کد خبر : 31440
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 - 13:53
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اهمیت توسل و انس به حضرت فاطمه(س) و همه معصومین بسته هستند

اهمیت توسل و انس به حضرت فاطمه(س) و همه معصومین

اهمیت توسل و انس به حضرت فاطمه(س) و همه معصومین
استاد الهی در جلسه سخنرانی هفتگی خود ضمن توصیه به توسل به همه معصومین، نکات مهمی را درباره اهمیت انس و توسل به حضرت فاطمه(س) بیان نمودند.

بسم الله الرحمن الرحیم / جلسه سخنرانی هفتگی استاد الهی شامگاه پنج‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در امامزاده شاه جمال (ع) قم برگزار شد، که ایشان در این جلسه نکات مهمی را درباره اهمیت توسل و انس با حضرت فاطمه(س) بیان کردند و همچنین توصیه به توسل به همه معصومین را نمودند.

اینک در ادامه گزیده ای از بیانات ایشان تقدیم شما معارف جویان عزیز می گردد تا از این طریق شما نیز بهره مند از این جلسه شوید.

https://golestan.iqna.ir/files/fa/news/1400/10/16/2313883_138.jpg

لزوم داشتن خوراک روح و وجود برای کسب نورانیت

با بیان اینکه ما به خوراک روح نیاز داریم، این حرفهایی که اطراف ما زده می‌شود و ما آن را دنبال و مطالعه می‌کنیم یک چیزی است؛ اما خوراک وجودی و روح ما یک چیز دیگری است آن چیزی که باید نور در قلب بیاورد و به انسان توان بدهد خوراک روح است که وجود انسان را نورانی کند تا بتواند نورافشانی کند.

چرا برخی از بزرگان از باطن ما با خبر می‌شوند؟

یک روز خدمت آیت‌الله بهجت بودیم و رفقا می‌گفتند ایشان از باطن ما می‌فهمید! اما این‌طور نیست؛ چون خدا ستار است و خیلی از چیزها را نمی‌گذارد پیغمبرش بفهمد؛ اما افرادی چون آیت‌الله بهجت چون تزکیه کرده و وجودش آینه است وقتی جلوی من قرار می‌گیرد من عیب‌های خود را می‌بینم و این به‌خاطر نور و هیبتی که ایشان دارد است که کسی نمی‌تواند در نزد او گناه کند، و یا اینکه ما سؤال‌های زیادی داشتیم؛ ولی بدون اینکه سؤال کنیم ایشان جواب‌های ما را می‌گفتند. این منوط به این است که شما از نظر معرفتی چه چیزی می‌خورید؛ ولی آن چیزی که باید بخورید نمی‌خورید و چیزی می‌خورید که شما را تاریک می‌کند.

مولا می‌فرماید: حضرت فاطمه سلام‌الله علی‌ها یکبار مرا عصبانی نکرد و نافرمانی نکرد! خدا در وجود خانم‌ها یک محبتی قرار داده که بچه‌ها کنار مادر آرام می‌شوند و شوهر هم آرام می‌شود حالا چرا برخی این‌طور نیستند و خود خانم هم نیازمند آرامش است، چون وجودش تاریک شده است.

خانه‌هایتان را نورانی کنید

خانه‌های خود را نورانی کنید، در خانه‌ای که غیر از نماز در آن خانه اذان و اقامه گفته می‌شود این خانه نورانی است، همین‌طور در خانه‌ای که قرآن خوانده می‌شود و روضه است و سفره‌دار هستند این خانه نورانی است و یا اینکه اصلاً یک تابلو و قاب عکس نصب شده و نوشته یا حضرت فاطمه سلام‌الله علیها همین باعث نورانیت آن خانه می‌شود ولو یک اسم از اسامی اهل‌بیت (ع) باشد و حتی اسم معصومین روی یکی از فرزندان آن خانه باشند این نور برای آن خانه ایجاد می‌کند. اصلاً همین‌طور نشستید به ارباب سلام بدهید و حضرت و دیگر معصومین را یاد کنید این کار نور ایجاد می‌کند و برعکس اگر یاد امثال یزید باشید آنجا تاریک می‌شود.

انس با پدر و مادر واقعی

با پدر و مادر واقعی خود انس و ارتباط بگیرید، هر موقع از شما پرسیدند بابایت کیست؟ بگو علی (ع) نگو این بابا! این که کاره‌ای نیست اگر فوت شد حتی بعد از مدتی سر قبرش هم نمی‌روید؛ اما نجف می‌روید. اگر هم پرسیدند مادرتان کیست؟ بگو فاطمه (س) و این‌قدر باید با این دو نفر انس بگیرید که احساس پدر و مادری از آن‌ها کسب کنید که بیش از پدر و مادر به ما محبت کرده است و ما اصلاً نمی‌فهمیم؛ بعد اگر پدر و مادرتان فاطمه (س) و علی (ع) هستند و انس هم با آن‌ها برقرار کردید دیگر در زندگی کسری ندارید.

فاطمه(س) شناس شوید

باید فاطمه (س) شناس شوید و با فاطمه (س) زندگی کنید و بدانید که حضرت فاطمه سلام‌الله علی‌ها پیش خدا مقام محمود را دارد و وجودش هم انسی بوده و هم حورا که پیامبر (ص) می‌گوید من هر وقت مشتاق بهشت می‌شدم با بوی فاطمه (س) بوی بهشت را استشمام می‌کردم.

فاطمه(س) الگو و دادرس ما

قوس را دقت کنید کلمه قوس یک امری است که ردخور ندارد اگر گفتید یا قوس تمام است و قوس حضرت فاطمه (س) است. «تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَالرُّوحُ» این روح فرمودند حضرت فاطمه (س) است و شب قدر حضرت فاطمه (س) هم همراه ملائکه می‌آیند. روی احادیث فاطمی کار کنید و با حضرت فاطمه (س) وجودتان را پر نور کنید که بعد می‌بینید توحیدتان واضح می‌شود و سوره توحید را می‌فهمید و جلسه روضه را درک می‌کنید.

نماز حضرت فاطمه (س) را حتماً بخوانید

نماز حضرت فاطمه سلام الله علیها را گاهی بخوانید؛ این نماز چهار رکعت است و هر رکعت بعد از حمد ۵۰ مرتبه سوره توحید است، اصلاً همین‌طور راه می‌روید یا نشسته‌اید بخوانید و بازم سختتان است دو رکعت را امروز بخوانید دو رکعت بعدی را فردا بخوانید، اما هرطورشده این نماز را بخوانید.

به همه معصومین متوسل شوید

به همه معصومین متوسل شوید که از ناحیه هر معصومی یک چیز به شما می‌رسد. فردی می‌گفت کسانی که حرم حسینی می‌آیند یک نور در صورتشان است و آن‌هایی که از حرم مکه می‌آیند یک نور دیگر است و کسانی که از حرم رضوی می‌آیند یک نور دیگر است و این فرد نورها را تشخیص می‌داد که این نورها متفاوت بودند.

شما به امام جواد علیه‌السلام متوسل می‌شوید یک نور دیگری است به امام باقر علیه‌السلام متوسل می‌شوید یک نور دیگر است و این خیلی مهم است که به همه معصومین متوسل شوید و اصلاً چرا استفاده نمی‌کنید؟! چرا دستتان خالی است و چرا کارتان پیش نمی‌رود و به چه کنم چه کنم گرفتار شدید؟! پس حتماً به همه معصومین متوسل شوید.

چرا به چیزهای معمولی مشغول شدید چرا این توسلات در برنامه شما نیست که این توسلات تحول در وجودتان ایجاد می‌کند.

با گفتن تسبیح حضرت زهرا (س) با حضرت انس بگیرید

اگر کسی می‌خواهد بهترین بندگی به خدا را داشته باشد تسبیح حضرت زهرا (س) را بگوید، حالا یک روز ده بار این تسبیح را بگویید یا اینکه در صف نانوایی و پشت ماشین هستید این تسبیح را بگویید و با مادرتان انس بگیرید کافی است یک نگاه و یک دعا در حقتان کند که تمام زندگی‌تان عوض می‌شود.

حضرت ۲۷۵ لقب و کنیه دارد که ۹ تا اسم بین خودش و خدا است و ۷۰ اسم بین خودش و اهل‌بیت (ع) است. باید بروید و حضرت زهرا (س) را بشناسید و قلبتان آماده شناخت حضرت شود و فاطمه شناس شود.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی مروج

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید