْرِ آخِرَتى بِطاعَتِکَ وَرِضْوانِکَ، وَسَرَرْتَنِى فِى مُنْقَلَبِى وَمَثْواىَ بِرَحْمَتِکَ، یا اَرْحَمَ الرّاحِمِینَ، اَللّهُمَّ اِنّى أَسْئَلُکَ بِحَقِّ وَلِیِّکَ وحُجَّتِکَ صاحِبِ الزَّمانِ عَلَیْهِ السَّلامُ إلّا أَعَنْتَنِى بِهِ عَلى جَمیعِ اُمُورِى، وَکَفَیْتَنِى بِهِ مَؤُنَهَ کُلِّ مُوْذٍ وَطاغٍ وَباغٍ، واَعَنْتَنِى بِهِ فَقَدْ بَلَغَ مَجْهُودى، وَکَفَیْتَنى بِکُلَّ عَدُوٍّ وَهَمٍّ وَغَمٍّ وَدَیْنٍ وَعَنّى وَعَنْ وُلْدِى وَ جَمیعِ اَهْلِى وَاِخْوانِى وَمَنْ یَعْنِینِى اَمْرُهُ وَخاَّصَّتِى، آمینَ رَبَّ الْعالَمِینَ.

ترجمه دعا:

خدایا بر محمّد و دخترش و دو پسر او درود فرست، و به حق آنان از تو می خواهم که مرا بر طاعت خویش و جلب خشنودی خود کمک کنی، و مرا به وسیله آنان به برترین مقامی که اولیائت را رساندی برسانی، به یقین تو بخشنده بزرگواری، خدایا! از تو درخواست می کنم به حق امیر المؤمنین علی بن ابیطالب (درود خدا بر او) که انتقام بگیری از کسی که به من ظلم و ستم و آزار روا داشته، و در حالی چنین نقشه هایی بر زیان من است، و به حق او مرا از گزند هر بدخواهی کفایت نمایی، ای مهربان ترین مهربانان، خدایا! از تو درخواست می کنم به حق ولیت علی بن الحسین (درود خدا بر او) که مرا کفایت کنی از شرّ هر شیطان عصیانگر و هر پادشاه ستیزه جویی که با یورش سختش بر زیان من نیرو گیرد، و به یاری سپاهش بر ضدّ من یاری جوید، همانا تو بخشنده بزرگواری، ای عطابخش، خدایا! از تو درخواست می کنم به حقّ دو ولیت محمّد بن علی و جعفر بن محمّد (درود خدا بر آنان) که مرا به وسیله آن دو بزرگوار به طاعت و جلب رضایت خود در امر آخرتم کمک کنی، و به وسیله آنان مرا به آنچه تو را خشنود می کند برسانی، به یقین تو هر کاری را که بخواهی انجام می دهی، خدایا! از تو درخواست می کنم به حق ولیت موسی بن جعفر (درود خدا بر او) که در همه اعضایم ـ چه ظاهری و چه باطنی ـ به من سلامت کامل عنایت کنی، ای بخشنده بزرگوار، خدایا! از تو درخواست می کنم به حقّ ولیت رضا، علی بن موسی (درود خدا بر او) که مرا در همه مسافرت هایم در خشکی ها و دریاها و کوه ها و بیابان های خشک و درّه ها و بیشه ها از آنچه می ترسم و پرهیز دارم در امان بداری، همانا تو مهربان و مهرورزی، خدایا! از تو درخواست می کنم به حق ولیت محمّد بن علی (درود خدا بر او) که بر من از فضلت ببخشی، و از فراخی عنایتت تفضّل فرمایی، و بر من فراوان سازی روزی ات را و از غیر خودت مرا بی نیاز گردانی، و حاجتم را در بارگاه خود قرار دهی، و برآوردنش را به عهده خود گذاری، همانا تو بر آنچه بخواهی توانایی، خدایا! من از تو درخواست می کنم به حق ولیت علی بن محمّد (درود خدا بر آنان) که مرا بر ادای واجباتت، و نیکی به برادران ایمانی ام کمک نمایی، و این امور را بر من آسان گردانی و انجام آن ها را قرین خیر و خوبی فرمایی، و مرا به فضل خویش بر طاعتت کمک کنی ای مهربان، خدایا! از تو درخواست می کنم به حق ولیت حسن بن علی (درود خدا بر آنان) که مرا مدد رسانی به طاعت و جلب خشنودی ات بر امر آخرتم، و مرا در گردشگاه و اقامتگاهم دلشاد کنی به مهربانی ات ای مهربان ترین مهربانان، خدایا! از تو درخواست می کنم به حقّ ولیّ و حجّتت صاحب زمان (درود خدا بر او) که مرا در تمام امور مدد رسانی، و از گزند هر مردم آزار و طغیانگر و متجاوز کفایت کنی، و به وسیله آن حضرت مرا پشتیبانی نمایی که طاقتم به سر آمده، و هم کفایت کنی مرا به وسیله او از هر دشمنی که دارم و از اندوه و غم و بدهکاری و از خود و فرزندانم و همه اهل و برادرانم و هرکه کارش با من است و نیز خاصانم، آمین ای پروردگار جهانیان.

*خواندن دعای لا عماد من لا عماد له… برای حاجات

آیت الله جاودان سپس فرمودند: یک دعای دیگری نیز برای حاجات هست که این دعا کوتاه و چند خطی است که با «یا عِمادَ مَنْ لا عِمادَ لَهُ…» شروع می شود. که این دعا نیز برای برآورده شدن حاجات خوب است.

متن دعای لا عماد من لا عماد له… از مفاتیح
شیخ کفعمى در کتاب «بلد الامین» دعایى نقل کرده به روایت از حضرت امیر المؤمنین که هر سوخته دل و مصیبت زده و غمناک و گرفتار آن را بخواند حق تعالى به او گشایش و فرج کرامت فرماید. و آن دعا این است:

یا عِمادَ مَنْ لا عِمادَ لَهُ، وَ یا ذُخْرَ مَنْ لا ذُخْرَ لَهُ، وَ یا سَنَدَ مَنْ لا سَنَدَ لَهُ، و یا حِرْزَ مَنْ لا حِرْزَ لَهُ، وَ یا غِیاثَ مَنْ لا غِیاثَ لَهُ، وَ یا کَنْزَ مَنْ لا کَنْزَ لَهُ، وَ یا عِزَّ مَنْ لا عِزَّ لَهُ، یا کَریمَ الْعَفْوِ، یا حَسَنَ التَّجاوُزِ، یا عَوْنَ الضُّعَفاءِ، یا کَنْزَ الْفُقَراءِ، یا عَظیمَ الرَّجاءِ، یا مُنْقِذَ الْغَرْقى، یا مُنْجِىَ الْهَلْکى، یا مُحْسِنُ، یا مُجْمِلُ، یا مُنْعِمُ، یا مُفْضِلُ، اَنْتَ الَّذى سَجَدَ لَکَ سَوادُ اللّیْلِ، وَ نُورُ النَّهارِ، وَ ضَوْءُ الْقَمَرِ، وَ شُعاعُ الشَّمْسِ، وَ حَفیفُ الشَّجَرِ، وَ دَوِىُّ الْماءِ، یا اَللّهُ یا اَللّهُ یا اَللّهُ، لا اِلهَ إلّا اَنْتَ، وَحْدَکَ لا شَریکَ لَکَ، یا رَبّاهُ، یا اَللّهُ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ افْعَلْ بِنا ما اَنْتَ اَهْلُهُ.

ترجمه دعا:

ای تکیه گاه آن که تکیه گاهی ندارد، ای اندوخته آن که اندوخته ای ندارد، ای پشتیبان آن که پشتیبانی ندارد، ای نگاهدار آن که نگاهداری ندارد، ای فریادرس آن که فریادرسی ندارد، ای گنج آن که گنجی ندارد، ای عزّت آن که عزّتی ندارد، ای کریمانه درگذرنده، ای نیکو گذشت، ای پشتیبان ناتوانان، ای غنای تهیدستان، ای بزرگ مایه امید، ای نجات دهنده غریقان، ای رهایی بخش هلاک شدگان، ای احسان کننده، ای زیبایی بخش، ای نعمت ده، ای عطابخش،

تویی آن که سیاهی شب و روشنی روز و پرتو ماه و شعاع خورشید و وزش باد در درخت و صدای آب برایت سجده کرد، ای خدا، ای خدا، ای خدا، معبودی جز تو نیست، یگانه و بی شریکی، ای پروردگار، ای خدا، بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و با ما آنچه شایسته آنی انجام ده.
پس از دعا هرچه حاجت دارى درخواست کن.

*دعای مقاتل بن سلیمان برای حاجات

آیت الله جاودان گفتند: یک دعای دیگر هم من عرض می کنم که مجموعا سه دعا برای اجابت حاجات باشد و آن دعای مقاتل بن سلیمان است که این فرد کسی است که این دعا را از امام شنیده و آن را نقل کرده است و می گوید اگر کسی این دعا را صد بار در یک جلسه بخواند، اگر حاجتش برآورده نشد، مرا لعنت کند.

ایشان افزودند: همشیره خود بنده گفت هر وقت ما حاجتی داریم، یک عده هفت هشت نفره جمع می شویم و هر کدام ۱۰ مرتبه این دعا را می خوانیم و حاجاتمان را می گیریم.

متن دعای مقاتل بن سلیمان از مفاتیح

شیخ کفعمى در کتاب بلد الامین از حضرت زین العابدین علیه السّلام دعایى نقل کرده و فرموده: این دعا را مقاتل بن سلیمان از آن حضرت روایت کرده و گفته: هرکه این دعا را صد مرتبه بخواند و دعایش اجابت نشود پس مقاتل را لعنت کند.
و آن دعا این است:

إِلَهِی کَیْفَ أَدْعُوکَ وَ أَنَا أَنَا، وَ کَیْفَ أَقْطَعُ رَجَائِی مِنْکَ وَ أَنْتَ أَنْتَ، إِلَهِی إِذَا لَمْ أَسْأَلْکَ فَتُعْطِیَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَسْأَلُهُ فَیُعْطِینِی، إِلَهِی إِذَا لَمْ أَدْعُکَ [أَدْعُوکَ ] فَتَسْتَجِیبَ لِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَدْعُوهُ فَیَسْتَجِیبُ لِی، إِلَهِی إِذَا لَمْ أَتَضَرَّعْ إِلَیْکَ فَتَرْحَمَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی أَتَضَرَّعُ إِلَیْهِ فَیَرْحَمُنِی، إِلَهِی فَکَمَا فَلَقْتَ الْبَحْرَ لِمُوسَى عَلَیْهِ السَّلامُ وَ نَجَّیْتَهُ، أَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَنْ تُنَجِّیَنِی مِمَّا أَنَا فِیهِ، وَ تُفَرِّجَ عَنِّی فَرَجاً عَاجِلاً غَیْرَ آجِلٍ، بِفَضْلِکَ وَ رَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.

ترجمه دعا:

خدایا چگونه تو را بخوانم و حال آنکه من منم، و چگونه امیدم را از تو قطع کنم و حال آنکه تو تویی، خدایا! آنگاه که از تو نخواهم که به من عطا کنی پس کیست که از او درخواست عطا کنم؟ خدایا! آنگاه که تو را نخوانم تا مرا اجابت کنی پس کیست که او را بخوانم تا اجابتم کند؟ خدایا! آنگاه که به سوی تو زاری نکنم تا به من مهرآوری پس کیست که به جانب او زاری کنم تا به من مهر آورد، خدایا! چنان که دریا را برای موسی (درود خدا بر او) شکافتی و نجاتش دادی، از تو درخواست می کنم بر محمّد و خاندانش درود فرستی، و از آنچه در آن گرفتارم مرا رهایی بخشی، و بر من گشایش دهی گشایشی فوری نه دیر، به فضل و مهربانی ات، ای مهربان ترین مهربانان.

آیت الله جاودان در پایان فرمودند: و یک نکته هم درباره نحوه خواندن دعا اینکه وقتی دعا می خوانید باید با توجه آن دعا را بخوانید و سپس دست به دامن معصومین شوید. و اگر حاجات مهمی دارید باید برای آن خرج کنید و وقت هم بگذارید.

ضمنا در حین خواندن دعا به معنای آن نیز دقت و توجه داشته باشید. التماس دعا

پدیدآورنده:

به قلم: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید