کد خبر : 3231
تاریخ انتشار : جمعه 13 مهر 1397 - 22:08
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای توصیه های حجت الاسلام فرحزاد به طلاب بسته هستند

توصیه های حجت الاسلام فرحزاد به طلاب

به مناسبت سال جدید تحصیلی حوزه های علمیه با حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد گفتگویی نمودم که ایشان برای موفقیت طلاب توصیه هایی نمودند که در ادامه می آید.

[box type=”shadow” ]به مناسبت سال جدید تحصیلی حوزه های علمیه با حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد گفتگویی نمودم که ایشان برای موفقیت طلاب توصیه هایی نمودند که در ادامه می آید. [/box]

طلاب

بسم رب المهدی(عج)

طلاب توصیه حجت الاسلام فرحزاد سلطان احمدیدست نوشته های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی (سلطان احمدی دات آی آر): با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، با حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله فرحزاد» استاد حوزه علمیه قم، خطیب حسینی و از کارشناسان مذهبی رسانه ملی گفتگو نمودم و ایشان جهت موفقیت طلاب توصیه هایی نمودند که در ادامه می آید.

* توصیه به توسل به اهل بیت(ع)

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در این گفتگو در پاسخ به این که چه توصیه ای به طلاب در آغاز سال تحصیلی دارید، گفت: طلاب سعی کنند در کنار درسها حتما یک توسل به اهل بیت(ع) داشته باشند، تا مورد توجه آن انوار نورانی واقع گردند.

* خوب درس خواندن دروس پایه ای از جمله ادبیات عرب

این استاد حوزوی با مهم دانستن دروس ادبیات عرب به طلاب توصیه کرد و گفت: ادبیات عرب از دروس مهم و پایه ای حوزه است که طلاب خصوصا طلاب پایه های پایین تر نسبت به این دروس باید دقت و یادگیری مهمی داشته باشند.

وی ادامه داد: طلاب سعی کنند پایه های درسی خود را خصوصا ادبیات عرب از جمله صرف و نحو را خیلی قرص و محکم کنند، که پی ریزی درس های پایه ای خیلی مهم است، که اگر محکم باشد در آینده طلبه موفق خواهند شد.

* مهم و ضروری بودن تهذیب و اخلاق در کنار درس

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در پاسخ به اینکه چه توصیه ای به لزوم دروس اخلاق و تهذیب برای طلاب دارید، گفت: مسئله تهذیب و اخلاق و تزکیه از مسائل بسیار مهم است که حتما طلبه باید در کنار تحصیل علم، به مسئله تهذیب و اخلاق و تزکیه بپردازند که بسیار مهمتر است.

وی ادامه داد: اصلا این دروس حوزه برای این است که طلبه تزکیه و تهذیب نفس داشته باشد، که اگر کنار درس ترک گناه و تهذیب نفس نباشد انسان عالم می شود اما این عالم یک عالم بی عمل است و ضرر چنین فردی از همه افراد بدتر است.

* انس با قرآن و روایات و مباحثه مهمترین عامل موفقیت

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در پاسخ به این که چه خاطره ای از دوران طلبگی خود دارید و عامل موفقیت شما چه بود، گفت: از اوایل طلبگی که درس را شروع کردم، همیشه مباحثه داشتیم که موفقیت درسی و خوب یادگیری طلبه نیز در مباحثه است.

وی ادامه داد: همچنین با قرآن و روایات نیز مانوس بودیم؛ که لازم است طلبه ها نیز با قرآن و حدیث زیاد مانوس باشند و به آن توجه نموده وعمل کنند؛ که اگر طلبه ای موفق به عمل به قرآن و روایت شود، خداوند نیز توفیقات او را زیاد می کند.

پدیدآورنده:

به قلم:امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید