کد خبر : 3407
تاریخ انتشار : شنبه 31 فروردین 1398 - 13:28
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مراقبات و اعمال شب نیمه شعبان/توصیه به احیاء بسته هستند

مراقبات و اعمال شب نیمه شعبان/توصیه به احیاء

شب نیمه شعبان از شب های با عظمت و پر فضیلت سال است که لازم است سالکین راه حق از آثار و برکات معنوی این شب، خصوصا احیاء و شب زنده داری عبادی آن غافل نشوند. بسم رب المهدی(عج) به گزارش پایگاه اینترنتی دست نوشته های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی سیرجانی (سلطان احمدی دات آی

شب نیمه شعبان از شب های با عظمت و پر فضیلت سال است که لازم است سالکین راه حق از آثار و برکات معنوی این شب، خصوصا احیاء و شب زنده داری عبادی آن غافل نشوند.

بسم رب المهدی(عج)

به گزارش پایگاه اینترنتی دست نوشته های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی سیرجانی (سلطان احمدی دات آی آر)؛ شب نیمه شعبان شب بسیار مبارک و با فضیلتی است که پس از شب قدر برترین شب هاست. در این شب خدا فضل خود را بر بندگان سرازیر می کند، و آنان را به بخشش و کرم خویش می آمرزد، پس در تقرّب جستن به سوى خداى تعالى در آن بکوشید، که آن شبى است که خدا به ذات مقدّس خود سوگند یاد کرده، که سائلى را از درگاه خویش با دست خالى بازنگرداند.

از جمله برکات این شب مبارک، ولادت با سعادت حضرت سلطان عصر امام زمان (ارواحنا له الفداء) است که در سحر چنین شبى در سال دویست وپنجاه وپنج هجرى قمرى در سرّمن رأى [سامراى کنونى] واقع شد، و باعث فزونی شرافت این شب مبارک گشت.

جبرئیل امین در بیان عظمت این شب خطاب به پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌گوید: در این شب درهای آسمان گشوده می‌شود که همانا درهای رحمت خداست، درهای خشنودی، آمرزش، فضل، توبه، نعمت، جود، بخشش و احسان و در این شب، خداوند بی‌شمار بنده را از آتش جهنم آزاد می‌کند.

اعمال شب نیمه شعبان

برخی از اعمال عبادی شب نیمه شعبان:

۱٫ از اعمال شب نیمه شعبان غسل کردن است که باعث تخفیف گناهان می شود.

۲٫احیاء و شب زنده دارى به نماز و دعا و استغفار در شب نیمه شعبان،که در روایت آمده: هرکه این شب را به راز و نیاز و عدابت بپردازد دل او نمیرد در روزى که دل ها بمیرند.

۳٫زیارت امام حسین علیه السّلام که افضل اعمال شب نیمه شعبان است و باعث آمرزش گناهان است، و هرکه میل دارد تا ارواح صدوبیست وچهار هزار پیامبر با او دست آشنایى دهند، در این شب امام حسین علیه السّلام را زیارت کند، کم ترین حدّ زیارت آن حضرت آن است که بر بالاى بامى برآید و به جانب راست و چپ نظر کند، سپس سر به جانب آسمان برآرد، و با این کلمات حضرت را زیارت کند:
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ .

۴٫خواندن دعاى کمیل که ورودش در این شب است.

۵٫ خواندن تسبیحات اربعه: هر یک از ذکرهاى «سبحان اللّه» و «الحمد للّه» و «اللّه اکبر» و «لا اله الاّ اللّه» را صد مرتبه بگوید، تا خداى تعالى همه گناهان گذشته او را بیامرزد، و حاجتهاى دنیا و آخرت او را برآورد.

همچنین اعمال دیگری برای این شب ذکر شده است که می توانید با رجوع به مفاتیح از آن ادعیه نیز بی بهره نباشید.

ان شاءالله توفیق بهره معنوی و احیاء این شب با عظمت که کمتر از شب قدر نیست، نصیب همه خوبان درگاه الهی و سالکان راه حق گردد و چه نیکوست در این شب زنده داری نیمه شعبان تنها دعا و خواسته ما از خداوند منان، دعا جهت سلامتی و ظهور حضرت حجت(عج) باشد.

همچنین با مراقبه اعمال در این شب و روز نیمه شعبان مواظب باشیم به بهانه جشن نیمه شعبان و به اسم امام زمان(عج) کاری گناه آلود نکنیم که باعث آزرده شدن قلب حضرت شود، بلکه مهمترین آذین بندی و جشن و شادی مهدوی، پرهیز از گناه و شاد کردن قلب حضرت با انجام واجبات و ترک محرمات است.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید