کد خبر : 31442
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 - 22:59
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نذر ۷۷ مجرب ترین نذر و توسل مورد توصیه آیت الله بهجت بسته هستند

نذر ۷۷ مجرب ترین نذر و توسل مورد توصیه آیت الله بهجت

نذر ۷۷ مجرب ترین نذر و توسل مورد توصیه آیت الله بهجت
نذر 77 از مجرب ترین نذر و توسلات مورد توصیه آیت الله بهجت به حضرت زینب سلام الله علیها است.

نذر 77 مجرب ترین نذر و توسل مورد توصیه آیت الله بهجت

بسم الله الرحمن الرحیم نذر یکی از سنت های اسلامی است که در آن انسان با خداوند پيمان مى بندد در صورت برآورده شدن خواسته اش براى شكرگزاری به درگاه الهی مقدار معينی از مال خود را در راه رضاى او صرف امور خيريه كند، يا عملی که از نظر دین پسندیده و مطلوب است انجام دهد و یا کار ناپسندى را ترک نماید.

یکی از نذرهای مجرّب و مورد توصیه آیت‌الله بهجت قدس‌سره برای رفع حوائج، نذر مشهور به «نذر ٧٧» است.

در این نذر، فرد با در نظر گرفتن میزان اهمیت حاجت و خواسته خود، براساس توان مالی و میزان اهمیت موضوع، مبلغی را تعیین می کند که دو رقم اول آن با هفتاد و هفت شروع می شود و سایر ارقام صفر لحاظ می گردد، مانند؛ ٧٧ تومان، یا ٧٧٠ تومان، یا ٧٧٠٠ تومان، یا ٧٧.٠٠٠ تومان و … .

نیت و صیغه نذر ٧٧

حضرت آیت الله بهجت قدس‌سره در توضیح چگونگی نیت این نذر توصیه می فرمودند: ضمن توسل به حضرت زینب علیهاالسلام، چنین نیت کرده و بگوید: برای خدا بر من است، به همان نیتی که آیت الله بهجت داشته اند، اگر این مشکل بنده حل شود (لازم است مشکل مدنظر نیت شود)، مبلغ مورد نظر را (مثلا ٧٧.٠٠٠ تومان) به همان روشی که مشخص نموده اند، پرداخت نمایم.

مبلغ نذر، پس از برآورده شدن حاجت پرداخت می شود و لازم است به متولیان مورد وثوق که از مصارف خاص آن مطلع اند تحویل داده شود. این کار در زمان حیات آیت الله بهجت قدس‌سره توسط ایشان و تحت نظارت مستقیم معظم له انجام می پذیرفت. البته در اواخر عمر مبارکشان بنابر توصیه معظم له، فرزند مکرم ایشان به همان روش و در مصارف مورد نظر ایشان اقدام به انجام این نذر می نمودند.

پایگاه رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت (ره) جهت پرداخت این نذر شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۵۲۱۵۸۴۲۴۳ را اعلام نموده است که در غیر این صورت می‌توانید جهت پرداخت نذر با مرکز مربوطه تماس بگیرید.

ازآنجایی‌که در انجام این نذر توصیه به خواندن صیغه نذر شده است در تکمیل آن، منظور از صیغه نذر این است که حتماً باید صیغه ندر جاری شود به این صورت که مثلاً برای شفای مریض این‌گونه بگوید: «اِنْ شَفَی اللّه مَرَضی فَلِلّهِ عَلییَ اَن اُعْطِیَ الْفَقیرَ کَذا». البته لازم نیست حتماً به عربی بخواند؛ بلکه به فارسی هم بخواند کفایت می‌کند و صیغه نذر محسوب می‌شود که این‌گونه بگوید: «چنانچه مریض من خوب شود، برای‌خدا بر من است که ده تومان به فقیر بدهم یا یک روز روزه بگیرم و یا…»، این شیوه صحیح خواندن صیغه نذر است که حتماً باید برای‌خدا قید شود و بر زبان جاری گردد. اما در این نذر دقت شود باید عیناً همان صیغه نذر مورد توصیه آیت‌الله بهجت(ره) گفته شود: برای خدا بر من است، به همان نیتی که آیت الله بهجت داشته اند، اگر این مشکل بنده حل شود (لازم است مشکل مدنظر نیت شود)، مبلغ مورد نظر را (مثلا ٧٧.٠٠٠ تومان) به همان روشی که مشخص نموده اند، پرداخت نمایم. و نذر هم باید به متولیان مورد وثوق ایشان تحویل داده شود.

اما نکته مهم‌ترین اینکه بیشتر افراد که نذری می‌کنند و صیغه نذر هم جاری می‌شود و بعدها حاجتشان برآورده می‌شود؛ اما یادشان می‌رود چه چیزی نذر کردند! که پیشنهاد می‌شود حتماً با وضو و روبه‌قبله باشید و سر سجاده خود صیغه نذر را بخوانید و هم‌زمان با گوشی صدای خود را که صیغه نذر را می‌خوانید ضبط کنید و یا اینکه روی کاغذی یادداشت کنید، حتی تاریخ و زمان را هم بگویید و بنویسد و جایی نگه دارید یا لای قرآن بگذارید که با برآورده‌شدن حاجتتان آن را ادا کنید. همچنین است بهتر است آداب صیغه نذر و ادای آن طبق نظر مرجع تقلید خودتان هم رجوع نموده و مطالعه کنید و به احکام و آداب آن آشنا شوید.

منبع: مرکز تنظیم نشر آثار آیتالله بهجت / کتاب بهجت الدعاء

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی مروج

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید