کد خبر : 3348
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 دی 1397 - 21:23
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تنظیم دل بر اساس معیارهای آخرتی از رازهای موفقیت|تاکید به ورزش بسته هستند

تنظیم دل بر اساس معیارهای آخرتی از رازهای موفقیت|تاکید به ورزش

استاد شجاعی در جلسه این هفته خانواده آسمانی در ادامه مباحث آخرت شناسی به اهمیت تنظیم دل بر اساس معیارهای آخرتی تاکید نموده و آن را یکی از قانون های موفقیت دانستند و در پایان توصیه به ورزش کردن نمودند.

استاد شجاعی در جلسه این هفته خانواده آسمانی در ادامه مباحث آخرت شناسی به اهمیت تنظیم دل بر اساس معیارهای آخرتی تاکید نموده و آن را  یکی از قانون های موفقیت دانستند و در پایان توصیه به ورزش کردن نمودند.

بسم رب المهدی(عج)

به گزارش وبگاه اینترنتی دست نوشته های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی (سلطان احمدی دات آی آر): جلسه هفتگی استاد بزرگوارمان جناب دکتر استاد محمد شجاعی عصر پنج شنبه ۱۳ دیماه ۱۳۹۷ با وجود بارش شدید باران با حضور اکثریت خواهران و برادران در حسینیه قرائت قرآن مسجد آیت الله بافقی شهر ری برگزار شد و این توفیق حضور و بهره از محضر استاد نصیب حقیر نیز گردید.

طبق روال هر هفته جلسه اول  استاد با موضوع خانواده آسمانی و با مبحث جدید آخرت شناسی برگزار شد و استاد شجاعی در این جلسه به اهمیت تنظیم نمودن دل بر اساس معیارهای آخرتی سخنان مهمی بیان فرمودند؛ که در ادامه گزیده یاداشت هایم از این جلسه را تقدیم شما معارف جویان عزیز می کنم تا از این طریق شما عزیزان نیز بهره مند از این جلسه شوید.

استاد شجاعی-استاد محمد شجاعی-تنظیم دل-ورزش-خانواده آسمانی-آخرت شناسی-سلطان احمدی

گزیده بیانات استاد شجاعی در این جلسه به شرح زیر است:

استاد شجاعی در این جلسه با بیان نشانه کار برای خدا و اهل بیت(ع) بیان کردند: اگر کاری که برای خدا و اهل بیت(ع) انجام می دهید همین الان باید در روح شما سازندگی ایجاد کند.

تنظیم کردن دل خود قبل از شروع هر کاری، حتی خودسازی

این استاد حوزه و دانشگاه با اهمیت دانستن تنظیم دل قبل از هر کاری بیان کردند: مهمترین کار این است ضمن کار برای آخرت، اول دلتان را تنظیم کنید؛ مثلا اگر یک اجاق گاز برای منزل خود تهیه می کنید، بالاخره این اجاق گاز برای اینکه خوب کار کند باید قبل از استفاده آن را دقیق تنظیم کنید تا خوب کار کند، بنابراین ما نیز در ابتدای کار باید اول دل خود را تنظیم کنیم و موتور هر انسان، دل او است که اول باید این دل تنظیم شود.

ایشان ادامه داد: خیلی ها می خواهند شروع به خودسازی کنند اما حال خوبی ندارند، یا حس انجام آن را ندارند؛ اول بدانید که خودسازی کلاس قرآن و تجوید رفتن و مطالعه نیست، در خودسازی قبل از شروع هر کاری اول باید دل خود را تنظیم کنید.

تحول عظیم در مرحوم جهانگیزخان با تنظیم کردن تار دلش

استاد شجاعی به تحولی که در مرحوم جهانگیز خان ایجاد شد، اشاره و اظهار کردند: مرحوم جهانگیرخان قشقایی از بزرگان و اولیاء الهی بود، اما ایشان اول یک تارزن بود و تار می زد، یک روز تار او خراب می شود و دنبال کسی که تار را تعمیر کند بود که در این بین کسی به او می گوید جهانگیز خان اول تار دلت را تنظیم کن، و این جمله در او تحولی عظیم را ایجاد می کند که بعدها جز بزرگان حوزه می شود.

بهشت رفتن زرنگی نیست، محشور شدن با اهل بیت(ع) مهم است

مدیر عامل موسسه منتظران منجی با بیان اینکه بهشت رفتن زرنگی نیست، گفتند: دقت کنید زرنگی این نیست که بهشت بروید، در صورتی که دیوانه ها و حیوانات هم بهشت می روند، اما این بهشت درجاتی دارد، و مهم در بهشت رفتن این است که شما در بهشت به خانواده آسمانی خود که اهل بیت(ع) هستند برسید و با آنها محشور شوید نه اینکه فقط بهشت بروید اما امکان ملحق شدن به اهل بیت(ع) را نداشته باشید.

ایشان ادامه داد: پس اول دل خود را تنظیم کنید، و این تنظیم دل باعث نشود در نیا هیچ اتفاقی برای شما نیفتد پس مهمترین کار ما همین تنظیم کردن دل است.

چه چیز دل را باید تنظیم کرد؟

استاد شجاعی با بیان اینکه در این تنظیم کردن دل چه چیزی باید تنظیم شود، گفتند: خوب حالا در این تنظیم کردن چه چیزهایی را باید در این دل تنظیم کنیم؟ این مهم است که عشق دل ما، انتخاب ها و تصمیم گیری های دل ما چیست؟ ما برای این دلیل دل خود را تنظیم می کنیم. ببینید دل شما چه چیزی را دوست دارد؟ مهمترین آرزوهای دل شما چیست؟

تنظیم دل بر اساس عشق اصلی و الهی با آخرت محوری

ایشان افزودند: یکی از دوست داشتنی های دل هر کسی پول است، خوب پول داشتن هم خوب است اما بر چه اساس و معیاری این پول را دوست دارد؟ باید در تنظیم دل مراقب بود که این دوست داشتن هایش به نحوی باشد که به عشق اصلی انسان که خدا و آخرت است ضربه ای نزند.

برخی آرامش را فدای آسایش کردند

استاد شجاعی با تذکر اینکه برای رسیدن به آسایش های دنیوی، آرامش را فدای آسایش نکنید، گفتند: این جور نیست انسان هر چه پولدارتر باشد، او خوشبخت‌تر است. حتی بودند کسانی که در رفاه مالی و پول فراوان بوده اند اما آسایش نداشته اند. و این نکته توجه شود که مردم امروز دارند آرامش را فدای آسایش می کنند. دنبال این هستند که سطح زندگی خود را با ماشین مدل بالا و خانه بزرگتر و امکانات بیشتر تنظیم کنند اما این تنظیم کردن آن به قیمت از دست دادن آرامش منجر می شو و نتیجه این می شود که برای رسیدن به آسایش، آرامش را فدا می کنند.

تنظیم تمام انتخاب‌ها، آرزوها و تصمیم ها بر اساس آخرت

این استاد و کارشناس بین المللی اظهار داشتند: چه طور کسی می خواهد برای آخرتش عمل کند اما مشغول دنیا هست و تمام دل مشغولی او نیز نیا است، پس چه انتظاری برای عمل آخرت خود دارد. چنین افرادی تصمیم گیری ها، آرزوها،  انتخاب های آنها بر اساس بخش اصلی زندگی نیست و دنیا را هدف گیری نمودند.

ایشان ادامه داد: اما کسی که رغبت و هدفش خدا است، وقتی در امور دنیایی نیز چیزی به او پیشنهاد می شود، انتخابی که می خواهد انجام دهد طوری است که نمی گذارد به هدف اصلی اش آسیب وارد شود و برعکس افرادی که شیفته دنیا هستند در چنین انتخاب هایی خیلی راحت هدف اصلی و خدا را فراموش می کنند.

تنظیم دل افراد قبل از هر سرمایه گذاری فرهنگی

استاد شجاعی در توصیه ای به مراکز سرمایه گذاری فرهنگی و مذهبی گفتند: به جای سرمایه گذاری عظیم فرهنگی و مذهبی، اول باید دل و آرزوهای افراد را تنظیم کنید، اگر آرزوها، هدف ها، انتخاب ها بر اساس هدف اصلی و خدا تنظیم شود آن کار فرهنگی در این راستا محقق خواهد شد و این مهمترین کار است، اما اگر صد تا کار فرهنگی هم انجام دهید ولی این هدف اصلی در دل افراد تنظیم نشده باشد همه بی فایده است.

معاد مهمترین دغدغه هر انسان / عدم ترس از مرگ با یاد آخرت

ایشان معاد را مهمترین دغدغه هر انسانی دانسته و اظهار کردند:اگر می خواهید کارهایتان درست شود باید دغدغه خود را بر اساس معاد قرار دهید، ما با مرگ به سوی خانواده آسمانی خود بر می گردیم، حالا آیا در این برگشت ما وضع خوبی داریم، خوب و سالم وارد برزخ می شویم؟ یا ترس و اضطراب داریم؟ همین که در بحث مرگ و معاد می ترسید، نشان از خرابکاری شما دارد.

استاد شجاعی ادامه دادند: پس انسانی که وضعش خوب است دیگر ترسی از، از دست دادن دنیا ندارد، دیگر بودن یا نبودن او در دنیا او را ناراحت نمی کند. چون قبلا دلش را تنظیم کرده و دغدغه او آخرت بوده است و تمام انتخاب هایش بر مبنای آخرت بوده است.

مرگ که ترس ندارد از چه می ترسید؟

استاد شجاعی با انتقاد از برخی افراد که مرگ را دور می دانند و می گویند هنوز جوان هستیم، گفتند: برخی اینقدر بی سلیقه هستند که می گویند ما جوان هستیم یا ما تازه ازدواج کردیم، چرا باید همه اش از رفتن و مرگ صحبت کرد! اما این افراد متوجه نیستند مرگ اول جاودانگی است. این دنیا را جدی نگیرید و بدانید دنیا گذرا و ناپایدار است و قرار هم نیست بماند و یا ما اینجا بمانیم.

ایشان افزودند: مرگ ناگهانی می آید و جوان و پیر هم ندارد که برخی می گویند ما تازه جوان هستیم؛ در همین قضیه اخیر که عزیزان دانشجوی ما در اثر سهل انگاری دیگر از دنیا رفتند، بین آن عزیزانی کسی بود که آن روز در جشن پایان نامه اش به همراه پدرش شرکت کرده بود، اما از همانجا به همراه پدر به برزخ رفتند. پس ما تا برزخ هیچ فاصله ای نداریم، آن را جدی بگیرید.

ما بچه زمین نیستیم و قرار نیست در زمین بمانیم

این استاد حوزی بیان کرد: این توهم و عادت غلطی است که برخی می گویند جوان هستیم و تازه اول کار است، و حالا حالا ها وقت داریم و تا مرگ فاصله داریم. مثلا کسی برای تحصیل به کشوری دیگر رفته است، آیا این فرد یاد خانواده اش نیست؟ آیا این فرد برای وطنش دل تنگ نمی شود؟ معاد هم وطن اصلی ما است، ما از آنجا آمده ایم و به آنجا هم برخواهیم گشت، اصلا ما مال دنیا نیستیم، بچه زمینی و بجه دنیا نیستیم و قرار هم نیست اینجا بمانیم، برای استقراری موقت به دنیا آمده ایم تا بهره ای کسب کنیم و دوباره برگردیم.

نورانیت شب های جمعه

استاد شجاعی با اشاره به نورانیت شب های جمعه گفتند: شب جمعه چرا نورانی تر از دیگر ایام هفته است؟ چون بیشتر انسان ها یاد خانه اصلی و معاد می کنند و ارتباط با غیب در این شب آسان تر است. حتی در مفاتیح می بینیم برای این شب دعاهای بیشتری وارد شده است و یک عالمه برنامه معنوی  و عبادی مخصوص شب جمعه است.

ایشان افزودند: پس تمام دغدغه های خود را برای آخرت بگذارید، در هر کاری که می خواهید انجام دهید، هر انتخابی که دارید، اول آخرت را در نظر بگیرید  و بعد آن را انجام دهید. حتی درس هم که می خواهید بخوانید آن را بر اساس آخرت انتخاب کنید که آن درس شما هم برکت می گیرد.

مهمترین قانون موفقیت

استاد شجاعی با اشاره به قوانین موفقیت گفتند: یکی از مهمترین قوانین موفقیت همین انتخاب تمام انتخابها بر اساس معیار آخرت است، اگر امروزه برخی روابط های زناشویی خراب است و حل نمی شود به خاطر این است که آدم ها دلشان در دنیا است و بند دنیا شده اند و آخرت را فراموش کرده اند، و این دنیا گرایی باعث این اختلافات زناشویی و طلاق ها شده است و ۹۵ درصد طلاق ها بر همین اساس است.

آزاد سازی وقت برای آخرت

ایشان بیان کردند: حتی دنبال وقت سازی برای آخرت خود باشید، برنامه های روزانه خود را مرور کنید و دنبال وقت فراغت برای آخرت خود باشید، آنچه اتلاف وقت است را حذف کنید و نگویید برای آخرت وقت ندارم. نگذارید سرتان شلوغ شود و وقت شما هدر رود و از معاد و آخرت دور شوید.

استاد شجاعی افزودند: زوائد زندگی را از خود دور و آنها را حذف کنید و تلاش کنید برای ساختن آخرتی آباد و برگشتی سالم به سوی خدا. چرا همه برنامه برخی ها دنیا گرایی است و جایی از آخرت در آن برنامه ها نیست و اینقدر در دنیا گرایی غرق شده اند که هیچ وقت اضافه ای ندارند که به آخرت بپردازند و اگر هم نمازی می خوانند آن نماز هم یک نماز درست نیست، اصلا بالا هم نمی رود.

تاکید به ورزش کردن

استاد شجاعی در پایان سخنانشان با تاکید بر ورزش نمودن، گفتند: نکته دیگر اینکه در برنامه هایتان ورزش هم داشته باشید، به ورزش هم اهمیت بدهید. کسی که مریض است دیگر نمی تواند برای آخرتش کار کند. باید ورزش کنید اما فرد می گوید برای ورزش هم وقت ندارم، شیطان هم کمکش می کند و می گوید اگر تو ورزش کنی به کارهای خود نمی رسی!

ایشان ادامه دادند: در صورتی که ورزش یک عبادت و کاری عبادی است، به قصد قربت عندالله به ورزش بروید و بدانید معنویت هم می آورد، یک ورزشکار برای دریافت معنوی راحتتر است.

پدیدآورنده:

به قلم: امیرمحسن سلطان احمدی

(احمدی سیرجانی)

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید