کد خبر : 31404
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 - 23:02
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اهمیت ثواب روزه‎ روز اول ماه شعبان بسته هستند

اهمیت ثواب روزه‎ روز اول ماه شعبان

اهمیت ثواب روزه‎ روز اول ماه شعبان
روزه گرفتن در اولین روز ماه شعبان از توصیه شده‌ترین اعمال این روز در روایات معتبره است.
«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»/ اهمیت ثواب روزه‎ روز اول ماه شعبان
اهمیت ثواب روزه‎ روز اول ماه شعبان 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دست‌ نوشته‌های امیرمحسن سلطان احمدی:با یک چشم به هم زدن قطار زمان ما را وارد دومین ماه از فصل بندگی کرد و از آنجایی که مهمترین اعمال در ماه شعبان روزه است، روز اول این ماه نیز با توصیه به روزه گرفتن آغاز می‌شود. روزه گرفتن در اولین روز ماه شعبان از توصیه شده‌ترین اعمال این روز در روایات معتبره است.

ثواب روزه در روز اول ماه شعبان در روایات

درباره روزه روز اول ماه شعبان، پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «مَنْ صَامَ أَوَّلَ یَوْمٍ مِنْ شَعْبَانَ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ سَبْعِینَ حَسَنَةً الْحَسَنَةُ تُعَادِلُ عِبَادَةَ سَنَة»، هر کس روز اول ماه شعبان را روزه بگیرد، خداوند هفتاد حسنه برای او می‌نویسد که هر حسنه با عبادت یک سال برابر است. (ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ج ۲، ص ۶۱ /شیخ صدوق، امالی، ص ۲۳، بیروت، اعلمی، چاپ پنجم).

همچنین امام صادق (ع) فرموده‌اند: «مَنْ صَامَ أَوَّلَ یَوْمٍ مِنْ شَعْبَانَ وَجَبَتْ لَهُ اَلْجَنَّةُ» هر که روز اول شعبان را روزه بگیرد، بی‌تردید بهشت بر او واجب می‌شود. (ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ج ۲، ص ۵۹).

حیف است با وجود این ثواب فوق‌العاده که برای روزه در این روز آمده انسان خود را از این ثواب معنوی محروم کند! در صورتی که همین روزه توشه ناب و دستگیر ما در فردای برزخ و قیامت خواهد بود و از طرفی تمرینی برای روزه داری در ماه رمضان است.

ضمنا علاوه بر روزه در تمام ماه شعبان، صدقه، استغفار، خواندن صلوات و مناجات شعبانیه، خواندن نمازهای مخصوص شعبانیه، تقرب جستن به پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) از مهمترین اعمال مشترک این ماه است.

به قلم: امیرمحسن سلطان احمدی

www.soltanahmadi.ir

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

درس اخلاق زیارت نیابتی درس اخلاق
logo-samandehi
error: حق تألیف را رعایت کنید