کد خبر : 31477
تاریخ انتشار : شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 0:13

توصیه مهمی به مردم تهران/دستورالعملی برای بیمه‌کردن تهران

توصیه مهمی به مردم تهران/دستورالعملی برای بیمه‌کردن تهران
استاد یزدان‌پناه در جلسه این هفته درس اخلاق خود به مناسبت سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) توصیه مهمی به مردم تهران نمود که در ادامه می‌خوانید.

توصیه مهمی به مردم تهران/دستورالعملی برای بیمه‌کردن تهرانبسم الله الرحمن الرحیم؛شامگاه چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه در سلسله جلسات درس اخلاق استاد سید یدالله یزدان‌پناه با موضوع سلوک اجتماعی شرکت نمودم که ایشان در پایان جلسه با توجه به سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) توصیه مهمی را خطاب به مردم تهران بیان کردند که در ادامه می‌خوانید.

توصیه مهم به مردم تهران

کسانی که در تهران هستند یک نسبتی با حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پیدا کنند حالا می‌خواهد یک برنامه ماهیانه باشد یا یک برنامه هفتگی؛ اما هر طور شده حتماً یک نسبتی (ارتباطی) با حضرت عبدالعظیم (ع) برقرار کنید.

به‌ویژه ایشان از آن امامزادگانی هستند که گفته شده زیارت ایشان برابر با زیارت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام است. پس دقت کنید یک نسبتی و ارتباطی با ایشان پیدا کنید و این نسبت می‌تواند خیلی معنادار باشد.

اماکن زیارتی محل اتصال دلها به خدا

خودتان تجربه کردید و دیدید که راه ربط ما با خدا در دل این امامزادگان و بیش از همه در دل زیارت امامان است و این را واقعاً می‌بینیم که وقتی به زیارت می‌رویم چقدر دل‌های ما را شستشو می‌دهند و ما را با خدا وصل می‌کنند، اصلاً چقدر جامعه را تغییر می‌دهند و چقدر ما ایرانی‌ها در تغییر و تحولاتمان مدیون علی بن موسی الرضا علیه‌السلام هستیم که این تغییر و تحولات به برکت حضرت است و این را می‌بینیم و باید این راه ارتباط را یاد بگیرید.

ارتباط مردم تهران با حضرت عبدالعظیم(ع)

من معتقدم باید یک برساخت اجتماعی در تهران پیدا شود که همه مردم یک حسی نسبت به زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) داشته باشند و این ارتباط را برقرار کنند و همه به زیارت ایشان بروند. یعنی این زیارت رفتن یک رسم شود و همه احساس کنند که جز برنامه‌های آنها است همان‌طور که خیلی از برنامه‌ها رسم شده است و وقتی یک برنامه رسم می‌شود همه با آن راحت کنار می‌آیند این زیارت هم اگر رسم شود برای تهران بزرگ‌ترین نعمت است و خیلی عالی است. خدا گواه است و بنده معتقدم اگر این زیارت رسم شود تهران مورد عنایت آقا عبدالله الحسین علیه‌السلام قرار می‌گیرد.

در زیارت هم اینگونه نیت کنید

زیارت هم که می‌روید این‌گونه نیت کنید که به زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می‌روم برای اینکه به زیارت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام مشرف شده باشم و به این نیت به زیارت بروید. آن دستوراتی که بعضی‌ها داده‌اند که وقتی به زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها می‌روید در واقع به زیارت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها رفته‌اید اینجا هم همین‌طور است و ثواب زیارت اباعبدالله الحسین علیه است؛ این را نیت کنید که خدا گواه است این زیارت همه تهران را بیمه می‌کند.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی مروج

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + 2 =

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید