کد خبر : 31424
تاریخ انتشار : جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 8:42
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای شفاعت و نفرین قرآن/علت دعوای زوجین در خانه بسته هستند

شفاعت و نفرین قرآن/علت دعوای زوجین در خانه

شفاعت و نفرین قرآن/علت دعوای زوجین در خانه

آیت الله توکل در جلسه این هفته درس اخلاق خود ضمن توصیه به تلاوت حداقل ۵۰ آیه در روز به علت اختلاف زوجین در خانه اشاره نمود.

جلسه هفتگی درس اخلاق آیت‌الله سید رحیم توکل شامگاه چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ شمسی در هیئت فاطمیه قم برگزار شد که ایشان در این جلسه نکاتی را درباره اهمیت انس با قرآن و عقوبت بی‌توجهی به آن را بیان نمودند و در پایان ضمن توصیه به تلاوت روزانه حداقل ۵۰ آیه از قرآن، به علت اختلاف و دعوای زوجین در خانه اشاره کردند که در ادامه گزیده یادداشت‌هایم از این جلسه تقدیم شما معارف‌جویان عزیز می‌گردد.

شفاعت و نفرین قرآن/علت دعوای زوجین در خانه

اگر ما قرآن را یک دریا فرض کنیم حتی یک قطره‌اش هم برای مردم در دنیا باز نشده است. حالا آن طرف عالم که یوم است مقداری از عظمت قرآن برای اهل محشر باز می‌شود که این قرآن چه بود که در دنیا در کنار ما بود و یک عده به آن توجه نداشتند.

خسارت عظیم بی‌توجهی به قرآن

برخی اصلاً با قرآن بیگانه هستند و برخی هم هفته‌ای، ماهی چند صفحه می‌خواندند؛ اما آن خواندن هم بدون تدبر است و این یک خسارت بزرگ است که در قیامت متوجه خواهید شد که دیگر آن وقت کار از کار گذشته است و فرصت جبرانی ندارید.

واقعاً این یک خسارت بسیار بزرگی است و الان در دنیا در حجاب هستیم و این خسارت‌ها را نمی‌بینیم؛ ولی آن طرف عالم پرده کنار می‌رود و هر کس به‌اندازه درک و فهم و شعورش چیزی را نشانش می‌دهند. ما از عظمت قرآن سر سوزنی هم چیزی یاد نگرفتیم.

چگونگی یافتن راه حق در فتنه‌ها /قرآن ناظر اعمال و شفیع

اگر روزگاری رسید که فتنه‌های زیاد شد به حدی که کسی نتوانست حق و باطل را تشخیص دهد در چنین شرایطی راه تشخیص را برای ما بیان کردند که در روایتی نبوی حضرت فرمودند: «فَإِذَا الْتَبَسَتْ عَلَیْکُمُ الْفِتَنُ کَقِطَعِ اللَّیْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیْکُمْ بِالْقُرْآنِ» اگر روزگار بر تو امر را مشتبه کرد و راه را گم کردید به قرآن پناه ببرید و ببینید فرمان قرآن چیست؟ چون قرآن شفاعت می‌کند و دست افراد را می‌گیرد و در مقابل گاهی هم قرآن برخی را نفرین می‌کند.

قرآن ناظر است و ما را می‌بیند و دست برخی را می‌گیرد و بهشتی می‌کند و در مقابل هم دست برخی را می‌گیرد و جهنمی می‌کند! پس بر کار ما اشراف دارد و ناظر بر اعمالمان است که از بعضی شفاعت و به بعضی هم نفرین می‌کند.

آیا ما اهل قرآن و مأنوس با آن هستیم؟!

برخی قرآن را تهیه می‌کنند برای وقتی که می‌خواهند خانه جدید بروند آن را بالای سر میگرند و از زیرش رد می‌شوند که وارد خانه جدید شوند! یا در عروس و دامادی‌ها عروس و داماد را از زیر قرآن به خانه بخت می‌فرستند؛ ولی بعد در یک جلد زیبا و در قفسه می‌گذارند و کسی دیگر دست به این قرآن نمی‌زند!

آیا با این نحوه برخوردکردن با قرآن ما اهل قرآن هستیم! آیا این قرآن از ما شکایت نمی‌کند؟ نه قرائتی و نه تدبری در آیات آن! فقط یک عروس و دامادی و خانه جدید از زیر آن عبور می‌کنید! حالا جدی آیا به ما اهل قرآن می‌گویند و ما اهل قرآن هستیم یا برعکس ما بی‌اعتنا به قرآن هستیم.

بچه‌هایتان را کلاس یادگیری قرآن هم بفرستید!

پدر و مادرها بچه‌هایشان را کلاس زبان می‌فرستند و هزینه‌ها می‌دهند، هر چند نمی‌گوییم این کار را نکنید؛ اما آن مقدار که برای یک زبان خارجی روی بچه‌هایتان کار می‌کنید و هزینه می‌دهید، آیا یک‌دهم آن را برای یادگیری قرآن بچه‌هایتان کار می‌کنید؟! ما را راه را گم کردیم و عوضی می‌رویم.

شفاعت و نفرین قرآن در روز قیامت

قرآن فردای قیامت با یک چهره نورانی که همه دهان‌ها باز و مبهوت می‌ماند وارد صحنه قیامت می‌شود و در محضر خداوند عالم حاضر می‌شود و می‌گوید انا القرآن من قرآن هستم!

در این لحظه قرآن از یک عده شفاعت می‌کند و می‌گوید این افراد در دنیا مرا قرائت می‌کردند آن قدر که دهانشان خشک می‌شد و از چشمانشان اشک می‌ریخت من از این افراد راضی هستم و از خدا می‌خواهد که خدا هم از آنها راضی باشد.

اما افرادی دیگر را خطاب می‌کند و می‌گوید خدایا این افراد اصلاً به من توجهی نداشتند، نه مرا قرائت می‌کردند و نه به فرمانم توجه می‌کردند و از آنها شکایت می‌کند و وای بر کسی که قرآن از او شکایت کند!

خانه‌هایتان را قرآنی  و شیطان را از آن دور کنید

خانه‌هایتان را قرآنی و شیطان را از آن دور کنید،حداقل در ایام روز ۵۰ آیه از قرآن را بخوانید و بیگانه با قرآن نباشید. وقتی در خانه‌ایتان قرآن قرائت شود ملائکه به آن خانه هجوم می‌آورند و از آن خانه شیاطین فرار می‌کنند و برکات بر آن خانه زیاد می‌شود.

اما برعکس اگر در خانه‌ای قرآن خوانده نشود ملائکه به آن خانه نمی‌آیند و شیاطین به آن خانه هجوم می‌آورند و برکت در آن خانه به حداقل مقدار می‌رسد و بین زن و شوهر دعوا و فحش و درگیری ایجاد می‌شود. بدانید با حضور ملائکه رحمت، در خانه دیگر جنگ نمی‌شود؛ اما با حضور شیاطین این خانه همه‌اش جنگ و دعوا است.

علت اصلی درگیری و دعوای زوجین در خانه

معمولاً در خانه‌هایی که بین زوجین درگیری و اختلاف است این اختلاف از طریق جن کافر است که به خانه‌هایی که قرآن قرائت در آن نیست می‌آید و بین زوجین وسوسه و دعوا و اختلاف ایجاد می‌کند تا جایی که کار آنها به طلاق می‌رسد!

وسوسه از سوی جن کافر است و وقتی خانه شما نورانی نیست او کاری می‌کند که بین زوجین اختلاف بیفتد پس کاری کنید که ملائکه به خانه‌هایتان وارد شوند و اوضاع زندگی شما را به دست بگیرند و در دل‌ها رحمت و برکت را القا کنند.

حداقل روزی ۵۰ آیه از قرآن را در منزل بخوانید!

با دوری از قرآن ضربه را می‌خورید اما نمی‌دانید از کجا می‌خورید! حداقل روزی ۵۰ آیه را بخوانید که اگر وقت نمی‌کنید ۵۰ آیه را بخوانید، سوره حمد و توحید و قدر را که همه حفظ هستید اینها را ده بار حداقل بخوانید که این حداقل مقدار تلاوت است.

هنگام قرائت هم قرآن را با صدای بلند در خانه بخوانید که اگر با صدای بلند بخوانید شیاطین و جن کافر هم از آن خانه فرار می‌کند.

پدیدآورنده:

به کوشش: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید