کد خبر : 3161
تاریخ انتشار : جمعه 25 خرداد 1397 - 19:00
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای عید فطر پرداخت فطریه و دریافت جایزه بسته هستند

عید فطر پرداخت فطریه و دریافت جایزه

روز عید فطر، روز پایان مهمانی الهی، پرداخت فطریه و دریافت جایزه الهی است و جایزه خداوند مخصوص روزه داران این ماه است که یک ماه به اطاعت خدا پرداختند و امروز مشمول دریافت جایزه خداوند مهربان هستند.

[box type=”shadow” ]روز عید فطر، روز پایان مهمانی الهی، پرداخت فطریه و دریافت جایزه الهی است و جایزه خداوند مخصوص روزه داران این ماه است که یک ماه به اطاعت خدا پرداختند و امروز مشمول دریافت جایزه خداوند مهربان هستند.[/box]

عید فطر

بسم الله الرحمان الرحیم

عید فطر سلطان احمدی جایزه فطریه

بالاخره ایستگاه زمان ما را به پایان ماه مبارک و نورانی رمضان رسانید و با رویت هلال شوال زنگ پایان این مهمانی به صدا در آمد و مومنین و مومنات روزه دار که در این ماه به روزه و عبادت در راه خدا کوشش نمودند، اینک خود را برای دریافت پاداش الهی در عید فطر محیا می شوند.

روز عید از نظر مولا امیرالمومنین(ع)

مولا آقا امیرالمومنین(ع) نیز در باب روز عید در جملات قصار ۴۲۸ کتاب شریف نهج البلاغه می فرمایند: « فِی بَعْضِ الْأَعْیَادِ : إِنَّمَا هُوَ عِیدٌ لِمَنْ قَبِلَ اللَّهُ صِیَامَهُ وَ شَکَرَ قِیَامَهُ ، وَ کُلُّ یَوْمٍ لَا یُعْصَى اللَّهُ فِیهِ فَهُوَ عِیدٌ / این عید است براى کسى که خداوند روزه‏ اش را قبول و نمازش را سپاس نهاده، و هر روزى که خداوند در آن نافرمانى نشود روز عید است».

درخواست مبارکی عید فطر و آمرزش از گناه

و در خصوص درخواست به مبارک شدن عید فطر امام سجاد(ع) در دعای ۴۵ صحیفه سجادیه فرمودند: خدایا! «وَ بَارِکْ لَنَا فِی یَوْمِ عِیدِنَا وَ فِطْرِنَا» ماه رمضان که تمام شد به عید فطر رسیدیم. این عید فطر را برای ما مبارک کن. «اللَّهُمَّ اسْلَخْنَا بِانْسِلَاخِ هَذَا الشَّهْرِ مِنْ خَطَایَانَا»خدایا! همینطور که ماه رمضان را از من جدا می‌کنی، من را هم از گناهانم جدا کن.

عید فطر و پرداخت فطریه

این خداحافظی خیلی ظریف و لطیف و جالب است. اما در عید فطر یک  امتحان مالی نیز داریم و هر کس هر چه که بیشترین غذایش در سال است، باید به مقدار پول سه کیلویش را به عنوان فطریه در روز عید فطر پرداخت کند، که امام صادق(ع) در این باره می‌فرماید: «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَکَّی»(اعلی/۱۴) رستگار هستند کسانی که «مَنْ أَخْرَجَ الْفِطْرَهَ»(من لایحضره الفقیه، ج۱، ص۵۱۰) کسانی که این سه کیلو را داده‌اند.

جوایز خدا در عید فطر

همچنین درباره جوایز عید فطر از سوی خدا به روزه داران ، امام باقر (علیه السلام)  در روایتی می فرماید: «إِذَا کَانَ أَوَّلُ یَوْمٍ مِنْ شَوَّالٍ نَادَی مُنَادٍ أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ اغْدُوا إِلَی جَوَائِزِکُمْ ثُمَّ قَالَ یَا جَابِرُ جَوَائِزُ اللَّهِ لَیْسَتْ بِجَوَائِزِ هَؤُلَاءِ الْمُلُوکِ ثُمَّ قَالَ هُوَ یَوْمُ الْجَوَائِزِ»(کافی، ج۴، ص۱۶۸) عید که می‌شود، منادی ندا می‌دهد: «‌ای کسانی که روزه گرفتید، ‌ای مومنین، از خدا جایزه بگیرید»؛ بعد امام باقر(ع) فرمودند: «‌ای جابر، جوایز خدا مثل جوایز پادشاهان نیست. جایزه خدا عفو و بخشش و لطف و کرامت است». ان شاءالله همگی مشمول این جایزه الهی در عید فطر بگردیم.

و در پایان ضمن قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، فرارسیدن عید سعید فطر، عید پیروزی در جهاد اکبر را خدمت شما معارف جویان عزیز و همراهان گرامی تبریک عرض نموده و امیدوارم خدای متعال با فضل و کرم و رحمتش این روز را بر ما عید گرداند، و هر روزمان با نا فرمانی نکردن خدای مهربان عید باشد. و در این روز عید از خداوند متعال تعجیل در امر ظهور حضرت حجت(عج) و پیروزی همراه با عزت شیعیان را در سراسر جهان مسئلت دارم. اللهم عجل لولیک الفرج(عج) التماس دعا

پدیدآورنده:

به قلم: امیرمحسن سلطان احمدی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید