کد خبر : 3390
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 فروردین 1398 - 16:35
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سیزده بدر و نحوست عدد ۱۳ از نظر آیت الله مظاهری بسته هستند

سیزده بدر و نحوست عدد ۱۳ از نظر آیت الله مظاهری

نحوست عدد ۱۳ و سیزده بدر موضوع بحث آیت الله مظاهری از اساتید اخلاق شهر اصفهان است که در این فایل صوتی کوتاه می توانید بشنوید.

نحوست عدد ۱۳ و سیزده بدر موضوع بحث آیت الله مظاهری از اساتید اخلاق شهر اصفهان است که در این فایل صوتی کوتاه می توانید بشنوید.


به گزارش پایگاه اینترنتی دست نوشته های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی سیرجانی (سلطان احمدی دات آی آر)؛ بین مردم خرافه ای رایج شده که عدد مظلوم ۱۳ نحس است.

از این رو به مناسبت ۱۳ نوروز در ادامه کلیپی صوتی از گزیده بیانات آیت الله حسین مظاهری(حفظه الله) از اساتید اخلاق و علمای برجسته شهر اصفهان درباره عدم نحوست این عدد تقدیمتان می گردد، باشد به این بهانه در سیزده بدر، گناه را بدر کنیم و سالی دور از گناه داشته باشیم.

بشنوید:

زمان: چهاردقیقه و ۳۷ ثانیه

دانلود

نحوست ۱۳ و سیزده بدر از نظر آیت الله مظاهری

نحوست ۱۳ و سیزده بدر از نظر آیت الله مظاهری

آیت الله مظاهری فرمودند: لفظ سیزده که انصافا به آن ظلم شده است. اعداد ۱۲ – ۱۳ -۱۴ آیا اینها با هم تفاوت دارند؟ نه.

کشیده شدن نحوست ۱۳ به سایر کشورها

اگر از یک ریاضیدان بپرسند  لفظ ۱۲ با ۱۳ یا ۱۴ تفاوت دارد؟ می گوید نه. اما همین ریاضیدان راضی نیست پلاک خانه اش ۱۳ باشد هر چه به این آقا بگویند باز می گویند نه بگویید ۱۲ + یک. در آمریکا اصلا لفظ ۱۳ نداریم! ۱۲ و ۱۴ است، در اروپا هم لفظ ۱۳ دارد کم کم موقوف می شود و ۱۳ نحس است.

حادثه برای جوان مست در سیزده بدر و نسبت دادن آن به ۱۳

یکی از بزرگان می گفت: یک جوانی سیزده بدر رفته بود و سیزده را بدر کرده بود، اما با گناه. با خوردن شراب سیزده را بدر و مست کرده بود. در حال مستی به شهر  آمده بود و زمین می خورد و فک او به سنگ خورده و می شکند و خون از دهانش جاری شده بود.

حالا هر کس می آمد و او را می دید می گفت: نحوست ۱۳ او را گرفته است. و اصلا کسی نمی گفت نحوست شراب خوری، نحوست بدبختی، نحوست غرور جوانی او را گرفته است. اما می گفتند نحوست سیزده بدر او را گرفته و سیزده نحس است. این ظلم به این عدد و این روز است.

ماجرای نحوست ۱۳ و سیزده بدر 

 تاریخ به ما می گوید:  زرتشتی ها قائل به ۱۴ خدا بودند و می گویند خدای سیزدهم خدای چهاردهم را کشت و جای او نشست و چون آدم کش است پس سیزده نحس است و از آنجا نحسی سیزده  پیدا شد و کم کم در اسلام و میان مسلمانان ایرانی و سپس در اروپا و آمریکا آمد و  بالاخره لفظ ۱۳ همه جا نحس شد.

و گفتند رفع نحوستش به این است که به صحرا بروید. آنجا هم در  اختلاط بین زن و مرد بنشینند و بخندند و شهوت رانی و گناه کنند تا عصر شود و  اینگونه نحوست این سیزده تمام شود.

در حالی که نحوست برای این خانم این است که موهایش را به جامعه نشان دهد، این در اسلام و قرآن نحس است.

یا  زن و مرد نامحرم با هم بنشینند و بخندند و در مقابلا یکدیگر ناهار بخوردند، اما ناهاری پر از شهوت و پر از نگاه های آلوده و خدایی نکرده اگر شراب و پاسور و قمار هم باشد، که چنین رفتاری باعث نحسی می شود و  این کارها سال را از نظر قرآن بد بخت و نحس می کند.

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید