کد خبر : 3207
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1397 - 15:31
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای امام باقر ع مروج تشیع از زبان آیت الله جاودان بسته هستند

امام باقر ع مروج تشیع از زبان آیت الله جاودان

آیت الله جاودان با بیان اینکه مکتب ما در اصل باقری و صادقی است، گفت: در پیش مردم این است که مذهب ما جعفری است اما در واقع بنیان این مذهب را حضرت باقر(ع) نهاده است.

[box type=”shadow” ]آیت الله جاودان با بیان اینکه مکتب ما در اصل باقری و صادقی است، گفت: در پیش مردم این است که مذهب ما جعفری است اما در واقع بنیان این مذهب را حضرت باقر(ع) نهاده است.[/box]

امام باقر

بسم رب المهدی عج

امام باقر آیت الله جاودان سلطان احمدیدست نوشته های معارفی امیرمحسن سلطان احمدی (سلطان احمدی دات آی آر): آیت الله شیخ محمد علی جاودان در پایان جلسه سخنرانی هفتگی خود که چهارشنبه ۲۴ مردادماه ۱۳۹۷ در حسینیه مرحوم شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، با توجه به در پیش بودن سالروز شهادت امام باقر(ع) گفت: دقت کنید بنیانگذار تشیع حضرت باقر(ع) و حضرت صادق(ع) هستند.

امام باقر(ع) بنیانگذار تشیع / مذهب ما باقری و جعفری است

این استاد تاریخ اسلام با بیان اینکه مذهب ما باقری و صادقی است، اظهار کرد: ما اگر بخواهیم بگوییم مذهب ما چیست؟ باید گفت مذهب ما باقری و صادقی است. ولی شهرتی که در پیش ما شهرت یافته این است که ما مذهب خود را مذهب جعفری می دانم، اما در واقع بنیان آن مذهبی که ما داریم را حضرت باقر(ع) نهاده است و تا قبل از این هیچ سخنی نیست.

تلاش بنی امیه برای دشمن نمودن مردم نسبت به خاندان پیامبر(ص)

آیت الله جاودان در ادامه به تلاش بنی امیه برای اینکه همه مردم دشمن خاندان پیامبر(ص) شوند، گفت: عرض کرده بودیم که بنی امیه با تمام توان یک امپراطوری بزرگ از هند تا دریای مدیترانه بود و تمام این کشورهای شمال ایران داخل آن بود و ایران بزرگ قدیم هم جز آن امپراطوری بود و همه در تحت فرمان این امپراطوری بودند.

وی ادامه داد: سربازان این امپراطوری در سراسر این کشور می تاختند و با تمام قدرت و ثروت کوشیده بودند که مردم مسلمان، خاندان پیامبر(ص) را دشمن بدارند و در تمام دوران بنی امیه جز دو سال عمر بن عبدالعزیر در سراسر عالم امیرالمومنین(ع) لعن می شود.

زمینه سازی های امام سجاد(ع) برای رفع این دشمنی ها

این استاد تاریخ اسلام با اشاره به دوران امامت حضرت زین العابدین(ع) و تلاش ایشان برای رفع این دشمنی های مردم نسبت به خاندان پیامبر(ص) گفت: بنابراین دوران بنی امیه یک دوره سنگین و سختی بود که حضرت زین العابدین(ع) در این دوران کوشید تا این دشمنی را حل کنند و آن را معالجه نمایند.

وی ادامه داد: دوران حضرت زین العابدین(ع) یکی از ادوار امامت است که در این دوره کوشش حضرت زین العابدین(ع) برای این است که مردم آنها را کمتر دشمن داشته باشند. یعنی همه مردم دشمن نباشند درصورتی که بنی امیه کوشید همه مردم دشمن خاندان پیامبر(ص) باشند اما امام دنبال بود این دشمنی همگانی را بردارد.

دوران امام باقر(ع) و آغاز ترویج و آموزش معارف دین و تشیع

آیت الله جاودان با اشاره به دوران امام باقر(ع) و تلاش حضرت برای ترویج مکتب تشیع گفت: با کم کردن دشمنی مردم نسبت به خاندان پیامبر(ص) توسط حضرت زین العابدین(ع) این فرصت در دوران حضرت باقر(ع) فراهم شد که بعد از حضرت زین العابدین(ع) کسانی که نسبت به خاندان پیامبر(ص) علاقمند شده بودند حضرت باقر(ع) شروع به پاشیدن بذر دین و ترویج مذهب تشیع نمود.

وی ادامه داد: حضرت باقر(ع) معارف دین را به آنها آموخت و مردم مسلمان از زمان امام باقر(ع) حلال و حرام، نجس و پاک را آموختند. و اصطلاحا یک حج صحیح را امام باقر(ع) به آنها اموخت.

حتی اهل سنت حج صحیح را از امام باقر(ع) دارند

این استاد تاریخ اسلام با اشاره به اینکه اهل سنت روایت حج را از امام باقر(ع) دارند، گفت: یکی از آموزش های حضرت باقر(ع) آموزش حج بود که اتفاقا در میان اهل سنت هم روایت حج را طبق آموزش حضرت باقر(ع) انجام می دهند.

وی ادامه داد: روایت حج از حضرت باقر(ع) و از قول جابر است و اهل سنت در کتابهای خود روایت حج را از ایشان دارند. بنابراین جابر یک شخصیت بزرگی است که بر تشیع و اسلام و حتی اهل سنت حق دارد؛ چون حج آنها درست است، حالا یک اختلافاتی دارد اما اصول آن یکسان است.

این استاد حوزوی افزود: جابر در کوچه های مدینه راه می رفت و این پیرمرد می گفت اولادتان را به محبت امیر المومنین(ع) تربیت کنید. بعد می فرمود حتی بچه هایتان رابه محبت امیرالمومنین(ع) امتحان کنید.

آیت الله جاودان در پایان به اشاره به نحوه شهادت حضرت باقر(ع) گفت: امام باقر(ع) را مسموم کردند و آن زمان هم وسایل نبود که مسمومیت را علاج کنند، بلکه باید این قدر این درد را بکشند تا از دنیا بروند. نقل است زین اسب امام را به سم آغشته کردند که وقتی حضرت سوار شد دیگر نتوانستند پیاده شوند.

پدیدآورنده:

به قلم: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید