کد خبر : 3363
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 بهمن 1397 - 0:26
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اهمیت فاطمیه در گفتگو با حجت الاسلام فرحزاد/نکته ای از مرحوم دولابی بسته هستند

اهمیت فاطمیه در گفتگو با حجت الاسلام فرحزاد/نکته ای از مرحوم دولابی

به مناسبت ایام فاطمیه درباره اهمیت این ایام و نحوه توسل به حضرت زهرا(س) در مشکلات با حجت الاسلام فرحزاد گفت‌وگو نمودم که در ادامه به همراه نکته ای از مرحوم دولابی درباره حضرت زهرا(س) می آید.

به مناسبت ایام فاطمیه درباره اهمیت این ایام و نحوه توسل به حضرت زهرا(س) در مشکلات با حجت الاسلام فرحزاد گفت‌وگو نمودم که در ادامه به همراه نکته ای از مرحوم دولابی درباره حضرت زهرا(س) می آید.

بسم رب المهدی(عج)

به گزارش وبگاه اینترنتی دست نوشته های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی سیرجانی (سلطان احمدی دات آی آر): در آستانه ایام فاطمیه امسال (بهمن ماه ۱۳۹۷) در جوار تربیت مطهر عارف سفرکرده مرحوم حاج محمد اسماعیل دولابی با شاگرد بزرگوارشان حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد درباره اهمیت ایام فاطمیه و دیدگاه و نظر مرحوم حاج آقا دولابی درباره حضرت زهرا(س) گفت‌وگو نمودم.

که ایشان ضمن تاکید به اهمیت برگزاری عزای فاطمی، نکته ای از مرحوم حاج آقا دولابی درباره حضرت زهرا(س) بیان فرمودند. اینک ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، در ادامه مشروح این گفت‌وگو را تقدیم شما معارف جویان عزیز می نمایم.

فاطمیه-حضرت زهرا-قبر مخفی-دولابی-میرزا محمد اسماعیل-حجت الاسلام فرحزاد-سلطان احمدی

مشروح گفت‌گو با حجت الاسلام فرحزاد به شرح زیر است:

ریشه همه مصائب بر اهل بیت(ع)

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در ابتدای ریشه همه مصائب به اهل بیت(ع) را مصائب بر حضرت زهرا(س) دانستند و گفتند: ریشه همه مظلومیت ها و حوادث و مصائبی که بر اهل بیت(ع) وارد شده است در واقع از مصائبی است که بر حضرت زهرا(س) وارد شده است.

اهمیت احیای عزاری فاطمیه / مصائب حضرت زهرا(س) اعظم ترین مصائب

این استاد حوزوی با اهمیت دانستن احیاء عزای فاطمی بیان کرد: باید فاطمیه را به هر شکل و نحوی احیاء کنیم. و در روایت هم داریم که امام صادق(ع) فرمود هیچ محنتی به محنت کربلا و مصائب عاشورا نمی رسد ولی مصائب آتش زدن در خانه امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) و حسنین و فضه و کشتن حضرت محسن(ع) در مصائب کربلا اعظم و تلخ تر  و وحشتناک تر است. چون روز اصلی این بلاها از روز سقیفه و جریان آن مصائب حضرت زهرا(س) شروع شده است

دو پیام مهم حضرت زهرا(س): احیای ولایت و تبری از دشمنان

این کارشناس مذهبی به دو پیام مهم حضرت زهرا(س) اشاره و اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در خطبه ها و وصیت ها وسفارش های خود دو پیام مهم را بیان فرمودند.

وی ادامه داد: اولین پیام حضرت زهرا(ُ) احیای ولایت مولا امیرالمومنین(ع) است؛ که فرمود اگر امامت حضرت علی(ع) را قبول  می کردند و غصب خلافت نمی شد دیگر دو نفر با هم اختلاف نمی کردند و گناه و معصیتی در روی زمین اتفاق نمی افتاد.

این استاد حوزوی افزود: و پیام دوم حضرت زهرا(س)، تبری از دشمنان و خط انحراف و افراد نالایقی که زمام امور را به دست گرفته اند، است. این افراد نالایق کشتی امت را به گرداب گمراهی و اختلاف و تفرقه کشاندند و وسایل ناهنجاری را در جامعه ایجاد و مردم را گرفتار کردند، بنابراین ما باید هم از دشمنان و قاتلان و غاصبین حقوق تبری و بیزاری بجوییم و هم اینکه ولایت امیرالمومنین(ع) و یازده فرزندش که وصی واقعی پیامبر(ص) و امام بر حق و حجت خدا هستند را احیاء کنیم و زمینه را برای آمدن آقا امام زمان(عج) را فراهم کنیم.

سوال مهم از مخالفین / چرا باید قبر دختر پیامبر(ص) مخفی باشد

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد با بیان اینکه چرا باید قبر دختر پیامبر(ص) مخفی باشد، گفت: سوال مهمی که ما می توانیم در مقابل مخالفین مطرح کنیم این است، که تنها یادگار پیامبر(ص) و پاره تن او حضرت فاطمه زهرا(س) چرا هیچ قبر و نشان و جایگاهی از او نداریم و این سوال خیلی مهمی است که چرا قبر همه اصحاب و همسران و فرزندان دیگر پیامبر(ص) و حتی علما و امامزادگان معلوم است ولی قبر پاره تن پیامبر(ص)، دخت نبی اکرم(ص) و مادر امامان مخفی مانده است.

وی ادامه داد: در بررسی تاریخ هم می بینیم که حضرت زهرا(س) خودشان نیز وصیت فرموده اند که مرا شبانه غسل بدهید، مرا شبانه کفن کنید، مرا شبانه دفن کنید و راضی نیستم کسانی که بر من ظلم و ستم کردند و حقوق ما را از بین بردند در مراسم تشیع من شرکت کنند. حضرت با این اقدامش ناحق بودن و بطلان کار و عمل دشمنان و غاصبین را برای عالم ثابت نموده است.

این استاد حوزوی افزود: امیدوارم ما نیز بتوانیم به بهترین وجه این پیام مهم حضرت زهرا(س) که پیوند با امامان معصوم و تبری از ظالمین و غاصبین و شجره ملعون است – که تمام جنایات روی زمین به خاطر آن حرکت غیر اخلاقی و غیر انسانی آنها اتفاق افتاده است – را به همه عالم و دوستداران اهل بیت(ع) برسانیم.

سیره علما و بزرگان در ایام فاطمی و توسل آنها به حضرت در گرفتاری ها

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در پاسخ اینکه سیره علما در این ایام فاطمی چگونه بوده است، گفت: ایام فاطمیه از ایام عاشورا هم مهمتر است و مراجع و علما در هیچ عزاداری هیچ وقت پا برهنه بیرون نمی آیند اما در ایام فاطمیه علما و بزرگان و مراجع معظم پای برهنه جهت عزاداری از دفاتر خود بیرون می آیند و به عزاداری می پردازند.

وی ادامه داد: و بزرگان ما فرمودند ما هر مشکل مهمی که داریم و در حد اعلا به بن بست برسیم به حضرت فاطمه زهرا(س) پناهنده می شویم و از ایشان کمک میگیریم. چون حضرت زهرا(س) مادر است و ریشه و کیان تشیع و امامت را حفظ کرده است، و همچنین حضرت زهرا(س) ملجای اولیای خدا و امامان و بزرگان و حتی پیامبر(ص) است که ان شاء الله ما نیز با تاسی از علما و بزرگان به حضرت زهرا(س) پناه ببریم.

چگونگی توسل به حضرت زهرا(س) در گرفتاری و حاجات

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در پاسخ اینکه در گرفتاری و مشکلات چگونه به حضرت زهرا(س) متوسل شویم، گفت: مردم در گرفتاری ها و حاجات به حضرت زهرا(س) متوسل شوند و  بدانند بهترین راه توسل نیز خواندن حدیث کساء است.

وی ادامه داد: همین طور نماز حضرت زهرا(س) بخوانند و مجلس روضه برای حضرت بگیرند و نذر ایشان کنند و همچنین درود و صلوات و قرائت قرآن به روح حضرت زهرا(س) هدیه کنید که این ها راه های توسل به حضرت زهرا(س) است تا جضرت واسطه بین ما و خدا در رفع گرفتاری هایمان شوند.

نکته ای از مرحوم حاج آقا دولابی درباره حضرت زهرا(س)

به عنوان سوال آخر از حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد که توفیق درک محضر عارف سفرکرده مرحوم حاج آقا دولابی را داشته، درباره نظر این عارف سفرکرده نسبت به حضرت زهرا(س) چه بود؟ که ایشان گفت: مرحوم حاج آقا دولابی می فرمودند همانطور که حضرت زهرا(س) ناشناخته است و در قرآن تعبیر به لیله القدر و شب شده است، عظمت حضرت زهرا(س) را نیز احدی درک نمی کند. به موازات عظمت و بزرگی که حضرت زهرا(س) داشتند به همان عظمت، دستهای ظالم و نانجیبی به حضرت زهرا(س) جسارت کرد و همان قدر حضرت زهرا بزرگ هستند، ظالمان و دشمنانشان هم در خباثت و شقاوت در حد اعلا هستند و حضرت خانمی است که برای افراد عادی قابل شناسایی نیست و فرمود فاطمه را فاطمه نام نهادند چون خلق از کُن خلق او شناخت حقیقت و فضائل او عاجز است.

پدیدآورنده:

به قلم: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید