کد خبر : 31444
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 21:24

توصیه‌ های آیت الله جاودان به دانش آموزان

توصیه‌ های آیت الله جاودان به دانش آموزان
آیت الله جاودان در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان مدرسه عالی شهید مطهری توصیه هایی بیان نمودند.

توصیه‌ های آیت الله جاودان به دانش آموزان

بسم الله الرحمن الرحیم آیت الله محمدعلی جاودان امروز یکشنبه ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۲ بعد از مراسم قرائت زیارت ششم امیرالمومنین علیه‌السلام که برای پیروزی مردم غزه در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد و توفیق حضور در این مراسم نصیبم شد، ایشان در پایان در دیدار کوتاه با دانش آموزان و دانشجویان این مدرسه توصیه هایی به آنها نمودند که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

دوری از رفیق و محل فاسد

برخی دبیرستان‌های بیرون معمولاً دانش‌آموز را فاسد می‌کند و از دبیرستانی‌ها مواظبت نمی‌شود و فساد از آن دانش‌آموز به دیگری سرایت می‌کند، شما دانش‌آموزان اینجا (مدرسه عالی شهید مطهری) را قدر بدانید، سلامت بمانید، گناه نکنید و نماز بخوانید و گناهی در مدرسه نیاموزید که این موارد مهم است.

ما بیشتر بدی را اعتنا نمی‌کنیم و سمتش نمی‌رویم؛ اما عمده بدی را از رفقای محله و مدرسه می‌آموزیم که باید شما مراقبت کنید که اگر جایی فساد را مشاهده کردید با آن مقابله و از آن دوری کنید و با چنین دوستی که فاسد است رفاقت نکنید. پس اگر دیدید جایی فساد نفوذ کرده با آن مقابله کنید و نگذارید شما را آلوده کند.

خوب درس بخوانید

خوب درس بخوانید که در جامعه به‌دردبخور باشید و حتماً معدلتان ۲۰ شود که هر چه باسوادتر باشید و پاک‌دامن‌تر برای خود و خانواده و کشور مفیدتر خواهید بود؛ مثلاً یکی از شما پاک‌دامن‌های باسواد فردا وزیر شود قطعاً در جامعه تأثیر دارد. فرقی هم نمی‌کند طلبه و دانشجو باشید اگر بدرد مردم خوردید عاقبت بخیر می‌شوید و گرنه عمرتان هدر رفته است. سرمایه ما فقط عمرمان است که تنها این سرمایه را می‌توانیم به آخرت ببریم که این سرمایه را باید در دنیا در پاکی طی شده باشد. پس قدر عمرتان را بدانید قدم اولش خوب درس‌خواندن است

توصیه به نماز اول وقت و یاد روزانه امام‌زمان عج

توصیه می‌کنم حتماً نمازتان را اول وقت بخوانید که ثوابش خیلی زیاد است؛ نماز اول وقت مثل آخرت و نماز آخر وقت مثل دنیاست یعنی بین بی‌نهایت با یک است و نماز اول وقت برای شما عاقبت بخیری می‌آورد و دین شما را حفظ نموده و به شما قوت مقابله با گناه را می‌دهد.

توصیه دوم اینکه حتماً یاد امام‌زمان عج باشید و هر روز بعد از نماز صبح حضرت را یاد کنید و حتماً هر روز بعد از نماز صبح دعای «اللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلَایَ صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ، …» بخوانید که باعث توفیق در همه چیز است.

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی مروج

اللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلَايَ صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ، عَنْ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ، فِي مَشَارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبِهَا وَ بَرِّهَا وَ بَحْرِهَا وَ سَهْلِهَا وَ جَبَلِهَا، حَيِّهِمْ وَ مَيِّتِهِمْ، وَ عَنْ وَالِدَيَّ وَ وُلْدِي وَ عَنِّي، مِنَ الصَّلَوَاتِ وَ التَّحِيَّاتِ، زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ وَ مِدَادَ كَلِمَاتِهِ‏ وَ مُنْتَهَى رِضَاهُ،  وَ عَدَدَ مَا أَحْصَاهُ كِتَابُهُ، وَ أَحَاطَ بِهِ عِلْمُهُ، اللَّهُمَّ إِنِّي أُجَدِّدُ لَهُ فِي هَذَا الْيَوْمِ وَ فِي كُلِّ يَوْمٍ عَهْدًا وَ عَقْدًا وَ بَيْعَةً لَهُ فِي رَقَبَتِي، اللَّهُمَّ كَمَا شَرَّفْتَنِي بِهَذَا التَّشْرِيفِ وَ فَضَّلْتَنِي بِهَذِهِ الْفَضِيلَةِ وَ خَصَصْتَنِي بِهَذِهِ النِّعْمَةِ، فَصَلِّ عَلَى مَوْلَايَ وَ سَيِّدِي صَاحِبِ الزَّمَانِ، وَ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَشْيَاعِهِ وَ الذَّابِّينَ عَنْهُ، وَ اجْعَلْنِي مِنَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ، طَائِعًا غَيْرَ مُكْرَهٍ، فِي الصَّفِّ الَّذِي نَعَتَّ أَهْلَهُ فِي كِتَابِكَ، فَقُلْتَ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيانٌ مَرْصُوصٌ، عَلَى طَاعَتِكَ وَ طَاعَةِ رَسُولِكَ وَ آلِهِ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ، اللَّهُمَّ هَذِهِ بَيْعَةٌ لَهُ فِي عُنُقِي إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

− 1 = 1

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید