کد خبر : 3255
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آبان 1398 - 16:38
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای وفات یا شهادت پیامبر(ص) در گفتگو با حجت الاسلام فرحزاد بسته هستند

وفات یا شهادت پیامبر(ص) در گفتگو با حجت الاسلام فرحزاد

به مناسبت ۲۸ صفر شهادت پیامبر(ص) درباره چرایی وفات یا شهادت پیامبر(ص) با حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد گفتگو نمودم که مشروح آن در ادامه می آید.

به مناسبت ۲۸ صفر شهادت پیامبر(ص) درباره چرایی وفات یا شهادت پیامبر(ص) با حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد گفتگو نمودم که مشروح آن در ادامه می آید.

بسم رب المهدی(عج)

به گزارش پایگاه اینترنتی دست نوشته های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی (سلطان احمدی دات آی آر): در آستانه ۲۸ صفر سالروز شهادت پیامبر اعظم(ص) در دیدار کوتاهی که  با حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد داشتم، پیرامون شبهه ای که در خصوص نحوه رحلت پیامبر(ص) مطرح است که آیا ایشان به شهادت رسیدن یا وفات کردند؟ گفت‌وگو نمودم که مشروح آن در ادامه می آید.

شهادت پیامبر(ص)- فرحزاد-سلطان احمدی

رحلت پیامبر(ص)؛ وفات یا شهادت پیامبر(ص)؟

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد در این گفت‌وگو در پاسخ به شبهه ای پیرامون اینکه پیامبر(ص) وفات نموده اند یا شهید شده اند؟گفت: مرحوم  شیخ عباس قمی در منتهی الامال می فرماید طبق روایات فراوان تمام انبیاء و امامان افتخار شهادت را پیدا کرده اند که در روایات معتبره هم آمده است و قطعا اولین شخص عالم پیامبر عظیم الشان مصداق بارز در همه مسائل بوده اند از جمله مسئله شهادت که قطعا نصیب ایشان شده است.

تاکید بر شهادت پیامبر(ص)

وی به تاکید روایات شیعه و سنی مبنی بر شهادت پیامبر(ص) اشاره و عنوان کرد: طبق روایاتی که علامه مجلسی در بحار آورده اند و مورخین فراوان در کتاب های شیعه و سنی نقل کرده اند، پیامبر عظیم الشان بر اثر سمی که به حضرت داده اند به شهادت رسیده اند، منتهی آنکه چه کسی سم به پیامبر(ص) داده است اختلاف است.

دسیسه زن یهودی در به شهادت رساندن پیامبر(ص)

این کارشناس مسائل دینی رسانه ملی در پاسخ به اینکه چه کسی پیامبر(ص) را به شهادت رساند، گفت: یک قول معروف در خصوص شهادت پیامبر(ص)  این است که یک زن یهودی دسیسه ای کرد و غذایی طبخ نمود و حضرت را مهمان کرد، یا برای حضرت فرستاد و بوسیله سمی که آن زن یهودی که به حضرت دادند پیامبر(ص) به شهادت رسیدند.

تعبیر وفات و رحلت در حق پیامبر(ص) جفاست

حجت الاسلام فرحزاد تعبیر به وفات و رحلت پیامبر(ص) را جفا در حق ایشان دانست و گفت: قول دیگر که مرحوم مجلسی در بحار آورده و مستند الروایات،که بعضی از افرادی که اطراف پیامبر خدا(ص) بودند آنها برای اینکه نقشه هایی داشتند و بتوانند پیاده کنند آنها پیامبر(ص) را مسموم کردند، که روایات هم داریم و قطعا پیامبر خدا(ص) به شهادت رسیده اند و  تعبیر به وفات و رحلت در حق پیامبر جفا است.

توصیه به خطبا و رسانه ها

وی خطاب به رسانه ها و منابر گفت: پیامبری که مکتب شهادت را برای اسلام باز کرده است قطعا خود حضرت هم بوسیله سم که حالا هر کس داده شهید شده اند و بسیار به جا است هم در رسانه ها و هم در منابر در فضاهای مختلف تعبیر به شهادت بشود.

بازگو نشدن شهادت پیامبر(ص) یکی از مظلومیت های ایشان است

کارشناس رسانه ملی بازگو نشدن شهادت پیامبر(ص) را یکی از مظلومیت های پیامبر(ص) دانست و گفت: پیامبر خدا سرور و سالار همه شهدای عالم هستند و همه شهدای عالم از ایشان درس گرفته اند، بنا براین پیامبر(ص) قطعا بوسیله توطئه ها به شهادت رسیدند منتهی یکی از مظلومیت های پیامبر خدا(ص) همین است که شهادت ایشان بازگو نشده است و به عنوان رحلت در جامعه جا افتاده است که ما باید این موضوع را احیا کنیم.

توصیه به اقامه عزا و احیای مکتب پیامبر(ص) و خواندن زیارت از بعید در روز شهادت

حجت الاسلام فرحزاد در پاسخ اینکه چه توصیه ای به مردم جهت عزاداری روز شهادت پیامبر(ص) دارید، گفت: در روز شهادت مهمترین چیز عزاداری و اقامه مجالس و احیای مکتب پیامبر و اهل بیت ع است و همچنین زیارت پیامبر اکرم(ص) که در مفاتیح به عنوان زیارت پیامبر خدا(ص) از بعید آمده است، که از راه دور مستحب است وهمچنین نماز و زیارت دارد که عزیزان انجام دهند.

قرائت زیارت بیعد در روز شهادت پیامبر(ص)

وی در پایان با تاکید  به قرائت زیارت بعید در مساجد و حسینیه ها در روز شهادت پیامبر(ص) گفت: قرائت زیارت بعید الحمد الله در رسانه ملی مطرح شده و در شبکه های مختلف در روز شهادت این زیارت را بعد از نماز ظهر پخش می کنند و در مساجد و تکیه ها نیز در روز ۲۸ این زیارت را از راه دور بخوانند و توسل به پیامبر خدا(ص) و سبط اکبر امام مجتبی(ع) داشته باشند که ان شاالله مورد توجه و عنایت حضرت قرار بگیرد.

پدیدآورنده:

 امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید